کد خبر: ۳۱۷۵۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در برخی شاخص‌های علمی افت داشته‌ایم، گفت: وضعیت علمی در دانشگاه‌های مختلف باید آنالیز و واکاوی شود.
به گزارش پایگاه 598، سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه حبرگزاری فارس، در رابطه با چگونگی پیشرفت علمی کشور گفت: برخی شاخص‌های علمی در مجموعه دانشگاه‌ها افت کرده است و به همین دلیل باید به طور کلی وضعیت علمی آنالیز شود و نیاز به واکاوی دارد که ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز این کار را انجام داده‌ایم.

وی افزود: البته در برخی شاخص‌ها نیز وضعیت خوبی داریم ولی این مساله در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است به طوریکه برخی دانشگاه‌ها در تعداد مقالات کاهش داشته‌اند ولی به طور مثال دانشگاه امیرکبیر در این مورد رشد داشته است که البته شتاب رشد نسبت به گذشته کاهش داشته است.

معتمدی با بیان اینکه تعداد قراردادهای پژوهشی دانشگاه با صنعت نیز کاهش داشته است، گفت: شاید دلیل این امر وضعیت اقتصادی باشد زیرا وقتی صنایع درگیر مسائل اقتصادی بوده و با رکود مواجه باشند تمایلی به قرارداد با دانشگاه ندارد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: البته به طور کلی افت علمی نداشتیم و با برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی دانشگاه‌های مختلف در حال انجام است از پایان امسال یا اوایل سال آینده رشد خوبی را در تولید علم شاهد خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها