يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۸۴۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
مزاحم همیشگی تولید داخل را بشناسید:
نعمت زاده هم معتقد است، اختصاص ارز مبادله‌ای به واردات سبب شده که واردات ارزان تمام شود/ به نظر می‌رسد منابع ارزی باید به‌منظور تأمین نیازهای بنگاه‌ها برای کالاهای واسطه‌ای، سرمایه‌ای و مواد اولیه اختصاص یابد و به سمت تولید سرازیر شود؛ بنابراین سؤالی که همواره در تمامی دولت‌ها بی‌پاسخ‌ مانده، این است که در این شرایط چرا با اختصاص دلار ارزان به واردات، به تولید داخل ضربه زده می شود؟
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، محمدرضا فریوری عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی با تأکید بر لزوم اصلاح نرخ ارز آزاد متناسب با نرخ تورم به‌منظور جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا، گفت: به‌عنوان‌مثال، اگر در یک سال تورم ۱۵ درصدی را تجربه کنیم، این مسئله قیمت تمام‌شده کالا را افزایش می‌دهد و در چنین شرایطی اگر نرخ ارز در بازار آزاد ثابت بماند و یا معادل نرخ تورم، افزایش نداشته باشد، یک نوع رانت و حمایت از واردکنندگان به عمل خواهد آمد.

 نعمت زاده هم معتقد است، اختصاص ارز مبادله‌ای به واردات سبب شده که واردات ارزان تمام شود و دلارهای دولتی کشور، صرف ورود کالا شود، درحالی‌که تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه خود، دسترسی به دریافت ارز دولتی ندارند.

همچنین ابراهیم رزاقی از اساتید اقتصاد در خصوص خسارت ناشی از اختصاص دلار ارزان به واردات در کشور بیان می کند: "محصولات کشاورزی از سوی دولت بسیار ارزان خریداری می‌شود اما همین محصولات وقتی به دست خریدار می‌رسد افزایش قیمت چند برابری پیدا می‌کند! دلالها ستون پنجم آمریکا هستند. اگر از تولید داخل حمایت می‌شد، تحریم‌ها موجب بی‌نیازی و رشد اقتصاد کشور می‌شد.باید از تولید داخل دفاع کنیم. کم مصرف کنیم. خارجی مصرف نکنیم. چرا دولت ها به این سمت نمی روند و نمایندگان مجلس صدایشان در نمی‌آید؟ بودجه سال 94 هیچ ربطی به اقتصاد مقاومتی ندارد؛ تنها 50 نفر از نمایندگان مجلس با این بودجه مخالفت کردند.

اگر به مردم آگاهی داده شود مطمئناً مردم رعایت خواهند کرد.تولید کنندگان داخلی افسران و فرماندههای اقتصادی ایران هستند؛ چرا آنها  را خلع سلاح می کنیم تا به دیوزگی بیافتند؟ گران فروشی و دادن دلار ارزان به واردکنندگان در واقع دادن یارانه به سپاه داخلی دشمن است.مرگ بر امریکا درست است اما تبلیغات تلویزیون، اختصاص دلار ارزان به واردات نیز در جهت اهداف آمریکا ست."

به نظر می‌رسد منابع ارزی باید به‌منظور تأمین نیازهای بنگاه‌ها برای کالاهای واسطه‌ای، سرمایه‌ای و مواد اولیه اختصاص یابد و به سمت تولید سرازیر شود؛ بنابراین سؤالی که همواره در تمامی دولت‌ها بی‌پاسخ‌ مانده، این است که در این شرایط چرا با اختصاص دلار ارزان به واردات، به تولید داخل ضربه زده می شود؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها