کد خبر: ۳۱۷۶۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
«حفسه کارا مصطفی» با اشاره به مانع‌تراشی و ممانعت واشنگتن از تصویب طرح خاورمیانه عاری از سلاح اتمی گفت: آمریکا به اسرائیل چراغ سبز نشان داده تا قابلیت استفاده از بمب‌های اتمی را داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ، یک تحلیلگر انگلیسی تاکید کرد که ممانعت آمریکا از تصویب طرح خاورمیانه عاری از سلاح‌های اتمی به معنای چراغ سبز آن به اسرائیل برای حمله اتمی است.

در حالی که اخیرا وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ایران را به حمله اتمی تهدید کرده بود ، یک تحلیلگر غربی واشنگتن را به دلیل مانع شدن از خلع سلاح اتمی این رژیم مقصر و مشوق اصلی صهیونیستها می‌داند.

این در حالی است که نشست بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی(ان‌پی‌تی) در سازمان ملل در حالی که به دنبال تصویب طرح خاورمیانه عاری از سلاح‌های اتمی بود،‌با وتو و مخالفت آمریکا این طرح بی نتیجه ماند.

 «حفسه کارا مصطفی» تحلیلگر ساکن پایتخت انگلیس در مصاحبه با «پرس تی وی» ممانعت آمریکا از تصویب طرح خاورمیانه عاری از سلاح‌های اتمی را به معنای ادامه حمایت‌های بی چون و چرای واشنگتن از تل‌آویو خواند.

این تحلیلگر غربی گفت: «واشنگتن در حال ارائه این سیگنال است که اولویت اصلی آمریکا در خاورمیانه حفاظت از اسرائیل است و نه خاورمیانه عاری از سلاح‌های اتمی».

وی همچنین افزود: «آمریکا به معنای واقعی کلمه به اسرائیل چراغ سبز داده تا در نهایت این امکان را داشته باشد علیه کشورهای عربی از بمبهای اتمی استفاده کند».

تحلیلگر ساکن انگلیس تاکید کرد که «آمریکا از اسرائیل که کشورهای منطقه را تهدید و اراضی آنها را اشغال کرده، در حال حمایت است و در آن واحد به خاطر فعالیتهای صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، بر تهران فشار می‌آورد این در حالی است که ایران هیچ قانون بین‌المللی را نقض نکرده و در 150 سال اخیر حتی یک جنگ هم آغاز نکرده است».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها