أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۸۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
10 روزی است که لیگ چهاردهم تمام شده است ولی هنوز حاشیه های عجیب مربوط به دقايق آخر آن و بازی تراکتورسازی و نفت ادامه دارد و حتی وارد فاز جدیدی شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، پس از آن که لیگ چهاردهم در هفته پایانی با تساوی تراکتور و نفت و پیروزی سپاهان مقابل سایپا رای به قهرمانی تیم سپاهان داد، اتفاقات جالبی در تبریز رخ داد. اتفاقی که هنوز مقصر آن مشخص نشده است و پرونده آن بازِ باز است.

 

اما در پی این اتفاقات و عدم قانع کننده بودن دلایل موجود مثل این که قرار است تمام کاسه و کوزه ها بر سر داوری بازی یعنی علیرضا فغانی خرد شود. در این رابطه می توان به چند نکته اشاره کرد:

 

داوری که برای این بازی انتخاب شده بود خارج از فضای فوتبال ایران یکی از بهترین داوران آسیا بوده و در کارنامه خود داوری بازی های مهمی مثل رده‌بندی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۳، دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴و دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و همچنين حضور در تيم داوري هفت بازي از جام جهاني 2014 را داراست. حال فوتبال ايران با اين ظرفيتش در اين سطح، چگونه رفتار مي كند؟ آيا اتهام سنگيني كه به فغاني وارد شده است قابل دفاع است يا براي آرم كردن مردم شريف تبريز فغاني را تبديل به «گوشت قرباني » كرده اند؟!

 

این که اشتباهات داوری در هر بازی فوتبال غیر قابل پیشگیری بوده و درصد کمی از خطا در آن حتی در سطح اول فوتبال جهان قابل پیش بینی می باشد امري مشخص و كاملا بديهي ست، و اينگونه برخورد با داوري در اين سطح كاملا غير معمول!

 

البته اين رفتارهاي نامعمول نسبت به فغاني توسط مسئولين تيم تراكتورسازي هم وجود داشت كه ميتوان به جمله‌ي عجيب و غريب و زشت سرپرست تراكتور خطاب به فغاني اشاره كرد كه گفت: «فغاني براي سپاهان سوت زده است.»

 

متاسفانه در این بین اظهارات غیر مسئولانه برخی عوامل ورزشی و حتی غیر ورزشی نیز نشان می دهد که قرار است فغانی گوشت قربانی حادثه تبریز شود. بد نيست  اظهارات وزیر محترم ورزش را بازخواني كنيم:

 

گودرزي گفت: «مشخص شد تیم تبریزی از ناحیه قضاوت داوران خواه عمدی و یا سهوی متضرر شده که منجر به اتفاقات نامطلوب جمعه شب در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شد. بر این اساس دستورات لازم به فدراسیون فوتبال برای تنبیه تیم داوری داده شد تا به طور قاطعانه با آنها برخورد انضباطی به عمل آید و اخبار آن طی یک یا دو روز آینده به اطلاع علاقمندان فوتبال و تیم تراکتورسازی خواهد رسید. علاوه بر تنبیه داوران توسط فدراسیون فوتبال جرایم سنگینی نیز برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.»

 

پس از فدا شدن فغانی و حتی نابود شدن وی، همیشه از او به عنوان عامل جلوگیری کننده قهرمانی تراکتور شناسایی مي شود و به این صورت قائله ختم شده و فغانی هم نماد یک ضد قهرمان در فوتبال ایران خواهد بود!

 

طرفداران تراکتور سازی در این شرایط نیز باید هوشیار باشند که گول این صحنه سازی ها را نخورند و قضایای اتفاق افتاده در بازی را فقط منوط به داوری و یا اشتباهات آن ندانند. داوری این بازی در برنامه نود بررسی شد و اشتباهات تاثیر گذار برای دو تیم کاملا برابر بوده است. براي مثال در بررسي برنامه نود، مشخص شد گل اول تراكتور با خطاي بازيكن تراكتور روي بازيكن نفت همراه بوده است. از طرفي فعاني  در مورد كارت زرد دوم به آندو مي توانست به تذكر محكمي اكتفا كند.

 

اما نکته آخر این که فغانی با توجه به جایگاهی که در آسیا دارد از ذخایر فوتبال و داوری ایران است و نباید به خاطر خط کشیدن روی اشتباهات برخی مسئولان ورزشی یا غیر ورزشی و یا به پایان بردن این مسائل او را قربانی کنیم تا قائله ختم شود و ما رستگار شویم! اين موضوع بايستي به صورتا دقيق و موشكافانه بررسي شود تا حق كسي پايمال نشده و از طرفي مسبب اتفاق تلخ آخرين روز ليگ چهاردهم مشخص گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها