أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۷۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌ و گو با پايگاه ۵۹۸ مطرح نمود:
حجت الاسلام وحید احمدی با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی درخصوص نظارت بر توافق نهایی گفت: مجلس طرحي را به منظور نظارت بر متن توافق نهایی در دست دارد كه در آن بايد اجراي پروتكل الحاقي و متن توافق نامه نهايي را با خطوط قرمز نظام مورد بررسی و تطبیق قرار دهد که تقريبا كليات این طرح تكميل شده است و بزودی طرح در كميسيون نهایی می شود.
حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلماني پايگاه 598، در خصوص سطح نظارت کنگره آمریکا بر توافق احتمالی ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: همانطور كه ميدانيد مذاكرات به مرحله نوشتن متن توافق نهایی رسیده است و در واقع متن مكتوب در حال نگارش است كه اختلاف نظر هايي در متن نهايي وجود دارد و در هفته هاي اخير كنگره هم وارد بازي شده و طرحي را مبنی بر نظارت کنگره بر توافق ارايه داده است که با تایید رئیس جمهور آمریکا به قانون تبدیل شد.

عضو کمیسیون امنیت مجلس بيان كرد: ماه عسل اين طرح اين است كه اگر توافق نامه اي صورت مي گيرد، اين توافق نامه بايد توسط آقاي اوباما و دولت به كنگره فرستاده شود و کنگره آمریکا نظر نهایی را در مورد تایید یا رد آن اعلام کند و در هر دو وضعيت خيلي تفاوت آنچناني در رابطه توافق احتمالی برای ما نخواهد داشت، چرا كه اگر بخواهند توافق را رد كنند، اين امريكاست كه در سطح بين المللي بعنوان طرفی که زیر توافق زده است معرفی خواهد شد و در نتيجه جمع بندي نهايي براي ايران بد نخواهد شد و اگر تاييد كنند باز مي تواند تضميني باشد براي زمانی که دغدغه ای به وجود بیاید. در کل جمهوري اسلامي ايران به اصل توافق نامه نگاه مي كند و مسائل داخلي كشورها و اينكه چطور مي خواهند مشكلاتشان را حل كنند به ما مربوط نمي شود.

نماینده مردم کنگاور افزود: اما در مجموعه نقطه نظرات و نكاتي كه در مورد توافق نامه ها مطرح و بعد از آن سوالات جديدي مطرح مي شود و يا به نوعي نسبت به برخي از مطالبي كه رد و بدل شده اظهارات جديدتري بیان می گردد در اصل همان دغدغه هايي است كه ما نسبت به بي اعتمادي به طرف مقابل داريم و بدبيني ها كماكان وجود دارد و هر روز بيشتر هم مي شود .

حجت الاسلام وحید احمدی در ادامه بیان داشتند: بعنوان مثال در حين مذاكرات با امريكايي ها مجدداً بحث تحريم مطرح مي شود و حتي کشورهایی که ما از آنها هواپيماهاي دسته دوم خريداري كرديم تهديد به تحريم و مصادره كردن اموال می شوند كه اينها خوي و خصلت استكباري امريكاست كه هميشه بدنبال زياده طلبي و عهد شكني و بداخلاقي هستند و جمهوري اسلامي اين مسائل را به دقت رصد مي كند و فقط بر اساس منافع ملی خود تصمیم می گیرد و قطعا در مبحث هسته اي و مباحث خارجي متعلق به آن همه گروه هاي نظام و سليقه هاي مختلف نظام يك نظر واحدي دارند، ممكن است ديدگاههاي مختلفي وجود داشته باشد اما اين ديدگاه هاي مختلف درون خانوادگي هست و نگاه بيروني نسبت به توافق نامه و الزاماتي كه هست حتما به عنوان يك مبحث ملي به ان نگاه و توجه مي شود.

وي با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی درخصوص نظارت بر توافق نهایی گفت: مجلس طرحي را به منظور نظارت بر متن توافق نهایی در دست دارد كه در آن بايد اجراي پروتكل الحاقي و متن توافق نامه نهايي را با خطوط قرمز نظام مورد بررسی و تطبیق قرار دهد که تقريبا كليات این طرح  تكميل شده است و بزودی طرح در كميسيون نهایی می شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها