أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۷۲۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
«از شایعه تا واقعیت»
اخیراً‌ خبری در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نقل شده است که ادعا می‌کند زاغه مهمات و نیروهای داعش هم‌اکنون آماده و ستاد کل نیروهای مسلح نیز اعلام آماده باش کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» منتشر می‌کند.

 

 

**شایعه**

اخیراً‌ خبری در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نقل شده است که ادعا می‌کند زاغه مهمات و نیروهای داعش هم‌اکنون آماده و ستاد کل نیروهای مسلح نیز اعلام آماده باش کرده است:

«خبر فوری ... فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته داعش تا پشت مرزهای ما آمده و حتی پیش‌بینی زاغه مهمات و نیروی رزمی هم کرده است؛ ستاد کل نیز اعلام آماده‌باش کرده است».

 

**واقعیت**

 

نکته مهمی که در نقل و بازتاب خبر سخنان  امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها باید در نظر داشت، تغییر زمان فعل جمله است.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در صحن علنی مجلس گفت که «نیروهای تکفیری و تروریستی در نزدیکی مرزهای ما هستند و در گذشته داعش برای ورود به ایران زاغه مهمات پیش‌بینی کرده بود».

1-فرمانده نیروی زمینی ارتش این طور عنوان کرده است که در گذشته داعش برای ورود به ایران زاغه مهمات پیش‌بینی کرده بود اما این جمله در مطلب منتشر شده به زمان حال تغییر داده شده است.

2-همچنین در بخش دیگری از این مطلب منتشر شده، از لزوم آمادگی و تقویت قوای نظامی که همیشه از سوی مسئولان مطرح و بر آن تأکید می‌شود این طور وانمود شده است که ستاد کل نیروهای مسلح اعلام آماده باش داده است.

ادعای «اعلام آماده باش ستاد کل نیروهای مسلح در برابر داعش» در حالی مطرح می‌شود که پوردستان در بخشی از سخنان خود گفته است: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آنها خودشان را آماده می‌کنند. لذا نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند. امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است.

پوردستان گفت: در بودجه امسال نگاه خوبی به نیروی زمینی شد اما باز هم از مجلس می‌خواهیم این نگاه ویژه‌تر شود.

 

* بین آماده باش و آمادگی فرق است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به برخی خبرها مبنی بر آماده باش بودن نیروهای مسلح ایران در این باره بیان کرده است: نیروهای مسلح ما آماده باش نیستند بلکه در آمادگی قرار دارند و بین آماده باش و آمادگی فرق است.

هدف انتشار این نوع پیام‌ها را می‌توان تنها ایجاد تشویش در اذهان عمومی دانست. هدفی که با کمی تغییر در نقل قول‌ها و تغییر زمان افعال براحتی می‌تواند مخاطبان را تحت تأثیر قرار داد دهد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها