أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۷۸۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
یک شرکت چندملیتی به تازگی گوشی جدیدی را معرفی کرده به عنوان اولین گوشی هوشمندی که می‌تواند در زیر آب شور دریا کار کند.

به گزارش پایگاه 598، اعتدال نوشت: یک مخترع انگلیسی نوعی پهپاد طراحی کرده که می‌تواند روی زمین به عنوان تانک مورد استفاده قرار بگیرد. این خودروی کوچک غیرقابل توقف به عنوان اولین کوادکوپتر تانک هیبریدی جهان شناخته شده است. هم چنین یک شرکت چندملیتی به تازگی گوشی جدیدی را با نام معرفی کرده که به عنوان اولین گوشی هوشمندی که می‌تواند در زیر آب شور دریا کار کند، قابلیت ها و کارایی های فراوانی دارد.

اولین گوشی ای که زیر آب شور دریا هم کار می کند

کیوسرا ( Kyocera ) نام یک شرکت چند ملیتی است که در زمینه های متفاوتی محصولات متنوع و مختلفی را تولید می کند.یکی از زمینه های فعالیت این کمپانی تولید گوشی های مقاوم و ضد آب می باشد.کیوسرا به تازگی گوشی جدیدی را با نام Torque G02 معرفی کرده که ضد ضربه ، ضد شوک ، ضد آب و گرد و غبار بوده و ادعا شده که اولین گوشی هوشمندی است که می‌تواند در زیر آب شور دریا هم کار کند.

اولین چیزی که این گوشی را با دیگر گوشی‌های بازار متمایز می‌کند امکان کار کردن گوشی در زیر آب دریا و یا به عبارتی دیگر آب شور می‌باشد. این مقاومت به طوری است که حتی بخش نرم افزاری دوربین گوشی نیز حالت مخصوص برای عکس برداری زیر آب دریا دارد تا بهترین رنگ‌ها تحویل کاربر داده شود.با این حال این گوشی در تست واقعی فقط در دریای مصنوعی در سواحل ژاپن تا عمق 1.5 متر تا 30 دقیقه آزمایش شده است و شرکت کیوسرا گوشزد کرده که ممکن است این گوشی در آب سایر دریاها جواب ندهد!

علاوه بر قابلیت‌هایی که برای این گوشی به شما معرفی کردیم، G02 قابلیت تحمل دمای بسیار بالا یا پایین، فشارهای وارد شده در زیر آب دریا و رطوبت زیاد را نیز دارد. کمپانی سازنده‌ی گوشی، این تلفن هوشمند را برای غواصان، اسکی بازان، کوه نوردان، دونده‌ها و دیگر ورزشکاران بسیار مناسب دانسته است. این گوشی نرم افزاری‌های خاص خود را نیز به صورت پیش فرض آماده کرده است. از جمله این نرم افزار‌ها می‌توان به اعلام وضعیت دمای آب و فشار موجود و همچنین نقشه‌های آفلاین اشاره کرد.

صفحه نمایش 4.7 اینچی اچ دی گوشی از تکنولوژی خاصی به نام IGZO بهره می‌برد. این تکنولوژی که از عناصر شیمیایی اکسید شده استفاده می‌کند در پنل‌های بزرگ‌تر ال سی دی‌ها نیز استفاده شده و نام آن را Dragontrail X گذاشته‌اند. با استفاده از این تکنولوژی، تاچ گوشی هنگام بردن آن به زیر آب همچنان فعال می‌ماند.

یکی دیگر از تکنولوژی‌های به کار رفته در این گوشی Smart Sonic Receiver نام دارد. با استفاده از این تکنولوژی صدای دریافتی و ارسالی هنگام صحبت کردن بسیار واضح‌تر و بلند‌تر می‌شود.تا جایی که سازنده ادعا کرده این گوشی دارای بلند‌ترین اسپیکر‌های موجود در میان تلفن‌های هوشمند می‌باشد.

هنوز اطلاعات دقیقی از چیپست استفاده شده در این گوشی در دسترس نیست اما بر اساس گزارش‌ها و شنیده‌های مختلف اسنپدرگون 400 راه خود را برای این گوشی باز کرده و اگر چنین باشد چهار هسته‌ی 1.4 گیگاهرتزی وظیفه‌ی پردازش اطلاعات در این گوشی را به همراه یک پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 305 بر عهده گرفته‌اند.

 

2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی به همراه درگاه میکرو اس دی، اندروید لالی پاپ، 4G LTE و سسنسور‌های 13 مگاپیسلکی و 5 مگاپیسکلی برای دوربین اصلی و جلو این گوشی را به عنوان یک گوشی کاملا استاندارد نشان می‌دهند.

 

همانند دیگر گوشی‌های کمپانی Kyocera، این گوشی به طوری طراحی شده است که اگر برای اولین بار عکس آن را ببینید فکر می‌کنید که آن را برای تریلر یک فیلم اکشن ساخته‌اند. هنوز قیمت این گوشی نیز مشخص نشده است اما بر اساس گوشی‌های قبلی این کمپانی می‌توان حدس زد که قیمت آن با میان‌رده‌ها یا پرچمداران کمپانی‌های بزرگ برابری خواهد کرد.

گفته شده که فعلا این گوشی در ژاپن و برای اپراتور‌های KDDI و Okinawa عرضه می شود و هنوز مشخص نیست که آیا کمپانی سازنده برنامه ای برای عرضه جهانی این محصول در سر دارد یا خیر.

تانکی که با یک دکمه به پرواز درمی‌آید

یک مخترع انگلیسی نوعی پهپاد طراحی کرده که می‌تواند روی زمین به عنوان تانک مورد استفاده قرار بگیرد.

 خودروی کوچک غیرقابل توقف-B (B-Unstoppable) به عنوان اولین کوادکوپتر تانک هیبریدی جهان شناخته شده است.

این پهپاد از چهار پروانه برای برخاست و همچنین دو چرخ شنی برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد روی زمین‌های مختلف حرکت کند.

ویتلود میلتیزک از لندن که این پهپاد را طراحی کرده، اکنون آن را برای جمع‌آوری 76 هزار دلار سرمایه در سایت منبع‌یابی کیک‌استارتر قرار داده است.

اخیرا ارتش آمریکا از آزمایش یک تانک پهپاد موسوم به Ripsaw خبر داده که از راه دور قابل کنترل است و می‌تواند با لمس یک دکمه، خود را مجددا از گلوله پر کرده و حتی سلاح‌ها را تعویض کند.

تانک Ripsaw به طیفی از سلاحها از جمله تیربار کالیبر 50، تیربار نارنجک40 میلیمتری Mk19، تیربار 7.62 میلیمتری M240B و تیربار سبک اسکواد M249 مجهز است.

پهپاد B-Unstoppable می‌تواند در جا روی زمین چرخیده و با نزدیک شدن به مانع، به سادگی از روی آن پرواز کند.

وزن این مدل 84 گرم بوده و به دلیل سبکی حتی در صورت برخورد با زمین سالم می‌ماند.

تنها یکبار شارژ کردن این پهپاد که به یک دوربین آنبرد نیز مجهز است، به آن اجازه می‌دهد برای 9 دقیقه پرواز کرده، 18 دقیقه روی زمین حرکت کند یا برای 15 دقیقه هر دو حرکت را بطور ترکیبی انجام دهد.

چراغهای جلو و عقب این پهپاد به آن اجازه می‌دهد تا در شب نیز پرواز کند. همچنین تنها با فشار یک دکمه می‌توان این خودرو را به تانک یا کوادکوپتر تبدیل کرد.

یک کنترلگر پرواز ژیروسکوپ‌دار شش محوره بر روی کوادکوپتر به آن اجازه می‌دهد تا در هوا ثابت بماند.

پرینت سه بعدی پوست انسان

شرکت فرانسوی L’Oreal که در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی فعال است، اخیرا اقدام به تولید پوست اپیدرم طبیعی انسان و پرینت سه بعدی آن کرده است.

این کمپانی که از سال‌ها پیش بر روی ساختار پوست ساخت خود در آزمایشگاه و بر روی بافت انسانی در حال کار بود، به تازگی و با همکاری شرکت Organovo (که در صنعت پرینت سه بعدی بافت انسانی فعال است) اقدام به تولید بافت انسان به شکلی بسیار طبیعی کرده است.

در حقیقت شرکت L’Oreal از سال 1980 میلادی در حال کار بر روی این پروژه بوده و یک تیم 60 نفره همواره در حال رشد دادن این نمونه‌ها بوده است. به طوری که سالانه میزان 100,000 نمونه (معادل 5 متر مربع پوست) در آزمایشگاه موجود در شهر لیون این شرکت در حال تولید بوده است. هم اینک این شرکت میزان بسیار کمی از نمونه‌های خود را از طریق عمل‎های جراحی پلاستیک (زیبایی) تامین می‌کند. بعد از جمع‌آوری نمونه‌ها، بافت‎های آنها خرد شده و بر روی سلول‌ها قرار می‌گیرد. سپس این نمونه‌ها در آزمایشگاه کشت داده شده و برای انجام تست آماده می‌شوند (زمانیکه اندازه‌ آنها به 5 سانتی‌متر برسد). انجام این پروسه زمانبر بوده و مدت یک هفته برای رسیدن به این ابعاد زمان لازم است. اما می‌توان این پروسه را در مدت زمان کمتری به انجام رساند. هم اکنون به لطف وجود پرینتر سه بعدی NovoGen شرکت Organovo، این کار به آسانی انجام می‌شود. دستگاه مورد نظر از یک جفت هد پرینتر استفاده می‌کند که یکی از آنها برای قرار‌گیری سلول انسانی بوده و دیگری به منظور قرار‌گیری هیدروژل (برای بوجود آمدن نمونه پوست در مقیاس دقیق و طبیعی پوست انسان) می‌باشد.

این پروژه هم اینک در مرحله نقشه‌کشی و بررسی آن بوده و برای تجاری شدن آن به کمی زمان نیاز است. مطمئنا شرکت  L’Oreal نیز در سود فروش این محصول سهیم بوده و در مورد نمونه‌های منحصر به فرد خود حق ثبت خود را دریافت می‌کند. در طرف دیگر، شرکت Organovo نیز حق فروش این محصول را به عنوان یک بافت زیستی داشته و عملیات تست این نمونه‌ها به منظور پیوند آنها به بافت انسانی نیز بر عهده این شرکت می‌باشد. البته این اولین تجربه این شرکت در پرینت بافت انسانی نیست و قبلا هم با همکاری شرکت دارویی Merk اقدام به تولید بافت‌های کبد و کلیه زیستی برای بافت طبیعی انسانی کرده است (البته اولی در سال بعد به طور کامل برای استفاده آماده خواهد شد) ولی مسلما این اولین باری است که شرکتی در دنیا دست به تولید بافت زیستی انسانی برای استفاده در زمینه جراحی‌های زیبایی می‌زند.

روش کپی کردن متن از اسناد قفل شده‌ در Word

برنامه ورد قابلیتی را برای کاربران ایجاد کرده است که مورد استقبال بسیاری از کاربران واقع شده است و آن هم قفل کردن اسناد است. در عین حال که این کاری جالب است، مایکروسافت به شیوه ای جالب تر روش دور زدن این ترفند را در خود برنامه ی ورد جای داده است!

اگر بخواهید یک سند ورد قفل شده را مورد استفاده قرار دهید می توانید از نرم افزارهای ثانویه ای که توسط طراحان ساخته شده است استفاده کنید اما بهترین راه استفاده از خود برنامه ورد است

روش کار:

ابتدا یک صفحه سفید را باز کنید. برای این کار کافیست یا ورد را از ابتدا اجرا کنید یا اینکه از آپشن های ورد گزینه ی new را انتخاب کنید.

زمانی که یک صفحه سفید باز شد، از بخش نوار ابزارهای ورد،  ناحیه ی insert را پیدا کرده و روی Object کلیک کنید.

از صفحه ی باز شده Text from Fileرا انتخاب کنید و با استفاده از کادر مورد نظر، فایل قفل شده ی ورد را انتخاب کنید. به طور جالبی مشاهده می کنید که سریعا محتوای فایل قفل گذاری شده برایتان نمایش داده خواهد شد و روی صفحه سفید کپی خواهند شد.

تنها نکته ای که در این باره باید بدان توجه کنید این است که نمی توان از طریق این روش جدول ها و نمودارها و عکس ها را کپی کرد بلکه تنها متن از سند مورد نظر وارد سند جدید خواهد شد که باید تنظیمات را انجام دهید.

ساخت پای مصنوعی مکانیکی که توسط مغز انسان کنترل می شود

کمپانی Ossur ، روز گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در شهر کپنهاک کشور دانمارک برگزار گردید از پروژه‌ی طراحی و ساخت حسگر‌های قابل‌ کاشت‌ خبر داد که به کسانی که بخش‌هایی از بدن‌شان مثل دست یا پا رنج این امکان را می‌دهد تا اعضای مکانیکی مصنوعی خود را همچون اعضای طبیعی کنترل کنند.این تکنولوژی که با عنوان Implanted MyoElectric Sensor شناخته می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد پای مکانیکی ساخت این شرکت را مثل پای واقعی تکان دهند.

 

در پا‌های مکانیکی آنالوگ فعلی، از زمانی که قصد انجام حرکتی را دارید تا صورت گرفتن‌اش، اختلاف زمانی آزار‌دهنده‌ای وجود دارد؛ چرا که کاربر ابتدا باید ماهیچه‌‌های‌اش را منقبض کند تا به‌وسیله‌ی آن‌ها پای مکانیکی فعال شود. اما در ساز و کار IMES این اختلاف زمانی کاملا حذف شده است. برای حذف این تاخیر زمانی در بافت ماهیچه‌های قسمت قطع شده‌ی پا دو حسگر قرار داده می‌شود.

این دو حس‌گر سیگنال‌های الکتریکی فرستاده شده از مغز را دریافت و سپس سیگنال بی‌سیمی به پای مکانیکی می‌فرستند و به آن دستور خم شدن یا راست شدن را می‌دهند. بنابراین با حذف پیش نیاز انقباض ماهیچه‌ها دیگر اختلاف زمانی میان قصد و عمل وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، جراحی تعبیه کردن حسگرها در پا15 دقیقه طول می‌کشد و فقط به یک سانتی‌متر برش احتیاج دارد.

«گودموندور اولافسون»، یکی از اولین کسانی که این تکنولوژی جدید روی‌اش آزمایش شد در این باره گفته:

باورنکردنی است! اولین باری که از این پای مکانیکی استفاده کردم، گریه‌ام ‌گرفت.

این شرکت امیدوار است بتواند طی سه تا پنج سال آینده این دستگاه را به بازارهای جهانی عرضه کند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها