أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۸۰۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
روحانی در سفر به غرب استان تهران گفت: با وجود اقلیت بسیار کوچکی که بلندگو‌های بزرگ را از دیگران عاریه کرده‌اند، اکثریت قاطع ایران به دنبال مسیر صلح و آشتی و تعامل سازنده با جهان هستند!
به گزارش پایگاه 598 ، کیهان نوشت : «آمریکا دبه کرده است»؛ این عبارت اخیراً از سوی چند تن از مقامات کشورمان تکرار شده است. اولین بار این علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی بود که بعنوان یکی از مطلعین روند مذاکرات هسته ای، از دبه کردن آمریکایی‌ها در مذاکرات خبر داد. خبری که البته دور از انتظار هم نبود و یک بار دیگر ثابت کرد آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند؛ حتی اگر با آنها دور یک میز نشسته باشید.

اما به نظر می‌رسد دولتی‌ها به جای آن که فریاد عصبانیت خود را بر سر آمریکا بکشند و آنان را بخاطر دبه کردن توبیخ کنند، ترجیح می‌دهند منتقدان داخلی را مورد عتاب و خطاب قرار دهند و آنان را متهم کنند! از جمله این موضع گیری‌ها می‌توان به اظهارات رئیس جمهور در سفر دیروز به غرب تهران اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی روز گذشته در هجدهمین سفر استانی خود وارد شهرستان ملارد در غرب استان تهران شد و در جمع مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس در ورزشگاه ثمری سخنرانی کرد. سخنانی که یک بار دیگر منتقدان را زیر تیغ هجمه قرار داد.

رئیس جمهور در این دیدار اظهار کرد: وحدت و انسجام مردم بی‌تردید کشور را از مشکلات به‌خوبی بیرون خواهد برد، بی‌تردید ما برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم جامعه، ایجاد شغل برای نسل جوان و همچنین حرکت و توسعه صنعت، کشاورزی، علم و فناوری نیازمند جامعه آرام همراه با انسجام و وحدت هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود سختی‌ها و مشکلاتی که مردم به دلیل معضلات اقتصادی سال‌های گذشته با آن مواجه هستند اما بی‌تردید با امید آنها به آینده بهتر، حل و فصل مسائل و رونق اقتصادی و همچنین وحدت و انسجام مردم از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

روحانی با بیان اینکه مردم بزرگ ایران با پیام ۲۴ خرداد ماه سال ۹۲ به دنیا اعلام کردند که چهره ملت ما چهره صلح، عدالت و همزیستی با مردم جهان است، تاکید کرد: ما مصمم هستیم تا مشکلاتمان را با جهان با منطق، استدلال و مذاکره بطور نهایی حل و فصل کنیم.

وی تصریح کرد: مردم ما به خوبی می‌دانند که با شعار و ادای جملات تند مشکلات جامعه و کشور حل و فصل نخواهد شد، آنها با صدای بلند و رفتار مستحکم به همه جهانیان اعلام می‌کنند که دوران خشونت و افراطی‌گری به سر آمده است و همه باید با منطق، استدلال و تدبیر راه آینده خود و مسیر توسعه آن را به خوبی طی کنیم.

روحانی با بیان اینکه با وجود اقلیت بسیار کوچکی که بلندگو‌های بزرگ را از دیگران عاریه کرده‌اند، اکثریت قاطع ایران به دنبال مسیر صلح و آشتی و تعامل سازنده با جهان هستند، خاطرنشان کرد: ما مسیر خود را با حمایت مردم و هدایت مقام معظم رهبری مانند ماه‌های گذشته به پیش خواهیم برد.

وی ادامه داد: این امید و حضور شما مردم باعث شده است که کشور در ۲۱ ماه گذشته در زمینه مسائل فرهنگی، رفاه اجتماعی، بهداشتی و شکستن رکود اقتصادی قدم‌های بزرگی را بردارد.
رئیس هیئت دولت خاطرنشان کرد: با وجود آنکه دولت در تنگناهای مالی قرار دارد و در سال جاری قیمت نفت کاهش یافته است اما با کمک مردم راه پیشرفت و توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.
وی ابراز داشت: در جلسه‌ای که در تهران با حضور وزیران، استاندار تهران و مسئولان محلی این‌ شهرستان‌ها تشکیل دادیم، به این نتیجه رسیدیم که مردم این مناطق معضلات بسیاری دارند که باید گام به گام حل شود.

روحانی اظهار کرد: در این سفر وعده‌ای که به عنوان رئیس جمهور به شما عرضه می‌کنم این است که در مجموع ۲۰ طرح و پروژه تصمیم‌گیری شده است که همه آنها تا پایان سال ۹۵ با بودجه ۶۴۲ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی خواهد شد، همین امروز در اول وقت عملیات ساخت شهرک صنعتی شهریار به مساحت ۳ هزار هکتار آغاز شد و ساخت شهرک‌های صنعتی ملارد و صفادشت نیز در سال جاری آغاز می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: شرایط درمانی این شهرستان‌ها مناسب نیست، یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در شهریار و دو بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نیز در ملارد و قدس ساخته می‌شود و بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار نیز که در حال حاضر شایسته مردم این منطقه نیست، بازسازی و تجهیز می‌شود.

وی از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان بودجه برای فعالیت بخش‌های صنعتی این شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این قسمت از استان تهران توانمندی‌های خوبی در زمینه کشاورزی دارد اما با توجه به شرایط آبی کشور راهی جز صرفه‌جویی و استفاده از روش‌های مدرن آبیاری نداریم و دولت منابع خوبی را برای اجرای طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی در منطقه در نظر گرفته است.
گفتنی است در ادامه سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران، بازار بزرگ ایرانی - اسلامی نقش جهان اندیشه را که با الهام گیری از بازار نقش جهان اصفهان بنا شده است افتتاح شد .
همچنین بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران که به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده بود، با حضور رئیس‌جمهور در یکی از باغات شهریار به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها