کد خبر: ۳۱۸۰۹۵
زمان انتشار: ۱۸:۱۱     ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
مسعود ده‌نمکی در پاتوق اصحاب رسانه گفت: در عرصه هنر نباید منتظر ماند تا به شما سفارشی داده شود بنابراین باید خودتان به دنبال کار و ایجاد اثری باشید که خواهان داشته باشد؛ همواره در عرصه هنر انقلاب باید خود را تعالی داد و اثری را تولید کرد که دارای متون مختلف باشد و بتواند با اکثر افراد جامعه با هر زبانی و تفکری رابطه برقرار کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از حلقه وصل ، این نشست که عصر سه‌شنبه در سالن اجتماعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید، با یاد هنرمند مرحوم حسین احمدی سخا از جوانان فعال در زمینه هنرهای تصویریِ انقلابی آغاز شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی از فعالان فضای مجازی در بخش احکام رسانه و هنر ضمن بیان وظایف یک رسانه و هنرمند اسلامی گفت: یکی از شاخص های رسانه های غیر اسلامی بیان نکات و اهدافی است که به آن پایبند نیستند و نیز حرف هایی را سرلوحه خود قرار می‌دهند که هیچ گاه به آن جامه عمل نمی پوشانند. با این رویکرد هنرمند اسلامی و انقلابی می بایست با توجه ویژه به ابزارهایی که در قرآن و روایات بدان اشاره شده است بهره و آن امور را سرلوحه کار خود قرار دهد تا منطبق با احکام اسلامی باشد.

در ادامه ششمین پاتوق اصحاب هنر و رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی مهم ترین اخبار و تولیدات جبهه فرهنگی انقلاب از جمله محصولات جدید انتشارات سپیده باوران(تقویم تنهایی، دکتر بازی و...)، نرم افزار موبایلی فانوس، مستندهای جدید محمدمهدی خالقی(حرمسرای اشرف، و...)، شب شعر جمعیت عشق و... قرائت شد. بیان گردید.

در بخشی دیگر از این نشست،  علی زکریایی مسئول گروه "رادیو رادیومون" تجربه خود در راه اندازی اولین رادیو اینترنتی طنز با موضوع سبک زندگی را بیان نمود. وی اظهار داشت: بی شک صدا توانایی این را دارد تا تصاویر ماندگاری در ذهن خلق نماید و از این رو خداوند نخستین ارتباط خود را با پیامبران و به ویژه حضرت محمد (ص) در سوره «علق» از راه صدا آغاز نمود که این خود بیانگر میزان تاثیر آن است.

این فعال در حوزه طنزِ انقلابی افزود: شروع تجربه رادیویی را به همراه جمعی از دوستان در مدرسه علمیه معصومیه قم با کمترین امکانات شروع کردیم که با استقبال طلاب مواجه شد. الحمدلله هم اکنون برنامه طنز  "بستنی داغ" که توسط این گروه تولید شده در صدای خراسان با استقبال مردم مواجه شده است. سعی کرده ایم به خطوط قرمز اخلاقی و شرعی در کارمان پایبند باشیم.


زکریایی در انتها با دو توصیه به فعالان هنری و رسانه ای سخن خود را به پایان برد. وی گفت: نماز اول وقت و خمس دو مسئله ای است که "رادیومون" به آن اهتمام دارد و یکی از دلایل موفقیت خود را همین موضوع می داند.

در ادامه این برنامه که با عنوان «هنر نمکین» برگزار شد مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلم های 3گانه اخراجی ها اظهار کرد: تا نتوانیم خودمان را بسازیم اثرمان، اثر گفتمان انقلاب نمی‌شود.

کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به جشن "دکتر سلام" افزود: رسانه یعنی مخاطب لذا به عنوان مثال برنامه دکتر سلام یک رسانه موفق است که هم اکنون در حال فعالیت است.

کارگردان سینما و تلویزیون تاکید کرد: ما باید قبل از تولید و یا به وجود آوردن یک اثر هنری مخاطب هدف خود را بشناسیم.

ده نمکی با بیان اینکه برخی در عرصه هنر خود را تافته جدابافته می دانند، گفت: این خلق کردن یک اثر در عرصه هنر نباید در انسان کبر به‌وجود آورد که این یک افت در وجود هنرمندانی است که چنین تفکری دارند.

وی افزود: یک هنرمند آئینه تجلی هنر خداوند است، اما می‌تواند گاهی چهره شیطانی داشته باشد و گاهی نیز چهره ربانی خود را نشان دهد.


 

کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به نوع فعالیت شهید آوینی خاطرنشان کرد: اگر به روش و آثار شهید آوینی نگاه کنیم، خواهیم دید که در بحث آثارش تدوین یا جلوه ویژه خاصی وجود ندارد اما آنچه همواره آثار وی را نسبت به آثار کنونی حتی متمایز می‌کند، آن نفس کاری بود که شهید انجام می‌داد تا اثرش با ارزش شود. باید آوینی بود تا بتوان آوینی شد که این مهم نیز تنها به نفس و نیت فعالیت برمی‌گردد.

ده نمکی با اشاره به برخی رفتارهای عجیب در قبال اکران فیلم‌هایش گفت: برخی پس از اکران می‌پرسند که چگونه فیلم‌هایی را می‌سازم که این چنین مخاطب دارند، برخی دیگر به جای اینکه انتقاد کنند سعی دارند بر روی آثار من خاک بپاشند؛ پس از ساخت اخراجی‌ها یکی از کارگردانان نزد من آمد و می‌گفت که تو چگونه با توجه به نداشتن مشاور، دستیار صحنه، فیلم برداری معمولی و هیچگونه مدرک آکادمیک کارگردانی، فیلمی پر مخاطب را تهیه کرده‌ای؟

کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: در پاسخ به سوال آن فرد گفتم که روزی از یک کتابخانه کتاب "چگونه کارگردان شویم" را خریداری کردم و با عمل و گفته‌ها و نکات آن کتاب توانستم چنین فیلمی را تهیه کنم. امروز هم پس از گذشت حدود 10 سال از اکران اخراجی‌های یک، ما شاهد آن هستیم که در بیشتر نظرسنجی‌ها این فیلم محبوبیت بیشتری نزد مردم دارد.

ده نمکی افزود: من قبل از اکران عمومی فیلم‌هایم آن‌ها را در چندین نقطه بالا و پایین شهر اکران می کنم و عکس العمل مردم را رصد می کنم. در تنها جایی که به نقدها و تقدیرهای توجهی نمی کنم جشنواره هاست.

وی تصریح کرد: امروزه کار کردن در فضای انقلاب اسلامی به ویژه فضای هنر آن، نیاز به یک خلوص ویژه دارد که خوشبختانه اکثر هنرمندان ارزشی ما دارای این خلوص هستند.

کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به نشریه شلمچه یادآور شد: این نشریه تنها نشریه تمام رنگی در زمان خودش بود که بدون حمایت از ارگان خاصی میلیون‌ها نسخه از آن چاپ شد.


 

ده نمکی با  گفت: دلیل اصلی فصلی بودن نشریه‌ها حمایت‌های مقطعی سازمان‌ها از این نشریه‌ها است به گونه‌ای که در صورت حمایت نکردن سازمان‌ها تولید نشریه نیز متوقف می‌شود.

وی با تاکید بر اقتصاد هنر بیان داشت: در عرصه هنر نباید منتظر ماند تا به شما سفارشی داده شود بنابراین باید خودتان به دنبال کار و ایجاد اثری باشید که خواهان داشته باشد؛ همواره در عرصه هنر انقلاب باید خود را تعالی داد و اثری را تولید کرد که دارای متون مختلف باشد و بتواند با اکثر افراد جامعه با هر زبانی و تفکری رابطه برقرار کند.

ده نمکی با اشاره به فیلم معراجی‌ها تاکید داشت: مخاطبان این فیلم جانبازان و جبهه رفته‌ها نبودند بلکه مخاطب اصلی ما آن میلیون نفری بودند که راهیان نور نرفته بودند و اطلاعاتی در این باره به دستشان نرسیده بود.

وی با بیان اینکه زبان مخاطب نسل جدید تغییر کرده است، گفت: نسل کنونی را باید شناخت و با ادبیات مخصوص به خودش با آن سخن گفت.

کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: این یک موفقیت است که فیلمی در رابطه با شهدا و دفاع مقدس با بیان برخی واقعیت‌ها در قالب طنز با استقبال خوبی مواجه می‌شود به شکلی که فروش آن از فیلم‌های نسل جدید نیز پیشی می‌گیرد.

ده نمکی با خطاب قرار دادن برخی منتقدان تاکید داشت: نباید بدین شکل یکدیگر را تخریب کنیم. من از منتقدان درخواست دارم تا به جای تخریب از انتقاد سازنده استفاده کنند.

در ادامه برنامه از سه هنرمند کارتونیست جوان آقایان «علیرضا پاکدل»، «محمود آزادنیا» و «محسن اسدی» که حائز رتبه های مختلف بین المللی در این عرصه می باشند توسط محمدحسین نیرومند از فعالان عرصه کاریکاتور کشور و مسعود ده نمکی تقدیر صورت پذیرفت.

بخش بعدی برنامه شعرخوانی شاعر جوان مسعود یوسف پور نویسنده کتاب جمهوری دل بود که 2 شعر خود درباره مذاکرات هسته ای، نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا را قرائت کرد.

پایان بخش برنامه تشریح تحولات میدانی سوریه توسط دکتر حسین الدیاب از دانشجویان سوری مقیم مشهد بود که وی گفت: 60درصد خاک سوریه هم اکنون در دست تکفیری هاست و مابقی توسط دولت و کردها اداره می شود.

الدیاب افزود: 330هزار شیعه سوری که اکثرشان مقلد امام خامنه ای هستند جانانه و به تنهایی به مبارزه مشغولند و تاکنون 5500شهید را تقدیم کرده اند. هم اکنون دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا با 40هزار نفر جمعیت به مدت 60روز در محاصره کامل توسط تکفیری ها هستند و در شرایط بحرانی قرار دارند. لذا از شما هنرمندان و فعالان رسانه ای تقاضای همراهی و رساندن ندای مطلومیت شیعیان سوری را دارم.

شایان ذکر است در ادوار قبلی نشست پاتوق اصحاب هنر و رسانه می توان به کرمیار نویسنده آثار انقلابی، مقدم دوست کارگردان سریال وضعیت سفید، تاجدینی از همراهان شهید آوینی، طالبی کارگردان فیلم قلاده های طلا و رمضان نژاد مدیر شبکه افق اشاره داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها