يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۸۱۲۳
زمان انتشار: ۰۲:۱۰     ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
این هوای مسموم، این آب‌های مسموم که کلر دارد، کلر سم است، غذاهایی که ساخته می­شود برای این که فاسد نشود مواد افزودنی به آن‌ها می­زنند، این‌ها سرطان زاست، و همینطور غم و غصه­ هایی است که هست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، این هوای مسموم، این آب‌های مسموم که کلر دارد، کلر سم است، غذاهایی که ساخته می­شود برای این که فاسد نشود مواد افزودنی به آن‌ها می­زنند، این‌ها سرطان زاست، و همینطور غم و غصه­ هایی است که هست.

متن پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت درمورد افسردگی را بخوانید.

س۱: علت شیوع افسردگی چیست؟

ج: دلیل اولش ضعف بدن است. این هوای مسموم، این آب‌های مسموم که کلر دارد، کلر سم است،  غذاهایی که ساخته می­شود برای این که فاسد نشود مواد افزودنی به آن‌ها می­زنند، این‌ها سرطان زاست، و همینطور غم و غصه­هایی است که هست، این چشم و هم چشمی­هایی که در خانواده‌ها هست، این عوامل باعث می­شود که آدم‌ها زودتر ضعیف شوند بعد هم مریض شوند. عامل دیگر هم، گناه زیاد است که باعث شده مصیبت­های زیادی بیاید.

س۲:  راه درمان افسردگی از نظر اسلام چیست؟

ج: آن‌ بیماریهایی که در اثر گناه می­آیند راهش ترک گناه است، باید توبه کنند. آن‌هایی که سبب بیماریشان هوای بد و آب بد است باید محل زندگی خود را عوض کنند،« فَتُهَاجِرُوا»،[1] و الّا هوای بد باعث می­شود اکسیژن لازم به سلول‌ها نرسد و به جای آن دود مصرف کنند، کم‌کم مریض می­شوند. خدا ما را به گونه‌ای ساخته است که اکسیژن لازم داریم، امروز هواپیماها هوا را خراب کرده­اند، ماشین‌ها هم زمین را خراب کرده­اند، دیگر از هوای پاک چیزی نمانده است. آدم وقتی از قم به تهران می­آید انگار یک لحاف سیاه روی تهران کشیده شده است، هیچ‌چیز پیدا نیست، حتی کوه البرز به این بزرگی پیدا نیست، همه‌جا دود است. در اثر آلودگی مدتی که گذشت آدم یک عضوش خراب می­شود.

س۳: در هنگام ناامیدی و اوج ناملایمات زندگی جز توکل چه باید کرد؟

ج: توکل که کار تو نیست. آدمی که نا امید است از او توکل بر نمی­آید، شروع به اطاعت فرمان کن تا ان شاءالله امید بیاید.

 س۴: در نوسانات روحی زیادی قرار می­گیرم، جهت تثبیت حالات خوب روحی راهنماییم کنید.

ج: با ترک گناه ایمان را تقویت کن؛ ایمان بالا برود کار درست می­شود، و الّا تا ایمان ضعیف است این جابجایی ها زیاد است.

س۵: خانمي جوان هستم چندين سال است كه افسردگي گرفته‌ام و هر چه دكتر مي روم خوب نمي شوم و حالم خيلي بد است و دكترها هم مي‌گويند با خودت بايد كنار بيايي، از شما خواهش مي‌كنم راهنمايي ام كنيد.

ج: اين داروهايي كه دكترها برای افسردگی تجويز مي كنند يك خُرده مدتش طولانی است، اين غير از دل درد و زخم معده است. این نوع دارو اثرش زود ظاهر نمی‌شود، ‌بنابراين افراد مبتلا حوصله‌شان سر مي‌رود و دارو را ترك مي‌كنند و حالشان بدتر مي‌شود، لذا بايد داروهاي تجويز شده را حتما ادامه بدهند و فقط با دستور خود پزشك ترک کنند و الا حالشان بدتر مي‌شود، اميدواريم خداي متعال شفاي كامل به ایشان مرحمت كند.

س۶: چند ماه پيش قضيه ناراحت كننده‌اي برايم پيش آمد، كه هفت هشت ماه است كه ذهنم را مشغول كرده و فكر و روحم را آزرده مي‌كند هر وقت كه به ياد آن موضوع مي‌افتم به شدت ناراحت و افسرده مي‌شوم بايد چكار كنم و راه حل چيست؟

ج: گناه نكن ايمانت بالا مي‌رود، آن را فراموش مي كني.‌ تا آخر عمر كه نمي‌شود که آن را نگه داشت، اتفاق افتاد ديگر. تقصير خودت است که آن را نگه مي‌داري.رهایش کن برود.‌ گناه نكن، سَرَت گرم مي‌شود درست مي‌شود ان شاء الله.

مرکز نشر آثار آیت الله خوشوقت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها