يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۸۳۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
فردی که پنج سال پیش به جرم قتل عمد به قصاص محکوم و منتظر اجرای عدالت بود، با تلاش مسوولان و مددکاران زندان ایلام و گرفتن رضایت خانواده مقتول، از چوبه دار رها شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های ایلام، مددکاران، مسوول زندان مرکزی ایلام و برخی ریش سفیدان و معتمدان شهر با تلاش و رایزنی موفق به گرفتن رضایت خانواده مقتول شدند.

رییس زندان مرکزی ایلام گفت: این فرد محکوم به قصاص مدت پنج سال در زندان بود و سرانجام با پا در میانی و تلاش مستمر مددکاران و ریش سفیدان، از دار مجازات رهایی یافت.

علی جابری اظهار کرد: این اقدام خداپسندانه در حالی صورت گرفت که آمار عملکرد مددکاران و مسوولان زندان ها برای کاهش جمعیت کیفری و جلب رضایت شاکیان در سال های اخیر رشد مناسبی داشته است.

وی با ابراز خرسندی از گذشت شاکیان این پرونده قتل از قصاص نفس افزود: شرکت در فعالیت ها و برنامه های خیر و خداپسندانه، جدا از اجر و ثواب اخروی، آرامش خاطر را در پی دارد.

براساس اعلام منابع رسمی اکنون بیش از یک هزار نفر به دلیل ارتکاب جرایم مختلف در زندان های ایلام دوران محکومیت خود را می گذرانند.

سال گذشته پنج نفر از محکومان به اعدام در ایلام با تلاش مسوولان و رضایت شاکیان از دار مجازات رهایی یافتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها