أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۸۱۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
عصو سابق هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: «شاید مشکلات استقلال توسط یک جوانی که فکر خلاق دارد اما وضع مالی خوبی ندارد، حل شود.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، سال گذشته پس از انتخاب هیأت مدیره جدید استقلال، حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و یکی از اعضای هیأت مدیره این باشگاه در مقطعی از دهه هشتاد از روند فوق ابراز نگرانی کرد و مدعی شد این هیأت مدیره با هم همگون نیستند. حالا بعد از یک سال مشخص شد که نگرانی او چندان هم بی‌مورد نبوده است.

 

اظهارات آصفی را در ادامه می خوانید:

 

* شما پارسال از همگون نبودن هیأت مدیره استقلال گفتید و به نظر می‌رسد این مشکل خیلی برای مجموعه دردسر درست کرد.

- با توجه به ترکیب هیأت مدیره دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌شد این مسئله را پیش‌بینی کرد که کار بسیار سختی دارند. شما استقلال را ببینید؛ این تیم حتی سهمیه آسیایی هم نگرفت. دلایل این ناکامی متعدد بود. یکی اینکه هیأت مدیره یکسان و فوتبالی نبودند. از سوی دیگر باید استقلال و پرسپولیس را به چشم یک بنگاه فرهنگی - اقتصادی دید نه صرفاً اقتصادی. البته خیلی خوشحالم که حالا تراکتورسازی، سپاهان و نفت تهران به قطب بدل شده‌اند اما باید دو تیم پرطرفدار کشور را هم حفظ کرد. همین استقلال در این فصل متوسط کار کرد و دو دربی را هم باخت اما مردم رهایش نکردند و به آن وفادار ماندند. باید این سرمایه ارزشمند را ارج نهاد. در رابطه با خصوصی‌سازی هم از همان ابتدای کار امیدی به اینکه کار به طور سریع سر و سامان بگیرد، نداشتم.

 

* امسال، سال انتخابات است و همواره در چنین سال‌هایی تحولات بسیاری در عرصه مدیریت استقلال و پرسپولیس رخ می‌دهد.

- امیدوارم استقلال و پرسپولیس تحت تأثیر انتخابات مجلس و کشمکش‌های آن قرار نگیرند. اینکه سیاسی‌ها به ورزش بیایند خوب است. شما آقای صفایی فراهانی را ببینید. او سیاسی بود اما به فوتبال خدمت کرد. اگر سیاسیون ورزش را به چشم سکوی پرتاب نبینند، ورودشان اتفاقاً خیلی هم خوب است.

 

* الان خیلی‌ها امیررضا خادم را مقصر اصلی مشکلات مدیریتی استقلال و پرسپولیس می‌دانند.

- این حرف در جامعه بسیار مطرح است. امیدوارم برای چیدمان جدید هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس به طور جدی با اهل فن مشورت شود تا بلایی که سر استقلال و پرسپولیس آمده، دیگر تکرار نشود.

 

* بحث وزارت ورزش هم هست. دخالت این وزارتخانه انتقاداتی را در پی داشته است.

- وزارت پول می‌دهد و بدیهی است که نمی‌خواهد تماشاگر باشد اما چقدر خوب می‌شود که فقط نظارت کند و خبری از دخالت نباشد. البته اگر ماجرای حق پخش حل شود، آنگاه دیگر نیازی نیست که وزارتخانه هزینه کند.

 

* یکی از انتقاداتی که به وزارتخانه می‌شود، این است که هر کس پول داشته، توانسته در هیأت مدیره استقلال صندلی بخرد.

- برای پولسازی باید نوآوری و خلاقیت داشت نه پول. به یکی از بزرگان اقتصادی گفتند اگر همین امروز تمام ثروتت را بگیرند، چه کار می‌کنی؟ گفت: "یک مقدار فکر می‌کنم، نیاز جامعه را می‌سنجم و دوباره شروع می‌کنم." استقلال مدیر نخبه می‌خواهد نه پولدار. قرار نیست یک نفر با یک خورجین پول بیاید و خرج کند. باید نوآوری کرد. شاید مشکلات استقلال توسط یک جوانی که فکر خلاق دارد اما وضع مالی خوبی ندارد، حل شود.

 

* به نظرتان بهتر است افشارزاده بماند یا برود؟

- علاقه ندارم در مورد مدیران استقلال نسخه‌پیچی کنم.

 

* اگر به شما پیشنهاد حضور در هیأت مدیره جدید استقلال را بدهند، قبول می‌کنید؟

- فعلاً که پیشنهاد نداده‌اند.

 

* اگر پیشنهاد دادند؟

- اگر مطرح شد، آن وقت در موردش فکر می‌کنم اما فعلاً که خبری نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها