کد خبر: ۳۱۷۹۳۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۸     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
سفیر آلمان در واشنگتن:
سفیر آلمان در آمریکا گفت در بهترین سناریو کاهش تحریم‌های ایران تا پیش از پایان سال ۲۰۱۵ اتفاق نخواهد افتاد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ، رویترز گزترش داد، "پیتر ویتینگ" سفیر آلمان در آمریکا طی سخنرانی در اندیشکده شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت در بهترین سناریو کاهش تحریم‌های ایران تا پیش از پایان سال 2015 اتفاق نخواهد افتاد.

همچنین سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران، در سخنانی در شهر وین تصریح کرد که ایران و 1+5 همچنان در حال مذاکره بر سر لغو تحریم‌های اعمال شده علیه تهران هستند.

وی در ادامه افزود: برای ما، مهمترین مسائل شامل سرعت و زمان لغو تحریم‌های تسلیحاتی، تعیین ماهیت بی‌سابقه توافقنامه آماده شده و تعهد برای اجرای درخواست‌های شورای امنیت سازمان ملل و نظارت بر روند اجرای آن در همه مراحل تصمیم گیری پس از دستیابی به توافق خواهد بود.

مذاکرات هسته‌ای در سطح معاونان که قرار بود امروز شروع شود به فردا چهارشنبه موکول شد اما در سطح کارشناسی امروز در وین از سر گرفته می‌شود.

در این دور از گفتگوها سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته ای حضور دارد؛ شرکت می کنند. این دور از مذاکرات هسته ای تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

هفته گذشته نیز وین میزبان مذاکرات هسته ای بود که سه روز جلسات مختلف با شرکت تیم های حقوقی، فنی و هسته ای در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

ایران و 1+5 پس از هشت روز مذاکرات فشرده، 13 فروردین در لوزان سوئیس درباره چارچوب اولیه توافق برای حل مسئله هسته‌ای ایران به تفاهم رسیدند.

دو طرف پیشتر 10 تیر را آخرین مهلت برای امضای توافق نهایی تعیین کرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها