أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۶۸۷
زمان انتشار: ۲۰:۱۹     ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
وزیر کشور عراق در مصاحبه با راشاتودی گفت علی رغم ادعاهای کمک از سوی بسیاری از کشورها، ایران اولین کشور کمک‌کننده به عراق برای مقابله با داعش بود.
به گزارش پایگاه 598 یه نقل از تسنیم ، محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق در مصاحبه با راشاتودی با بیان اینکه "ایران کشور ما را نجات داد" گفت علی رغم ادعاهای کمک از سوی بسیاری از کشورها، ایران اولین کشور کمک‌کننده به عراق برای مقابله با داعش بود.

وی افزود: ایران نخستین کشوری بود که در جنگ با داعش به کمک عراق آمد. حتی زمانی که اربیل با تهدید مواجه شد، نخستین مهماتی که به دست کردها رسید از طرف ایران بود. ما اظهارات زیادی از کشورهای مختلف در خصوص حمایت از عراق می شنویم اما در عمل ایران نخستین کشوری بود که به کمک عراق شتافت.

الغبان ضمن رد جنگ فرقه‌ای در عراق، حمایت سنی های عراق  از داعش را شدیدا تکذیب کرد و افزود: ما در عراق میان مردم کشمکش فرقه ای نداریم. البته برخی سیاستمداران هستند که می کوشند از چنین مناقشاتی منافعی کسب کنند، مشکلاتی مانند کمبود خدمات و امکانات در برخی مناطق وجود دارد. اما بری سیاستمداران می‌کوشند از این مشکلات برای القا وجود کشمکش فرقه‌ای در عراق استفاده کنند.

وزیر کشور عراق همچنین یکپارچگی و وحدت مردم عراق را رمز پیروزی بر داعش دانست و گفت: اگر ما متحد باشیم می توانیم در جنگ پیروز شویم و داعش را شکست دهیم.

وی با انتقاد از بودجه نظامی پیشنهادی آمریکا که در آن مبالغ جداگانه برای کردها، شبه نظامیان سنی و غیره اختصاص یافته گفت: این مصوبه بر وحدت عراق تاثیر منفی می گذارد و پیام غلطی را مبنی بر متحد نبودن عراق به دشمنان ما خواهد فرستاد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها