يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۸۲۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
رئیس انجمن سینماداران از نیروی انتظامی خواست که در ماه مبارک رمضان با صاحبان سالن‌های سینما همکاری کند و به آنان در اجرای طرح «از افطار تا سحر» یاری برساند.

به گزارش پایگاه 598، محمد قاصد اشرفی به خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: طبق قوانین نیروی انتظامی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و ... نمی‌توانند بیشتر از ساعت 12 شب باز باشند اما امیدواریم در ماه رمضان همکاری لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم بعد از افطار نیز سینماها را باز نگه داریم.

وی یکی از نکات مهم برای رونق سینما در ماه رمضان را انتخاب فیلم‌های خوبی دانست که بتواند در جذب تماشاگر موثر باشد و یادآور شد: این موضوع از سال‌های گذشته از خواسته‌های مهم ما بوده است.

اشرفی اضافه کرد:‌ ما به عنوان سینمادار حاضریم در این ماه یا ماه‌های دیگری که ممکن است با ریزش مخاطب روبرو شویم، امتیازاتی را به صاحبان فیلم‌ها بدهیم.

رئیس انجمن سینماداران با اشاره به شب‌های احیا که حدود یک هفته از ماه رمضان را شامل می‌شود، افزود: یکی از امتیازات ویژه‌ای که می‌توانیم به صاحبان فیلم‌ها بدهیم، این است که علاوه بر یک هفته احیا‌ها، یک هفته دیگر را هم جزو قراردادشان حساب نکنیم و بعد از عید فطر این قرارداد محاسبه شود. از سوی دیگر برای افرادی که تمایل داشته باشند که با سرگروه‌ها قرارداد ببندند، امکانات ویژه‌ای تعریف کنیم.

اشرفی خاطرنشان کرد: شورای صنفی نمایش تلاش می‌کند این گونه ماه‌ها را مدیریت کند و برنامه‌ریزی دقیقی برای اکران فیلم خوب داشته باشد، همچنان که صاحبان فیلم‌ها را تشویق به اکران می‌کند.

وی یکی دیگر از امتیازات ویژه این ماه را اختصاص بلیت نیم‌بهاء دانست و افزود: هرچند این موضوع در کنار اکران از افطار تا سحر، برای سینماداران هزینه بالایی دارد چون باید دستمزد کارکنان و هزینه برق را هم بپردازند، اما به هر حال این اکران با همراهی سینماداران اتفاق می‌افتد.

در همین زمینه غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش به ایسنا گفت: اگر شهرداری و صدا و سیما بتوانند تبلیغ خوبی برای فیلم‌های اکران ماه رمضان داشته باشند، قطعا این فیلم‌ها با استقبال خوبی روبرو خواهند شد و می‌توانیم بعد از افطار هم نمایش فیلم داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه تاکنون فیلم «عصر یخبندان» کار مصطفی کیایی یکی از کاندیداهای اکران ماه رمضان است،‌ ابراز امیدواری کرد در این ماه فیلم‌هایی اکران شوند که بتوانند در جذب مخاطب موفق باشند.

به گزارش ایسنا، چند سالی است که طرح اکران از افطار تا سحر در ماه رمضان اجرا می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها