يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۷۷۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
رضای آقای گل گفت: «من با قلعه‌نویی هیچ مشکلی نداشتم. مشکل مسایل مالی بود که باعث شد هیچ‌کس روی کارش تمرکز نداشته باشد.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، رضا عنایتی در حالی از پدیده جدا شد تا به کمک استقلال بیاید که فکر می‌کرد امسال جام‌ قهرمانی را بالای سر می‌برد.

 

مشکلات مالی و حواشی شش بازی آخر استقلال این آرزو را برای وی به محال تبدیل کرد. کاپیتان استقلال امیدوار است فصل آینده با قهرمانی از فوتبال خداحافظی کند.

 

جالب آنکه وقتی ازرضا عنایتی دلیل غیبت اش در مراسم سالگرد حجازی را پرسیدند به طعنه گفت که همواره به بهشت زهرا (س) می رود و بر سر مزار حجازی و همین طور داود جورابلی لیدر مرحوم استقلال می رود اما بدون خبرنگار، عکاس و عکس سلفی! از زبان یکی از نزدیکان کاپیتان استقلال شنیدیم که منظور عنایتی کسی غیر از مجیدی نبوده است.

 

متن اظهارات عنایتی در خصوص مسایل پیش آمده در فصل جاری و همچنین ماجرای واگذاری باشگاه را در ادامه می خوانید:

 

* این روزها استقلال بلاتکلیف است آینده را چطور می‌بینید؟

- فعلا باید منتظر بمانیم تا ببینیم امروز نتیجه مزایده به چه صورت اعلام خواهد شد. ایران‌خودرو وارد این قضیه شده و فکر می‌کنم این اتفاق برای باشگاه و خود ایران‌خودرو هم که قصد دارد تبلیغات کند خوب است. ایران‌خودرو با ورود به این عرصه تبلیغات زیادی انجام خواهد داد و از طرف دیگر برای طرفداران هم این مساله باعث می‌شود با خیال راحت از استقلال حمایت کنند چون دیگر مشکلات مالی نخواهند داشت.

 

* قبول دارید تنها پول مشکلات را برطرف نمی‌کند؟ ایران‌خودرو فصل پیش هم در پیکان هزینه کرد اما این تیم افتاد.

- در زندگی هم مدیریت حرف اول را می‌زند. در هر کاری مدیریت نداشته باشیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت. امیدوارم در کنار برطرف شدن مشکلات مالی حضور یک مدیر هم باعث شود ثمره بهتری ببینیم. یک نفر مثل افشارزاده که سال‌ها مدیر بود اما به خاطر مشکلات مالی نتوانست مدیریتش را نشان دهد. قبول دارم اگر پول کم باشد مدیر باید هنرش را نشان دهد اما امسال مشکل مالی کم نبود بلکه اصلا پولی وجود نداشت.

 

* اینکه پول نباشد منظورت این است که هیچ پولی در باشگاه وجود نداشت؟

- من سال‌ها در استقلال بازی و بی‌پولی را تجربه کردم اما امسال هیچ پولی وجود نداشت. ما در شش بازی اول نیم‌فصل 16امتیاز گرفتیم و اگر پول به بازیکنان تزریق می‌شد حتی کمش مطمئن باشید که با اختلاف چهار، پنج امتیاز قهرمان بودیم. آنقدر بی‌پولی بود که اوضاع روحی، روانی تیم به هم ریخت و از هیچ‌کس کاری برنمی‌آمد.

 

* در این فصل جدا از مشکلات مالی ملی‌پوشان‌تان هم شرایط استقلال را سخت‌تر کردند.

- بحث آماده بودن یا نبودن ملی‌پوشان نیست. بحث هماهنگی بازیکنان است و اردوهای تیم‌ملی در کار ما وقفه ایجاد کرد. ما بعضی وقت‌ها با چهار، پنج بازیکن اصلی تمرین می‌کردیم و امیدها را می‌آوردیم تا تیم کامل شود این مسایل تاثیر مستقیم روی کارمان داشت. به هر حال نبود ملی‌پوشان شرایط را برای ما سخت کرده بود ما در اردوی کیش تمرینات خوبی داشتیم اما کامل نبودیم.

 

* روزی که به استقلال آمدی قلعه‌نویی خیلی از تو تعریف کرد و گفت مشکل رهبری درون زمین با آمدن عنایتی حل می‌شود. اما به نظر می‌رسد این اواخر خیلی از هم راضی نبودید و درباره قلعه‌نویی همیشه سکوت می‌کردید.

- من سکوت نمی‌کنم فقط نمی‌خواهم با حرف زدنم کسی از من دلخور شود. من هر کس در حقم بدی کرده باشد را می‌بخشم.

 

* ولی هر بار که درباره مشکلات قلعه‌نویی از شما سوال پرسیدیم سکوت کردید.

- من در مورد چیزی که اطلاع ندارم صحبت نمی‌کنم. ما شش بازی اول نیم‌فصل خوب بودیم و می‌توانستیم با ادامه همان روند کار را تمام کنیم اما وقتی وعده‌ها انجام نشد اطمینان‌ به باشگاه کمتر شد و دیگر دیدم حرف من هم برش ندارد برای همین هم سکوت کردم. هر کسی هر چه می‌گفت انجام می‌دادیم با هر حربه‌ای که بود سعی کردم بچه‌ها را آرام نگه دارم. اما دیگر نمی‌شد شش هفته بچه‌ها را با حرف آرام نگه داشت. شاید بازیکن جلوی من می‌گفت باشد آقارضا شما درست می‌گویید اما در دل‌شان چیز دیگری بود. مشکلات بازیکنان استقلال مثل این است که به شمای خبرنگار قلم ندهند و کاغذ داشته باشید و توقع داشته باشند مطلب بنویسید.

 

* درست است اما سوال من این است که شما با قلعه‌نویی مشکل دارید یا نه؟

- امیر قلعه‌نویی پنج سال پیش با اینکه قرارداد دو ساله داشتم مرا نخواست اما درباره‌اش نه حرف زدم نه کینه‌ای از او به دل داشتم، در فوتبال ما همه زشتی‌ها دیده می‌شود. برای همین حرف نزنم بهتر است شما نگاه کنید بازی‌های اروپایی آدم از دیدن‌شان لذت می‌برد. بازیکن تعویض می‌شود با مربی روبوسی می‌کند یا اخراج می‌شود به راحتی بیرون می‌آید. اما باز هم تاکید می‌کنم من با قلعه‌نویی هیچ مشکلی نداشتم. مشکل مسایل مالی بود که باعث شد هیچ‌کس روی کارش تمرکز نداشته باشد و نباید همه تقصیرها را گردن بازیکن و مربی انداخت.

 

* این روزها همه خودشان را کاندیدای سرمربیگری استقلال می‌کنند از فرهاد مجیدی گرفته تا پرویز مظلومی.

- هنوز که تکلیف باشگاه مشخص نیست و همه چیز روی هواست. واقعا نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. باشگاه قرار است به فروش برود و یک مجموعه جدید سر کار می‌آید آنها باید خودشان تصمیم‌گیری کنند برای همین حرف زدن در این‌باره فایده‌ای ندارد.

 

* فکر می‌کنید گزینه خارجی برای استقلال مناسب است؟

- به نظر من انتخاب مربی خارجی یک گزینه سخت است. تجربیات قبلی نشان داده که مربیان خارجی در استقلال نتیجه نمی‌گیرند. حضور مربی خارجی جز هزینه کردن و بعد هم کار به شکایت کشیدن هیچ چیزی ندارد. قبلی‌ها نشان دادند که هیچ بار فنی برای استقلال نداشتند و تنها با شکایت باعث می‌شوند مشکلات قوز بالا قوز شوند. به نظر من گزینه ایرانی بهتر است.

 

* در جریان مصاحبه چند وقت پیش فرهاد مجیدی هستید که گفته بود این کادر فنی استقلال را به خاکستر تبدیل کرد؟

- من درباره نظر دیگران حرفی ندارم چون هر کسی با تفکرات خودش صحبت می‌کند اما می‌گویم آنهایی که دلسوز استقلال هستند به خاطر منافع خودشان مصاحبه نکنند. اگر قرار باشد همه پیشکسوتان را وارد باشگاه کنیم کار خراب می‌شود چون واقعا نمی‌شود این‌همه پیشکسوت را به کار گرفت اما باید از آنها نظر خواست و به آنها احترام گذاشت. من اگر استقلالی هستم باید حمایت کنم و دوست ندارم درباره اتفاقاتی که رخ داده بدون راه‌حل صحبت کنم.

 

* دوست داشتی در لیست کی‌روش بودی؟

- من از زمانی که کی‌روش آمده امیدی به تیم‌ملی ندارم. تیم‌ملی شرایط خاصی پیدا کرده که فکر نمی‌کنم مرا دعوت کند.

 

* اگر دعوت می‌شدید چطور؟ بازهم نمی‌رفتید؟

- مطمئنا می‌رفتم چرا نباید نمی‌رفتم تیم‌ملی متعلق به مردم است و اگر نروم بی‌احترامی است.

 

* می‌گویند به‌خاطر قلعه‌نویی بازیکنان استقلال به طور خودجوش سر مزار حجازی حاضر نشدند.

- چرت و پرت می‌گویند اصلا این‌طور نیست. نصف بیشتر بچه‌های ما شهرستانی هستند خود من هم مشهد بودم باز هم می‌گویم به زور کسی را جایی نمی‌فرستند آنهایی هم که رفتند به خاطر دل خودشان بود. نمی‌خواستم این موضوع را عنوان کنم اما مردم متوجه خیلی مسایل می‌شوند. من بدون خبرنگار و عکس سلفی تا بیش از 10 بار سر مزار ناصر حجازی و داوود جوراب‌لی رفته‌ام اما دلیلی هم ندیدم که عکس بیندازم یا کسی را خبر کنم. آن روز هم مشهد بودم که نتوانستم به بهشت‌زهرا بروم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها