أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۸۰۹۱
زمان انتشار: ۱۷:۵۳     ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
رئیس پژوهشکده آمار گفت: نرخ باروری برای افراد با تحصیلات عالی و بی‌سواد به ترتیب ۱.۲ و ۲.۶ فرزند است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نشست بررسی آماری رفتار فرزندآوری و باروری در ایران در مرکز آمار با حضور رئیس پژوهشکده آمار،‌ نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران و شهلا کاظمی‌پور و عینی برگزار شد.

در این نشست زهرا رضایی قهرودی رئیس پژوهشکده آمار به نتایج سرشماری عمومی نفوس مسکن سال ۹۰ و پیمایش جمعیت و سلامت در سال ۸۹ اشاره کرد و گفت: اگرچه نرخ باروری در ۳ دهه اخیر برای همه اقشار کاهشی بوده است ولی این نرخ برای شاغلان و غیر شاغلان به ترتیب ۱.۱ و ۱.۹ فرزند است. نرخ باروری برای افراد با تحصیلات عالی و بی‌سواد به ترتیب ۱.۲ و ۲.۶ فرزند است.

وی افزود: همچنین این نرخ برای افراد با موقعیت و جایگاه اقتصادی بالا و پایین به ترتیب ۱.۴ و ۲.۳ فرزند است.

رئیس پژوهشکده آمار با بیان اینکه الگوی نرخ باروری در نقاط شهری و روستایی به هم نزدیک شده است، تصریح کرد: نرخ باروری در دوره ۸۶ -۹۰ در نقاط شهری ۱.۷ و روستایی ۲.۲ فرزند است. این درحالی بوده که این نرخ در دوره ۷۱-۸۵ ر نقاط شهری ۲.۹ و روستایی ۴.۴ فرزند بوده است.

رضایی یادآور شد: سن داشتن فرزند اول افزایش یافته و زنان شهری، تحصیل کرده و شاغل و طبقه اقتصادی و اجتماعی بالا پیشگامان تأخیر در فرزند آوری بوده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها