يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۷۶۸۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
در دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس؛
کتاب "شهید صالح" یادمان سردار شهید مهندس "سیدعلی اصغر صالحی" طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه 598 یه نقل از حلقه وصل ، در دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در صنعت نفت از کتاب "شهید صالح" یادمان سردار شهید "سیدعلی اصغر صالحی" رونمایی شد.

مقاومت خرمشهر در کلام امام خمینی(ره)، مقاومت خرمشهر در بیانات رهبر معظم انقلاب، دیباچه، سردار شهید در یک نگاه، جوان پرشور و انقلابی، در کلام دوستان و یاران، شکل‌گیری مقاومت در آبادان و خرمشهر، آخرین روزها و تصاویر و اسناد شهید از جمله سرفصل‌های این کتاب است.

سردار شهید مهندس سید علی اصغر صالحی اسفند 1338 به دنیا آمد. وی در نوزده سالگی موفق شد تحصیلات خود را در رشته مهندسی نفت به پایان برساند.

شهید صالحی در دهه 50 از فعالان فرهنگی و سیاسی آبادان بود و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معاون سیاسی فرماندار آبادان و دادستان ارتش شد. وی با شروع جنگ تحمیلی از سرداران مقاومت در جبهه آبادان و خرمشهر بود به طوری که دوستان و همرزمانش او را چونان شهید جهان آرا می‌شناسند اما از سوم آبان ماه 1359 و در آخرین روزهای ایستادگی خرمشهر هم دیگر کسی او را ندید و بی خبری تنها خبر از او بود.

لازم به ذکر است این کتاب به همت روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و در یک هزار نسخه منتشر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها