أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۸۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه افزایش قمیت بنزین با هدف انحراف اذهان عمومی از مذاکرات هسته ای صورت گرفت گفت: دولت برای جبران کسری بودجه هدفمندی هزینه های جاری خود را کاهش دهد.
به گزارش پایگاه 598 ، مسعود میرکاظمی با اشاره به این که سال گذشته نیز بودجه هدفمندی یارانه ها با کسری مواجه بود گفت: طبق قانون باید 10 میلیون نفر از یارانه بگیران پردرآمد حذف شوند اما این کار صورت نگرفت.

وی با تأکید بر اینکه باید اقدامات صورت گرفته برای جبران کسری بودجه هدفمندی یارانه ها با ادله محکم بیان شود گفت: چرا دولت هر زمان با کسری مواجه می شود به مردم فشار می آورد؟!

عضو کمیسیون انرژی مجلس با طرح این سؤال که چرا دولت هزینه های جاری خود را کاهش نمی دهد گفت: وقتی مردم ببینند که دولت نه تنها ریخت و پاش نمی کند بلکه هزینه های خود را به درستی مدیریت می کند در صورت تحمیل فشار آن پذیرا خواهند بود.

میرکاظمی با اعلام اینکه هزینه های جاری دولت از سال 1391 رشد قابل توجهی داشته است گفت: در سال 91 هزینه های جاری دولت 89 هزار میلیارد تومان بود. این رقم در سالهای 92 و 93 به ترتیب به 119 هزار میلیارد و 147 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. اکنون به گفته دولتی ها رقم هزینه های جاری دولت در سال جاری به 166 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. در واقع در طی سه سال هزینه های جاری دولت دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش بی پروا هزینه های جاری دولت مخالف با سیاستهای اقتصاد مقاومتی است گفت: علاوه بر این دولت در این مدت چندین مرتبه از صندوق توسعه ملی و ذخایر ارزی برداشت کرده است که تاکنون مقادیر برداشت شده به صندوق بازگردانده نشده است؛ به طور نمونه دولت 1.7 میلیارد دلار از صندوق توسعه برای واردات کالاهای اساسی و 4.1 میلیارد دلار نیز از ذخایر بانک مرکز برداشت کرده است. اخیراً نیز 1.2 میلیارد دلار نیز برداشت کرده است.

وی با اظهار این که این گونه برداشت‌ها برای افزایش بودجه عمرانی صورت نگرفت است تصریح کرد: وقت آن رسیده است که دولت پاسخگوی افزایش هزینه های جاری خود باشد.

 میرکاظمی با تأکید بر این که گفته هایش اصلا به معنی این نیست که مخالف اصلاح قمیت های حامل های انرژی است گفت: قدما گفته اند ابتدا یک سوزن به خود بزن و بعد یک جوال دوز به مردم. آیا دولت حاضر است ابتدا به خود سوزن بزند؟ هم اکنون دولت مانند بچه پولدارهای رفتار می کند!

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات ادامه داد: در شرایطی که کشور تحت تحریم است نباید دارایی ها را خرج اتینا کرد. نباید هزینه های میلیونی خرج استخر و سفرهای خارجی برخی آقایان شود، اخبار این هزینه ها می رسد.

وی با بیان این که افزایش قمیت بنزین طبق قانون صورت گرفته است گفت: اگر چه این افزایش قمیت قانونی است اما چرا دولت قانون را به درستی و کامل اجرا نمی کند. چرا دهک های پردرآمد را حذف نمی کند؟

وی در پایان اظهار کرد: اکنون این بحث وجود دارد که با توجه به شرایط مذاکرات هسته ای و پرداختن به جزئیات آن و گفته های رهبر معظم انقلاب، دولت با افزایش قمیت بنزین قصد دارد اذهان را از مذاکرات منحرف کند؛ در واقع نباید جزئیات مذاکرات از دید دستگاه های نظارتی به حاشیه رانده شود و افزایش قمیت بنزین در متن قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها