يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۷۹۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
بیست و ششمین شماره نشریه حلقه وصل منتشر شد. نشریه حلقه وصل در این شماره با یک پرونده ویژه درباره اوقات فراغت در تابستان به سراغ چندین مجموعه و موسسه فرهنگی مردمی در سراسر کشور رفته است. همچنین موضوع دلایل قانون‌گریزی در ایران را در این شماره نیز ادامه داده است. معرفی یک کتابخانه کاملاً ویژه در اطراف شهر مشهد مقدس و یک میزگرد آموزشی نیز از دیگر موضوعات این شماره است.
به گزارش پایگاه 598 ، «برای زبان پول خرج می‌کنیم برای قرآن نه!»، «خرخوان‌ها به بهشت نمی‌روند»، «غنی‌سازی بدون بازدید بازرسان آژانس!»، «آغاز تربیت از تفاوت پیچ‌گوشتی با انبردست»، «بسیجی‌ها و غیربسیجی‌ها بیایند»، «قانونی که برای بدحجاب‌ها کشک است»، «جوانان مشهدی راز درخت کاج را یافتند» و مطالب دیگر، مهم‌ترین عناوین این شماره هستند.

در بخش «حلقه اول» این شماره، چند موسسه تربیت‌محور کشور معرفی شده و به بررسی نظرات و راه‌کارهای آنها درباره اوقات فراغت پرداخته شده است.

در بخش «سرحلقه»، بچه‌های کتاب‌خانه امیرحسین فردی مشهد و نویسنده کتاب «راز درخت کاج» به بیان تاریخچه راه‌اندازی این کتابخانه، درد‌دل‌ها و نقطه‌نظرات خود راجع به کارهای فرهنگی مردمی پرداخته‌اند.

همچنین بخش «نمط» شماره ۲۶ حلقه وصل به ادامه بحث قانون‌گریزی و دلایل آن پرداخته و این مساله را از زوایای مختلفی مورد نقد و بررسی قرار داده است.

سرویس «آموزش» هم در این شماره از زبان حجت‌الاسلام غنوی و وحید جلیلی به این موضوع که «چرا آموزش‌های ما ابوذر نمی‌سازد؟!» می‌پردازد.
در این شماره حجج‌اسلام دسمی، غنوی، قربانی و میرمحمدیان، وحید جلیلی، جلیل معماریانی، و خانم‌ها معصومه رامهرمزی، لاله افتخاری، اخوان بیطرف و مدیران چندین موسسه فرهنگی مردمی دیگر به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند.

حلقه وصل در این شماره و در سرویس «آینه» اخبار موسسات فرهنگی مردمی سراسر کشور را نیز پوشش داده است.

نشریه حلقه وصل به سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه با شماره تلفن ۵و۷۷۶۵۵۱۳۴ تماس بگیرید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مشاهده مطالب بیشتر این مجموعه، می‌توانید از سایت Hvasl.ir نیز استفاده کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها