يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۸۰۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 ، یکی از مراجع تقلید گفت: باید طوری در مذاکرات هسته‌ای حرکت کنید که عزت اسلام در نظر گرفته شود و کلمه‌ای که بیانگر ضعف و ذلت باشد، نباید وجود داشته باشد.

به گزارش فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: زمانی که آوازه عظمت ایران و اسلام به وجود آمد، برای جلوگیری از رشد اسلام، سلمان رشدی به وجود آوردند و حرف سلمان رشدی را علیه پیامبر اکرم (ص) چاپ کردند که در این زمنیه امام خمینی (ره) فرمودند که کشتن سلمان رشدی واجب است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همیشه مقید بودند که عزت و قدرت اسلام حفظ شود، گفت: حرکت مسلمانان باید اینگونه باشد که عزت حفظ شود، اسلام نمی‌گوید با همه بسازید و در برابر همه نرمش نشان دهید، بنابراین به دنیا نشان دهیم که اعتدال داریم و تابع اسلام هستیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید خشونت شما را دشمنان حس کنند و همه جا نرمش نشان ندهید، هر کس احساس کردید ظالم است، در برابر آنها بایستید.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: بر ما لازم است از نظر رهبر معظم انقلاب پیروی و حمایت کنیم، باید طوری حرکت کنید که عزت اسلام در نظر گرفته شود و کلمه‌ای که بیانگر ضعف و ذلت باشد، نباید وجود داشته باشد.

نوری همدانی خاطرنشان کرد: اینکه آنها بیان می‌کنند باید کسانی که متخصص در انرژی هسته‌ای بوده، صحبت کنند، معنا ندارد، متخصصان انرژی هسته‌ای جوانانی هستند که زحمت کشیدند و بدون اینکه دست به سوی غرب دراز کرده باشند.

وی یادآور شد: بر اساس فرهنگ قرآن و روایات باید عزت و عظمت اسلام در نظر گرفته شود و همیشه در این مسیر گام برداریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها