أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۷۸۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
رئیس پلیس فتای کشور خبر داد:
رئیس پلیس فتای کشور با بیان اینکه امسال هکرهای آمریکایی به وزارت نفت حمله کردند، از دستگیری شخصی که به شبکه شتاب کشور نفوذ کرده بود و توانسته بود در مدت یک ماه ۱۱۸ میلیون تومان برداشت کند، خبر داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ، ‌سردار سید جمال هادیان‌فر در حاشیه همایش جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با حضور در نشست خبری گفت: یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر در پیشگیری و کشف حجرم حوزه دیپلماسی سایبری است.

بر اساس آمار در سال 2014، 70 درصد پرونده کشورهای اروپایی جنبه فراملی داشته و در آسیا این مقدار به 40 درصد رسیده است.

وی افزود: این نشست به منظور تقویت و توسعه همکاری‌ها با محوریت اینترپل برگزار شد و نمایندگان پلیس در حوزه سایبر از کشورهای مختلف به همراه مسئولین حوزه امنیت سایبری کشورمان حضور داشتند.

رئیس پلیس فتای کشور با بیان اینکه عمر این پلیس بیش از 4 سال است گفت: پلیس فتا تا کنون بیش از 37 هزار پرونده را رسیدگی کرده که 90 درصد آنها کشف شده همچنین 56 درصد پرونده‌ها زیر یک ماه کشف قطعی شده است.

وی ادامه داد: 30 درصد از پرونده‌های کشف شده جنبه بین‌المللی و کلاه‌برداری نیجریه‌ای داشته که باعث شد تا تجار ایرانی بیش از 55 میلیارد تومان را از دست بدهند.

رئیس پلیس فتای کشور در رابطه با سایت‌های همسریابی گفت: سایت‌های همسریابی که متولی آن وزارت ورزش و جوانان است در کشور فعالیت ندارند و تاکنون به هیچ سایتی مبنی بر فعالیت‌های همسریابی مجوز داده نشده است و اگر سایتی از این طریق فعالیت کند قطعا با آن برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: پشت پرده سایت‌های همسریابی اغلب کلاه‌برداری و انحرافات اخلاقی برای آقایان و خانم‌ها است که این کلاه‌برداران به یوزرنیم و پسوورد افراد دسترسی پیدا می‌کنند و حساب بانکی وی را خالی می‌کنند.

به عنوان مثال فردی را دستگیر کردیم که 23 سرور مجازی در دنیا داشت و 70 میل برای خود درست کرده بود و با ترفند سایت همسریابی به حساب بانکی 2 هزار نفر دست پیدا کرده بود و 4 هزار اطلاعات از افراد به دست آورده بود که بازداشت شد.

سردار هادیان‌فر به یکی از بزرگترین پرونده‌های کشف شده در پلیس فتا اشاره کرده و گفت: یک شخصی که سابقه فنی هم داشته به یکی از بانک‌های کشور نفوذ کرده بود و از همین طریق توانسته بود به شبکه شتاب کشور نفوذ کند و 117 میلیون تومان را در مدت یک ماه برداشت کرده بود که دستگیر شد.

وی همچنین به سایت‌های آموزش تولید مواد مخدر اشاره کرد و گفت: تمام سایت‌هایی که در کشور در حوزه مواد مخدر فعالیت ‌می‌کردند 656 سایت بود که شناسایی شد و 257 سایت نیز در حوزه آموزش تولید مواد مخدر در آپارتمان و خرید و فروش آن فعال بود که با پیگیری‌های پلیس فتا این سایت‌ها بسته شد و تعدادی هم دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای کشور به شکایت هنرمندان اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از هنرمندان کشور شاکی بودند که صفحاتی در برخی از شبکه‌های اجتماعی به نام آنها ایجاد شده است و پلیس فتا نیز آن صفحات را حذف کرد همچنین مردم می‌توانند گزارشات و شکایات خود را به مرکز فوریت‌های پلیس فتا گزارش دهند.

وی با بیان اینکه شبکه اجتماعی اینستاگرام در کشور فیلتر نیست گفت: نظام فیلترینگ هوشمند بر شبکه اینستاگرام حاکم است و مصادیق مجرمانه آن توسط شورای مصادیق مجرمانه حذف می‌شود.

وی گفت: امروز در این نشست کشور ایران میزبان 42 کارشناس و متخصص از کشورهای مختلف است که این نشست‌ها را اینترپل برگزار می‌کند و ایران فقط میزبان آن است و حتی تمام سخنرانان برنامه را نیز اینترپل مشخص می‌کند.

هادیان‌فر در مورد مبارزه با داروهای قاچاق و غیرمجاز گفت: پلیس فتا از سال 2011 علیه داروهای قاچاق و غیرمجاز در عملیات پانجیا شرکت کرد و در سال 2014 نیز در پانجیای 7 شرکت داشتیم. همچنین جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرگروه در عملیات پانجیای 8 انتخاب شد که این عملیات از هفته گذشته آغاز شده است.

وی افزود: در عملیات پانجیای 7 پلیس فتا توانست 600 میلیون تومان داروهای غیرمجاز را در ایران کشف کند و 102 نفر را در این زمینه دستگیر کند.

سردار هادیان‌فر به حمله هکرهای آمریکایی به وزارت نفت در سال جدید اشاره کرد و گفت: مرکز فوریت‌های واکنش به حملات سایبری که در پلیس فتا فعال است توانست در سال جدید حمله هکرها به وزارت نفت را خنثی کند.

وی در تشریح این ماجرا اظهار داشت: IP این هکرها از کشور آمریکا بود و ما با نامه‌ای رسمی هم به آنها اعلام کردیم و همچنین دستور قضایی بین‌المللی نیز ارسال کردیم و این موضوع از سوی وزارت امورخارجه درحال پیگیری است. این هکرها در 4 روز تعطیلی ایران به وزارت نفت حمله کردند و ما توانستیم درگاه‌های حملات سایبری را متوقف کنیم و همچنین به هکرها وانکش نشان دهیم که حملات آنها خنثی شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها