امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۸۴۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
آمریکا و ۵ کشور دیگر بر راستی آزمایی گسترده،‌ نظارت و دسترسی به تأسیسات هسته‌ای ایران و شفاف‌سازی درباره فعالیت‌های قبلی ایران تأکید دارند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ، واشنگتن پست گزارش داد : جان کری وزیر خارجه آمریکا شب گذشته وارد ژنو شد تا امروز با همتای ایرانی خود دیدار کند.  یک مقام آمریکایی همراه وزیر‌خارجه این کشور در سفر به ژنو می‌گوید مذاکره‌کنندگان ایرانی همواره بر روند رفع تحریم‌ها تمرکز بالایی داشته‌اند. به گفته این مقام، طرف‌های ایرانی می‌خواهند بدانند دقیقاً چه کاری باید انجام دهند و در مقابل آن دقیقاً چه چیزی دریافت می‌کنند.

واشنگتن‌پست‌ سخت‌ترین موضوعات باقی‌مانده را مباحث مبنایی می‌داند و می‌افزاید: آمریکا و 5 کشور دیگر بر راستی‌آزمایی گسترده،‌ نظارت و دسترسی به تأسیسات هسته‌ای ایران و شفاف‌سازی درباره فعالیت‌های قبلی ایران تأکید دارند.

به گفته این مقام آمریکایی "مذاکرات فنی موضوعات زیادی را تا حد امکان پیش برده‌ است"، بدون اینکه تصمیمات سیاسی از سوی تهران و 6 قدرت جهانی برای تکمیل جاهای خالی در چارچوب توافق(گرفته شود.)

وی می‌افزاید: ما کاملاً معتقدیم که انجام این کار تا 30 ژوئن امکان‌پذیر است و به تمدید مذاکرات فکر نمی‌کنیم.

مقامات رسمی می‌گویند: مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا که ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا هم در آن حضور خواهد داشت، دو روز(شنبه و یکشنبه) طول خواهد کشید.

بر اساس توافق مذاکره‌کنندگان 30 ژوئن،(10 تیر) آخرین مهلت برای رسیدن به توافق است و جان کری وزیر خارجه آمریکا بخش اعظم جدول کاری خود را برای ماه ژوئن خالی نگه داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها