امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۸۰۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
شب گذشته جایگاه‌های عرضه سوخت مملو از ماشین‌های نیسان و وسائل نقلیه عمومی شده بود و مردمان عجول گالن‌ها را به دست گرفته بودند تا بنزین‌های باقی مانده 700 تومانی را با خود به خانه‌هایشان ببرند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از سراب، رسم دولت‌ها برای اجرای یک مصوبه و قانون معمولا این بود که دو سه ماهی به مصرف‌کنندگان فرجه برای اعمال قانون می‌دادند؛ اما برخلاف این رسم دیرینه، در قضیه آزاد شدن قیمت بنزین طی روزهای اخیر این طرح خیلی ضربتی از نظر زمان برگزار شد و فرجه و فرصتی برای برخی از افراد که قصد خالی کردن سهمیه خود را داشتند نگذاشت.

اما در یک اقدام هیجان‌انگیز مردم هم در این فرصت کوتاه کم نگذاشتند و هر آنچه از بنزین 700 تومانی و به قولی سهمیه‌‌ای داشتند را در گالن، دبه، بانکه‌ و بشکه‌های خود خالی کردند که البته این کار کم پرخطر نبود؛

درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین در راستای یارانه‌ها، میان مردم تقسیم می‌شود

اما شب گذشته سخنگوی دولت تدبیر و امید درباره حذف سهمیه‌بندی بنزین گفته بود: آزاد شدن نرخ بنزین تصمیم بین خوب و خوب‌تر نبود بلکه بین بد و بدتر، یکی را انتخاب کردیم و همچنین این‌گرانی در جهت نزدیک شدن به قیمت جهانی و جلوگیری از قاچاق بی‌رویه بنزین صورت گرفته است که از تک نرخی شدن قیمت بنزین تنها سه هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت تأمین می‌شود که این میزان در راستای یارانه‌ها میان مردم تقسیم خواهد شد.
اما در هر صورت طبق یک رسم دیرینه و از زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین با توجه به تغییر و تحولات در این قانون، شب گذشته نیز، جایگاه‌های عرضه سوخت در سراب مملو از ماشین‌های نیسان و وسائل نقلیه عمومی شده بود و مردم عجول گالن‌ها را به دست گرفته بودند تا بنزین‌های باقی مانده 700 تومانی را با خود به خانه‌هایشان ببرند.

اما این «همدلی دولت و ملت» مدنظر مقام معظم رهبری نبود و به هر حال مردم باید پشتیبان دولت و سیاست‌های آن باشند و این طرح‌ هرچند یک شبه اجرا شد، ولی مطمئنا منافع ملی و کشور را در دراز مدت در پی خواهد داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها