أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۷۰۶
زمان انتشار: ۰۸:۳۸     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
میلیون ها نپالی پس از زلزله مهیب ماه گذشته هنوز در چادرهای موقت زندگی می‌کنند و از امکانات رفاهی بی‌بهره‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، میلیون ها نپالی برای بازسازی خرابی های زلزله مهیب ماه گذشته به شکل شبانه روزی مشغول کار هستند؛ اما وسعت ویرانی ها به حدی زیاد است که هیچ پیشرفت چشمگیری در عملیات بازسازی به چشم نمی‌خورد.

به گزارش الجزیره زلزله اول نپال 25 آوریل (5 اردیبهشت) بوقوع پیوست و جان بیش از 8 هزار نفر را گرفت. این زلزله 7.9 ریشتر قدرت داشت و آسیب فراوانی به زیر‌ساخت های این کشور وارد کرد. فقط یک هفته از این واقعه می‌گذشت که زمین لرزه دوم نپال با قدرت 7.5 ریشتر در منطقه کوهستانی هیمالایا گزارش شد. آمار کشته شدگان زلزله دوم نزدیک به 100 نفر بود.

مردم نپال با گذشت یک ماه از زمین‌لرزه اول، هنوز در چادرهای موقت زندگی می‌کنند و از حداقل امکانات رفاهی بهره می‌برند. عملیات بازسازی به کندی پیش می‌رود و کمکهای بین المللی به مردم این کشور کافی نبوده است.








نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها