أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۸۴۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
براساس آمارهای رسمی منتشرشده صادرات ۲ ماهه اول سال نسبت به دوره مشابه سال قبل منفی شد و صادرات به ۲ کشور چین و عراق کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آمارهای گمرک نشان می‌دهد صادرات و واردات کشور در دو ماهه نخست سال جاری منفی شد.


صادرات نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته 2.66- و واردات 13.82- درصد از لحاظ ارزش دلاری بوده است.

اقلام عمده صادراتی شامل پروپان مایع‌شده، قیر نفت، پلی‌اتیلن، گرید فیلم با چگالی کمتر از 94 درصد به جزء نوع پودری در صدر عمده‌ترین صادرات کشور بودند. این در حالی است که طی دو سال گذشته سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر عدم خام‌فروشی و صادرات مواد اولیه تاکید دارد.

آمارهای صادرات نشان می‌دهد میعانات گازی در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه از لحاظ ارزش دلاری 20.34- بوده است اما محصولات پتروشیمی 23.69 درصد رشد نشان می‌دهد.

ترکیب کالاهای صادراتی بر اساس ارزش طی دو ماهه نخست سال جاری حکایت از آن دارد که تنها 35.96 درصد مربوط به سایر کالاها است که احتمالاً‌ محصولات نهایی شده باشد و سهم میعانات گازی 31 درصد و محصولات پتروشیمی نیز بیش از 32 درصد بوده است.

مقصد عمده کالاهای صادراتی به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، هند، افغانستان و سایر کشورها است.

بر اساس آمارهای منتشر شده صادرات به چین و عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری به ترتیب 5-و 2.38- درصد بوده است.

همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی 467 دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 18.83 درصدی در ارزش دلاری نشان می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها