يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۸۰۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
برای رفع خستگی، تولید نشاط یا از بین بردن خواب‌آلودگی هیچ چیز به اندازه نوشیدن یك فنجان چای انسان را سر حال نمی آورد.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از تراز، شاید برای رفع خستگی، تولید نشاط یا از بین بردن خواب‌آلودگی ناشی از چندین ساعت شب كاری هیچ چیز به اندازه نوشیدن یك فنجان چای انسان را سر حال نمی اورد.

 نتیجه پژوهش‌ها گاهی ضد و نقیض است، اما بیشتر دانشمندان بر این باورند كه چای می‌تواند روی كلسترول، نقرس، دیابت، عضله‌ها و كلیه‌ها اثرات مثبتی داشته باشد و حتی از رشد باكتری‌هایی كه موجب از بین بردن لثه‌ها می‌شوند، جلوگیری كند.

بر اساس این گزارش نکات خرید چای به شرح زیر است:

اولین اصل خریدن چای :

هیچ‌وقت فقط یک نوع چای نخرید.این کار را فقط کسانی انجام می‌دهند که هیچ ارتباطی با چایی برقرار نکرده‌اند و احتمالاً تنها دلیل چای نوشیدنشان تشنگی است.

اگر تشنه‌تان است آب بنوشید که سالم‌تر است . بعضی چای‌ها رنگ خوبی دارند، بعضی طعم خوب . بعضی عطر خوشایند و بعضی خاصیت‌های دیگری که حس نمی‌شوند ولی برای داشتن چای ایده‌آل لازمند، هر چند به چشم نیایند.

چای باید چند ویژگی مهم داشته باشد:

 مزه‌ی گس، رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز، عطر دلربا و حفظ این ویژگی‌ها برای مدتی چند ساعته  است.

غایت بوی خوش چای است اما مثل بسیاری چیزهای دیگر تابع سلیقه‌ی افراد است و می‌تواند متفاوت باشد .

چگونه به این ایده‌آل‌ها دست پیدا کنیم؟

اولین نکته‌ی مهم این است که هیچ نوع چای همه ی ویژگی بالا را یک‌ جا ندارد. یکی رنگش خوب است، آن دیگری عطرش و آن دیگری مزه‌اش.

معمولاً گفته می‌شود چای خوب چایی است که در میان دانه‌هایش، دانه‌های زرد‌رنگ وجود داشته باشد؛ یعنی دانه‌های چای یک‌دست مشکی نباشند .چون در این صورت حتماً آن چای رنگ شده است.

 این حرف کاملاً درستی است، چون هیچ‌وقت چای را نمی‌توان آن قدر دست‌چین کرد که یک‌دست شود.

ولی بر این قاعده یک استثنا وجود دارد: چای عطری.

چای عطری ذاتاً چیزی مصنوعی است یعنی این عطری که شما حس می‌کنید همه‌اش شاهکار طبیعت نیست.  پس دراین مورد اشکال ندارد که دانه‌های چای یک‌دست باشند.

تنها پیشنهاد عملی آزمون و خطاست. این کار به جز این‌که به شما کمک می‌کند خواص مختلف انواع چای را بشناسید، اگر یکی از این چای‌ها اشکالی داشته باشد، قبل از قاطی‌کردن متوجه می‌شوید و از حیف‌شدن بقیه چای‌ها جلوگیری می‌کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها