يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۷۸۶۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
در جمع مردم ملارد، شهریار و شهر قدس:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقلیت بسیار کوچکی بلندگوهای بزرگی را از دیگران عاریه کرده‌اند، گفت: مردم به‌خوبی می‌دانند با شعار و ادای جملات تند مشکلات جامعه حل نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در هجدهمین سفر استانی دولت یازدهم به غرب استان تهران، در جمع مردم شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهر قدس در ورزشگاه شهید ثمری شهرستان ملارد با بیان "ایران و ملت ایران با پیام 24 خرداد سال 92 به دنیا اعلام کرده‌اند که چهره ملت ما چهره صلح و عدالت و همزیستی با مردم جهان است" اظهار داشت: ما مصمم هستیم تا مشکلاتمان را با جهان از طریق منطق و استدلال و مذاکره به حل و فصل نهایی برسانیم.

روحانی ادامه داد: مردم به‌خوبی می‌دانند با شعار و ادای جملات تند مشکلات جامعه حل نمی‌شود، مردم ما با صدای بلند و رفتار مستحکم به همه جهانیان اعلام می‌کنند که دوران خشونت و افراطی‌گری به سر آمده است و با منطق و استدلال راه آینده خود را طی می‌کنند. دولت تدبیر و امید با تیم مذاکرات هسته‌ای قوی در صحنه جهانی هرروز قدم‌‌های جدی برای احیای حقوق ملت ایران برداشته و برخواهد داشت.

رئیس‌جمهور گفت: علی‌رغم اقلیت بسیار کوچکی که بلندگوهای بزرگی را از دیگران عاریه کرده‌اند، اکثریت قاطع ملت ایران پشتیبان مسیر صلح و آشتی و مسیر تعامل سازنده با جهان هستند و ما مسیرمان را با حمایت مردم و با هدایت مقام معظم رهبری مثل ماه‌های گذشته به پیش خواهیم برد. همه مردم ایران و مردم استان تهران بدانند مسیر ما به‌سمت تحقق حقوق ملت ایران و پایان این راه پیروزی پرافتخار برای ملت ایران خواهد بود.

وی افزود: ما در این مسیر قدمهایی را برداشته و قدمهایی را برخواهیم داشت که احقاق حقوق ملت و عزت کشور هدف نهایی در این مسیر و راه خواهد بود که بی‌تردید بدون حضور و حمایت مردم نخواهیم توانست موفقیت‌های نهایی را کسب کنیم.

روحانی با بیان این مطلب که مردم امروز شاهد ثبات و آرامش در بازار هستند و رونق تدریجی در اقتصاد کشور را لمس می‌کنند، تصریح کرد: روز به روز شرایط ما نسبت به روز قبل بهتر شده و به‌حول و قوه الهی بهتر نیز خواهد شد. علی‌رغم آنکه دولت در تنگناهای مالی قرار دارد و قیمت نفت کاهش پیدا کرده است، اما با کمک شما مردم بزرگ راه پیشرفت و توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.

روحانی تأکید کرد: تردید نداریم که مردم ما با ایمان و تکیه‌گاه بزرگی که از الطاف ارواح طیبه پیامبر(ص) دارند و با وحدت و انسجامشان می‌توانند به همه اهدافی که دارند نائل شوند.

رئیس‌جمهور به آمار منتشر شده وزارت علوم در زمینه رشد علم و فناوری کشور در جهان اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته از لحاظ علم و فناوری پیشرفت بالاتری کردیم و در سطح منطقه و دنیای اسلام رتبه اول را دارا هستیم.

"این به آن معناست که نسل جوان ما مسیر ترقی  و پیشرفت را طی کرده و خواهند کرد. آمار ما در محصولات کشاورزی از سال قبل بهتر است. امیدواریم روز به روز بتوانیم شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم".

رئیس جمهور ادامه داد: من در دوران تبلیغات انتخاباتی قول داده بودم که سفر استانی تهران را از غرب این استان آغاز کنم. امروز خوشحالم که به یکی از وعده‌هایی که دادم، توانستم عمل کنم.

روحانی افزود: این شهرستان‌ها علی‌رغم اتصال به تهران، مشکلات فراوانی دارند که باید حل و فصل شود. در جلسه‌ای که در تهران با حضور استاندار و مقامات مسئول این شهرستان‌ها تشکیل دادیم، دیدیم که مردم این شهرستان‌ها معضلات بسیاری دارند که باید حل شود. ما تا پایان سال 95 به وعده‌های خود در این زمینه عمل خواهیم کرد.

"20 پروژه با بودجه 642 میلیارد تومان برای این شهرستان‌ها در نظر گرفته شده که تا پایان سال 95 همه آن‌ها تخصیص داده خواهد شد و پروژه‌ها عملیاتی می‌شود. همین امروز عملیات احداث شهرک صنعتی شهریار به‌مساحت سه‌هزار هکتار آغاز شد".

روحانی یادآور شد: مرتب دارد از قدرت منابع آبی کاسته می‌شود، معضل خشکسالی کشور را فرا گرفته و ما راهی نداریم جز اینکه به‌صورت علمی و با صرفه‌جویی آب مصرف کنیم. ما باید از طریق واردات آب و شیرین کردن آب دریا با خشکسالی مقابله کنیم. یکی از مشکلات این سه شهرستان نبود تأسیسات فاضلاب است که ان‌شاءالله برای ایجاد آن در شهریار، شهر قدس و ملارد اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

روحانی از احداث شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های ملارد، شهریار و شهر قدس در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی این شهرستان‌ها عدم امکانات درمانی شایسته است و این در حالی است که این شهرستان‌ها نیاز به بیمارستان‌های مجهز دارند، لذا یک بیمارستان 300تختی در شهریار ساخته و تجهیز خواهد شد. سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ایجاد ساختمان‌های مورد نیاز و وزارت بهداشت برای تکمیل تجهیزات بیمارستان‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی همچنین از ساخت و تجهیز بیمارستان 160تختی در شهرستان‌های قدس و ملارد خبر داد و افزود: بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار نیز بازسازی و تجهیز خواهد شد تا موارد مربوط به درمان و بهداشت مردم در سال‌ جاری و تا پایان سال آینده تکمیل شود تا مردم از این نظر خیال آسوده‌ای داشته باشند.

روحانی اضافه کرد: همچنین مرکز تجاری ایرانی ــ اسلامی که از معماری‌های زیبایی برخوردار است، در شهریار امروز رسماً افتتاح می‌شود. این مرکز تجاری می‌تواند الگوی خوبی در ساخت و ساز معماری اسلامی باشد.

وی همچنین از تخصیص 1000 میلیارد تومان تسهیلات برای فعالیت بخش‌های صنعتی این سه شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در زمینه آب‌رسانی در این مناطق اقداماتی شروع شده، اما چون این اقدامات در حال کارشناسی است، در زمان لازم نتیجه آن به مردم اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: ان‌شاءالله سالن ورزشی و استخر سرپوشیده در شهر قدس در طول این دو سال احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. می‌خواهم به وحدت و اتحاد میان مردم تأکید کنم. در این شهرستان‌ها از جاهای مختلف ایران حضور دارند، همه باید به فرهنگ‌های مختلف احترام بگزاریم. ایران اسلامی باید الگوی برادری و همزیستی باشد. در منطقه ما می‌بینید که چه معضلاتی میان اقوام و مذاهب مختلف ایجاد شده است. باید برای مظلومان عالم کمک باشیم.

گزارش تصویری سفر رئیس‌جمهور به غرب استان تهران را اینجا ببینید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها