أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۸۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
شبکه المسیره تصاویری از پایگاه نظامی ارتش سعودی در ارتفاعات المخروق مشرف بر نجران که در عملیات ارتش و نیروهای کمیته های مردمی یمن سقوط کرد پخش کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، در این عملیات تعدادی خودور و تجهیزات ارتش عربستان منهدم شد و شماری از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند.

تعداد زیادی از سربازان عربستانی نیز در جریان این حمله پا به فرار گذاشتند.

شواهد موجود حاکی از آن است که نیروهای مستقر در این پایگاه، نیروهای ویژه ارتش عربستان بوده اند.

همچنین برخی خبرها نیز از منهدم شدن چهار تانک ارتش سعودی توسط ارتش و نیروهای مردمی یمن پس از حمله به پایگاهی در جیزان خبر دارد.

انهدام سه هواپیمای سعودی

پایگاه اینترنتی حصاد الیوم نیز گزارش داد: بر اثر اصابت موشکهایی از یمن به پایگاه خمیس مشیط سه هواپیمای سعودی منهدم شده است. همچنین پایگاه نظامی امبیسی از بین رفته و چهار خودروی زرهی عربستان سعودی نیز منهدم شده است.

۹ شهید در حملات سعودی به تعز

شبکه تلویزیونی المسیره نیز گزارش داد، در حملات هواپیماهای عربستان سعودی به «جبل صبر» در تعز یمن نه نفر به شهادت رسیدند.

سه زن و دو کودک از جمله شهدای این حملات بودند.

جامعه بین المللی: مردم یمن آب آشامیدنی ندارند

در تحولی دیگر، شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد : سازمان بین المللی آکسفام اعلام کرد جنگ علیه یمن باعث شده است ۱۶ میلیون مردم غیرنظامی این کشور از دسترسی به آب شرب سالم محروم شوند.

جنوب عربستان ،انفجار در پایگاه نظامی

همزمان شبکه المنار گزارش داد: انفجاری مهیب پایگاه نظامی «خَمْیس اَلشُّمِیْط» را در جنوب عربستان که فرودگاه نظامی نیز در آن قرار دارد به لرزه در آورد.

همچنین نیروهای امنیتی یمنی و عشایر نیز به مواضع نظامی سعودی ها در نزدیکی مرز یمن حمله کردند.

منابع خبری با اشاره به شلیک موشکهای کاتیوشا از نوع گراد به مواضع نظامی عربستان در کوههای الدود، دخان ، الجابر و الخوبه در استان نجران اعلام کردند، یک نیروگاه برق نیز در عمق منطقه جیزان واقع در جنوب غربی عربستان هدف قرار گرفت.

فرار عناصر القاعده از مارب

در همین حال نیروهای ارتش و امنیتی و کمیته های مردمی به تعقیب باقیمانده عناصر القاعده در استان مأرب ادامه دادند.

کمیته انقلابی یمن نیز در راستای تأکید بر ادامه بسیج عمومی در کشور همایشی سیاسی در صنعاء برگزار کرد که شماری از سیاستمداران و نظامیان در آن شرکت کردند و درباره اهمیت حمایت جامعه از ارتش و کمیته های مردمی در جنگ با عناصر تکفیری و مقابله با تجاوز سعودی- آمریکایی به یمن سخن گفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها