أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۹۳۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۵     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد؛
در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی که ساعتی پیش به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی و با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهاد ریاست‌ جمهوری برگزار شد، 5 عضو کمیته تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها انتخاب شدند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از  «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صبح امروز طبق اخبار منتشر شده قرار بود دو مدل برای تصویب در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود؛  پیشنهاد اول این بود که وظیفه تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها به‌عهده رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی (رئیس‌جمهور)، وزیر بهداشت و وزیر علوم گذاشته شود و پیشنهاد دوم این بود که این فرآیند به کمیته‌ای 4 نفره با حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت،‌ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سپرده شود و اگر این کمیته درباره سرپرست دانشگاهی توافق کرد و به اجماع رسیدند، همان تصمیم گرفته شود و اگر به اجماع نرسیدند در نهایت رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیم‌ بگیرد و نظر او تعیین‌کننده باشد.

گفتنی است که اتحادیه‌های دانشجویی نیز نسبت به طرح‌های مطرح شده واکنش نشان دادند و هرکدام به صورت جداگانه نسبت به دولتی شدن انتخاب روسای دانشگاه‌ها واکنش نشان دادند.

اما در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی 5 نفر به عنوان عضو کمیته تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها انتخاب شدند.

کمیته تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها چیست؟

بر اساس آنچه تسنیم منتشر کرده است، با تشکیل این کمیته از این پس تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها پس از معرفی وزیر علوم به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای مطرح شدن در صحن شورا در این کمیته مشتکل از وزیر علوم، وزیر بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس هیئت بازرسی و هیئت نظارت شورا بررسی می‌شود.

چنانچه اعضای این کمیته در زمینه تایید صلاحیت سرپرست دانشگاهی به اجماع حتی با یک رای نرسیدند تایید صلاحیت این سرپرست دانشگاه مجددا در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و اعضای شورا در این زمینه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

فرآیند انتخاب و تایید سرپرستان دانشگاه‌ها پیش از این پس از معرفی وزیر علوم به دبیرخانه شورا، در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و اعضای شورا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها