أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۹۱۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۷     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
صفارهرندی:
محمدحسین صفارهرندی گفت: سلحشور و همراهانش جزء افرادی بودند که تئاتر و هنر را به مسجد بردند و اولین تئاتر مسجدی را برپا کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ، حسین صفار هرندی،‌ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم نکوداشت 33 سال فعالیت هنری فرج‌الله سلحشور که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت:‌ بسیاری افراد را دیده‌ایم که در گذر زمان افکار و عقایدشان تغییر می‌کند، اما در این بین تعداد انگشت‌شماری هستند که با گذشت سال‌ها هیچ تغییری نکرده‌اند و من در این مراسم می‌خواهم به جناب سلحشور بگویم شما اصلاً در این سال‌ها تغییر نکرده‌اید.

وی ادامه داد: سلحشور و همراهانش جزو افرادی بودند که تئاتر و هنر را به مسجد بردند و اولین تئاتر مسجدی را برپا کردند. در این زمینه نیز بودند افرادی که راهشان را با مسجد آغاز کردند اما در ادامه و خیلی زود از مسجد جدا شدند، اما سلحشور هیچگاه خود را جدای از مسجد و اعتقاداتش ندانست.

وی افزود: به عقیده من این خود یک هنر است که فردی 40 سال همواره آرمان‌های ثابتی داشته باشد و هیچ اندیشه‌ای در او تغییر نکند و باید بگویم سلحشور هیچگاه از ریشه خود جدا نشده است. روزی سلحشور هنر را به مسجد برد و امروز ایشان مسجد را وارد هنر کرده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به فیلم «توبه نصوح» بیان کرد: یادم است در زمانی که ایشان «توبه نصوح»‌ را کار کرده بودند آنقدر این فیلم مورد استقبال مردم قرار گرفته بود که حتی بسیاری از افرادی که تا به حال پا به سینما نگذاشته بودند نیز این فیلم را در سالن‌های سینما دیدند و نکته جالب اینجاست که برخی از این افراد نیز بعد از نمایش فیلم از روی صندلی‌هایشان تکان نمی‌خوردند و این نشان می‌دهد که تأثیرگذاری این فیلم بسیار خوب عمل کرده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم راهی که توسط این بزرگوار طی شده برای آیندگان راه‌گشا باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها