يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۷۶۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
رئیس کمیته داوران گفت: «به تماشاگران تراکتورسازی اطمینان می‌دهم که بین فغانی با سایر داوران هیچ فرقی نمی‌گذاریم.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، به نظر می‌رسد اتفاق های تبریز در بازی تراکتورسازی برابر نفت تهران برای هیچ کس هه اندازه علیرضا فغانی داور این بازی تبعات نداشته باشد. از فدراسیون فوتبال گرفته تا باشگاه تراکتورسازی همه و همه می خواهند اشتباه های خود را به گردن داور فینال جام ملت های آسیا بیندازند.

 

با این حال رئیس کمیته داوران دفاع تمام قدی از داور بازی تراکتورسازی - نفت تهران می کند و می گوید اگر آندو به خاطر توهین به داور از زمین اخراج می شود، مقصر فغانی نیست که تراکتورسازی قهرمانی نشده است.

 

اظهارات اصفهانیان را در ادامه بخوانید:

 

* آقای اصفهانیان حتما می دانید که در این مدت چه هجمه های سنگینی علیه علیرضا فغانی که همین چند وقت پیش بازی فینال جام ملت های آسیا را قضاوت کرده بود به وجودآمده است. ظاهرا باشگاه تراکتورسازی به دلیل این که قهرمانی را از دست داده فغانی را بیش از هرکس دیگری مقصر می داند.

- من که خودم هم نمی دانم چه بگویم و واقعا به جز تاسف نمی توان کار دیگری کرد. این را فراموش نکنید که علیرضا فغانی سرمایه داوری این کشور است و مگر می شود این همه هجمه علیه او درست بشود. ما کلی هزینه کرده ایم که داوری مثل علیرضا فغانی را تحویل جامعه فوتبال بدهیم اما عده ای خیلی راحت می خواهند همه چیز را نادیده بگیرند. فراموش نکنید که در فوتبال اگر صدر جدولی هست، رتبه دوم هم ارزشمند است و نباید به خاطر یک بازی فوتبال همه چیز را نادیده بگیریم و این اصلا منطقی نیست. فغانی الان به بلوغ داوری رسیده است و همه باید کمک کنیم که بتواند به روند روبه رشد خود ادامه بدهد نه این که او را تخریب کنیم.

 

* حتما می دانید که تماشاگران تبریزی در بازی با نفت تهران بدترین توهین ها را به فغانی کردند و حتی کار به جایی رسید که بعد از بازی دنبال او می گشتند که به او آسیب برسانند. چطور می شود جلوی این کارها را در فوتبال گرفت؟

- من هم این موضوع  که شما می گویید را می دانم و واقعا جز تاسف خوردن نمی توان کار دیگری کرد. به هرحال مگر یک قهرمانی چقدر مهم است که به خودشان اجازه می دهند  هرکاری که می خواهند انجام بدهند. من نمی فهمم چه منطقی است که تبریزی ها می خواستند انتقام قهرمان نشدن شان را از فغانی بگیرند. مشکل از جای دیگر است اما در فوتبال ما همه می خواهند از داوران انتقام بگیرند. این ها چیزهایی است که اگر به آن رسیدگی نشود می تواند فوتبال ما را به مرز نابودی بکشد. ما بهترین داور فوتبال مان را برای این بازی درنظر گرفتیم ولی بازهم این حاشیه ها به وجود آمد.

 

* از نظر شما مشکل قهرمان نشدن تراکتورسازی از کجاست؟ آیا فدراسیون فوتبال را به خاطر اشتباهات پیش آمده مقصر می دانید؟

- من نمی خواهم کسی را مقصر کنم و اصلا روی صحبت من با فدراسیون فوتبال نیست. مگر غیر از این است که تراکتورسازی بازی را با نتیجه 3 بر یک جلو بوده است؟ حالا اگر بازیکنی که این همه پول گرفته و سابقه لژیونر شدن را داشته بیاید و آن اشتباه مرگبار را انجام بدهد، داور باید مورد بازخواست قرار بگیرد؟ اصلا سوال من این جا است که آندو به داور توهین کرده و اخراج شده و شما مقصر قهرمان نشدن تراکتورسازی را فغانی می دانید؟ عین همین اتفاق هم در بازی ایران برابر عراق در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا اتفاق افتاد ولی هیچ کس با داور این کارها را نکرد.

 

* ولی در همین بازی همه ایرانی ها از دست بنجامین ویلیامز به شدت عصبانی بودند. این موضوع را تایید نمی کنید؟

- شاید من منظورم را بد رسانده باشم. در آن بازی مهرداد پولادی کمی بی دقتی کرد وباعث شد تیم ملی به راحتی جام ملت ها را از دست بدهد. اگر پولادی آن تکل بی مورد را نمی زد دیگر کار به اشتباه داوری و اینطور مسائل کشیده نمی شد. شما دیدید که یک اشتباه باعث شد تیم ملی جام ملت ها را از دست بدهد. در ضمن هرگز برای بنجامین ویلیامز این جو درست نشد. شما دیدید که او خیلی راحت دراسترالیا ماند و آنقدر هم تحت فشار قرار نگرفت. به هرحال باید حق بدهیم که داور هم مثل یک تیم یا یک بازیکن می تواند اشتباه کند. نباید کاری کنیم که آینده این داور نابود شود. بی تردید فغانی کاندیدای اصلی قضاوت در جام جهانی است و همه باید از او حمایت کنیم.

 

* اما حتما می دانید که امروز قرار است جلسه رسیدگی به ماجرای علیرضا فغانی برگزار شود. جلسه که خیلی ها می گویند اتفاق های آن به نفع این داور نخواهد بود. از نظر شما فغانی محروم می شود؟

- اصلا چنین چیزی نیست و من نمی دانم چرا این مسائل مطرح می شود. ما باید قبول کنیم که کشور ما قانون دارد و هرکسی نمی تواند در مورد موضوع خاص اعمال قانون کند. اگر این را قبول داریم فدراسیون فوتبال ما هم قانون دارد و به دنبال آن کمیته داوران هم قوانینی دارد که باید اجرا بشود. این فقط کمیته داوران است که می تواند در مورد داوران تصمیم گیری کند و من فکر نمی کنم کس دیگری بتواند در این باره اعمال نظر کند. ما خودمان بهترین تصمیم را در مورد تشویق یا تنبیه داوران می گیریم و نیاز نیست در جایی دیگر در این باره تصمیم گیری شود.

 

* ولی خیلی ها می گویند کمیته داوران برخورد بازدارنده ای با داورانی که تخلف زیادی انجام می دهند ندارد. به همین دلیل هم است که اشباه داوری زیادی می شود. این مساله را تایید  می کنید؟

- اصلا این موضوع درست نیست. ما طبق آیین نامه می توانیم داوران تشویق و یا تنبیه کنیم و تا این لحظه همین کار را هم کرده ایم. اما نیازی ندارد که همه این مسائل را رسانه ای کنیم. قانون به ما اجازه نمی دهد که جرائمی که در مورد داوران وجود دارد را رسانه ای کنیم. تا حالا دیده اید که حکم داوری که اشتباه کرده است در دنیا رسانه ای شود؟ در همه  کشورهای دنیا حرمت داوران را حفظ می کنند اما در ایران همه به این فکر هستند که آبروی داوران ریخته بشود که از نظر من این اصلا کار درستی نیست. به هرحال داورن کم درآمدترین قشر فوتبال هستند و این برخوردها با آنها درست نیست.

 

* آیا از نظر کمیته داوران فغانی تخلفی کرده است و باید محروم بشود؟ همه می خواهند بدانند نظر کمیته داوران آیا او اشتباه تاثیرگذاری کرده است یا نه؟

- من نمی توانم جواب سوال شما را بدهم چون معمولا نتیجه قضاوت یک داور نباید رسانه ای شود. با این حال به تماشاگران تراکتورسازی اطمینان می دهم که بین فغانی با سایر داوری هیچ فرقی نمی گذاریم. با داور این بازی دقیقا مطابق آیین نامه کمیته داوران برخورد می کنیم. اگر شایسته تشویق باشد او را تشویق می کنیم و اگر شایسته تنبیه باشد به طور قطع با او برخورد خواهیم کرد. اجازه نمی دهیم حق هیچ تیمی ضایع شود.

 

* حتما می دانید که بسیاری در جامعه داوری نگران وضعیت فغانی هستند و حتی عکس پروفایل خود را به عکس او تغییر داده اند. آیا تصمیمی دارید برای این که فشارها را از روی این داور بردارید؟

- این که داوران از هم حمایت می کنند بسیار اتفاق خوبی است. به هرحال هروقت تیمی نتیجه نمی گیرد فقط این داورها هستند که مورد هجمه باشگاه ها قرار می گیرند. با این حال خیال همه راحت باشد. ما طبق قانون با فغانی برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم این داور را از دست بدهیم. به هرحال او در حال حاضر بهترین داور ایران است و وظیفه همه جامعه فوتبال است که از او حمایت کنیم و کاری کنیم که بتواند در جام جهانی داوری کند.

 

* اما سوال آخر در مورد استعفای حسین عسگری از ریاست دپارتمان داوری است. آیا این تصمیم ربطی به ماجرای فغانی دارد و یا این یک تصمیم شخصی است؟

- من نمی توانم در این باره جواب بدهم چون آقای عسگری خودش باید در این باره نظر بدهد و ما حرفی نزنیم بهتر است. به هرحال ایشان حتما دلایلی داشته که تصمیم گرفته برود اما شاید درست نباشد من این دلایل آن را بیان کنم. ایشان خودش بخواهد حتما در مورد این مساله توضیح لازم را می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
صمد از تبریز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
۰
۰
هیچ کس نگفته است که آندو به داور توهین کرده و اخراج شده است چرا می خواهید اشتباهات فغانی را ماست مالی کنید آیا قابل قبول است که فغانی در سه بازی به نفع یک تیم خاص به صورت سهوی اشتباهات تاثیرگذاری بکند اگر دین و ایمان ندارید لااقل آزاد مرد باشید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها