أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۶۷۶
زمان انتشار: ۱۹:۱۹     ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
وزیر خارجه ایران خواستار تعامل و همکاری جدی‌تر مجموعه کشورهای منطقه و اروپا در مقابله با خطر فزاینده تروریسم و تهدیدات مشترک شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ، «مشائیل لینهارت» قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش که در رأس هیأتی در ایران به سر می‌برد، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار ظریف با اشاره به سوابق دیرینه روابط دوجانبه ایران و اتریش تاکید کرد که تقویت این روابط برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و هیچ مانعی در افزایش مناسبات در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و فرهنگی بین دو کشور متصور نمی‌باشد.

وی دیدار مسئولان عالیرتبه دو کشور را مهم و موثر ارزیابی کرد و بر زمینه سازی لازم برای تحقق آن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به شرایط حاد حاکم بر منطقه به ویژه فعالیت‌ها و جنایات گروه‌های تروریستی، افزود: شرایط منطقه بسیار حساس و پیچیده است و کشورهای غرب آسیا و آسیای مرکزی بیش از دیگران در مواجهه با تهدیدات تروریستی و افراط گرایی قرار دارند.

وی در همین خصوص خواستار تعامل و همکاری جدی‌تر مجموعه کشورهای منطقه و اروپا در مقابله با خطر فزاینده تروریسم و تهدیدات مشترک شد.

ظریف ضمن تشریح آخرین وضعیت تحولات یمن، سوریه و عراق، نسبت به برخوردهای تبعیض آمیز و غیراصولی شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال مناقشات منطقه‌ای در گذشته و حال انتقاد کرد و همچنین ادامه بی تفاوتی و برخورد انفعالی نسبت به فاجعه‌ای که در منطقه به ویژه در یمن در حال وقوع است را مورد نکوهش قرار داد.

در جریـان این دیدار همچنین، قائم مقام وزارت خارجه اتریش از اراده سیاسی دولت این کشور برای بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در روابط دوجانبه خبر داد و افزود: دولت اتریش از تقویت همکاری دو کشور در حوزه‌های محیط زیست، علم و فناوری، اقتصاد، انرژی و فرهنگ استقبال می‌کند.

وی با اشاره به خطر فزاینده پدیده تروریسم و افراط گرایی اظهار داشت: تهدیدهای گروه‌های تروریستی و افراطی نسبت به گذشته بسیار جدی‌تر شده و نگرانی کشورهای اروپایی نیز به موازات این تهدیدهای جدید افزایش یافته است. به ویژه اینکه تعداد زیادی از اتباع اروپایی جذب این گروه‌های خشونت طلب شده‌اند.

وی افزود: اروپا تصمیم دارد تا با اتخاذ مواضع مشترک و تشریک مساعی در سطح بین‌المللی نقش موثرتری در ایستادگی و مقابله با تروریسم ایفا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها