يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۸۴۷۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۱     ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
گزارش پایگاه ۵۹۸ از اجتماع عظیم اساتید حوزه علمیه قم:
در دقایق آغازین این اجتماع علما و فضلای حوزه علمیه قم همچون آیت لله اراکی، آیت الله کعبی، آیت الله خرازی، نماینده آیت الله نوری همدانی، استاد میرباقری، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی، حجت الاسلام نبویان، دکتر حداد عادل، دکتر نجابت و آقای امیرآبادی از نمایندگان مجلس در مدرسه فیضیه حضور پیدا کردند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، عصر امروز اجتماع عظیم علما، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در حمایت از دغدغه ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب پیرامون روند مذاکرات هسته ای در حالی آغاز گردید که دقایقی قبل از شروع رسمی برنامه صحن مدسه علمیه فیضیه کاملا پر شده بود و جمعیت در درب های منتهی به  مدرسه فضیه تجمع نموده بودند.

در این تجمع تعداد کثیری از طلاب، روحانیان و اساتید حوزه علمیه قم با شعار «هیهات من الذله»، «لبیک یا امام»، «ما اجازه نمی دهیم» «مذاکره آری، دروغ نه» «ما ذوالفقار حیدریم، فدائیان رهبریم» و دیگر شعارهای اعتراض خود را به زیاده خواهی و کارشکنی های مکرر امریکا در روند مذاکرات اعلام نمودند.



در دقایق آغازین این برنامه علما و فضلای حوزه علمیه قم همچون آیت لله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله کعبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله خرازی، نماینده آیت الله نوری همدانی از مراجع معظم تقلید، حجت الاسلام و المسلمین استاد میرباقری، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی عضو جامعه مدرسین، دکتر حداد عادل، حجت الاسلام نبویان، دکتر نجابت و آقای امیرآبادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مدرسه فیضیه حضور پیدا کردند.

عده زیادی از طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه و نیز مراکز و مؤسسات تخصصی حوزوی به سوی مدرسه علمیه فیضیه راهپیمایی کرده و در تجمع یاد شده حاضر شده اند. لحظه به لحظه به حضور پر شور حوزویان در تجمع حمایت از مواضع رهبری در موضوع هسته‌ای افزوده می‌شود.

آیت الله اراکی در ابتدای این اجتماع عظیم با اشاره به اینکه این اجتماع عظیم تشکیل شده تا اعلام کند راه پیروزی ملت ایران پایداری و صبر بر ارزش‌هاست گفت: تداوم پیمان با خدا و مقاومت بر سر این وعده می‌تواند ما را به پیروزی و سعادت برساند به همین دلیل می‌توان آن را به پشتیبانی از دولت و تیم مذاکره‌کننده دانست که سعی دارند حقوق ملت را استیفا کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: روی سخن این اجتماع با دشمنانی است که می‌خواهند ملت ایران را از راهی 36 ساله بازدارند؛ آنها سال‌های متمادی نتوانستند با توطئه‌های سیاسی و نظامی ما را از راهمان دور کنند و اگر امروز بخواهند با فریب چنین کاری انجام دهند، بدانند که چنین آرزویی را به گور خواهند برد.

وی تصریح کرد: اعلام می‌کنیم تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی مورد اعتماد است و ما پشتیبان این تیم و دولت هستیم و به هیچ وجه مخالفتی با مذاکره با گروه 1+5 نداریم اما این مذاکرات باید در چارچوب‌هایی باشد که رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند.

ایشان با بیان اینکه به دشمنان به ویژه آمریکا اعتماد نداریم گفت: ده‌ها سال است که قدرت‌های استکباری را آزموده‌ایم و می‌دانیم آمریکا دولتی پیمان‌شکن است؛ در هر عرصه‌ای که آمریکا عهد و پیمانی بسته، به آن پایبند نبوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: با این سابقه پیمان‌شکنی به صرف قول و وعده آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد بلکه دولت این کشور باید با ابزارهای قانونی و بین‌المللی به جلب اعتماد رهبر معظم انقلاب، دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران بپردازد و جلب اعتماد رهبری برای ما شرط اصلی است.


وی تصریح کرد: باید طرحی ارائه شود که تضمین‌های عملی و قابل اعتماد قید شود و طرف مقابل نتواند بر خلاف تعهدات خود عمل کند؛ هرگونه قراردادی که بسته شود، باید معیارهایی برای استحکام آن وجود داشته باشد و در پیمانی که با دشمن می‌بندیم، لازم است به این معیارها توجه کنیم.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: یک پیمان نباید حقوق طبیعی و مسلم ملت‌ها را زیر پا بگذارد، هر عهدی که زیر سایه تحقیر و تهدید منعقد شود فاقد اعتبار است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به طرف مقابل در مذاکرات عنوان کرد: اگر زیر سایه تهدید یا تحقیر بخواهید شرطی را تحمیل کنید، آن شرط از نظر ملت ایران فاقد اعتبار خواهد بود ضمن اینکه هر پیمانی هر چقدر مستحکم باشد در صورتی قابل تداوم است که طرفین به آن پایبند باشند و اگر طرف مقابل هر بند از آن را مورد عمل قرار ندارد و نقض پیمان کرد، فاقد اعتبار است.

وی اضافه کرد: هر ملت آزاده‌ای تا آنجا به پیمان با دیگری می‌تواند پایبند باشد که طرف مقابل نیز همین روش را ادامه دهد، هر بخشی از عهد و پیمان با ملت ایران از قراردادی که در نتیجه مذاکرات به دست می‌آید توسط دشمنان نقض شود، در واقع همه آن نقض شده است.


بیانیه و قطعنامه تجمع عظیم طلاب، فضلاء و اساتید حوزه علمیه قم در حمایت از مواضع مقام معظم رهبری(دام ظله‌العالی) پیرامون مذاکرات هسته‌ای

«و لن ترضی عنک الیهود و لاالنصاری حتّی تتّبع ملّتهم»

در بزنگاه‌های تاریخ اگر خواص جبهة حق، مَصاف میان حق و باطل را درست تشخیص ندهند و به هنگام دست به اقدام نزنند حسین بن علی(ع)‌ها نیز به مسلخ خواهند رفت و این عبرتی است که از عاشورا آموخته‌ایم. و اکنون عالمان، اساتید و فضلای حوزه علمیه برای ایفای نقش تاریخی خویش در این برهة حساس وظیفه خود می‌دانند که بیانگر ندای ملت مقاوم و قهرمان ایران باشند. ملتی که با وجود تحریم‌های جهانی و جنگ هشت سالة تحمیلی، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکست. و امروز جبهة مقاومت اسلامی، قدرت آمریکا و اذنابش را به چالش کشیده و در چندین جنگ نیابتی، عظمت اسلام و شیعه را به رخ جهانیان کشیده است.

اما سرکرده نظام سلطه و استکبار یعنی دولت آمریکا که توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد با تهدیدهایی منفعلانه می‌خواهد در قالب مذاکره، دستاوردهایی را به چنگ آورد که در میدان نبرد، حسرت اندکی از آنها را بر دل دارد.  و اینک این تجمع بزرگ حوزویان که به همت جمعی خودجوش از فضلا و اساتید و با هماهنگی شورای عالی حوزه و حمایت بزرگان به ویژه چند تن از مراجع معظم تقلید، در حمایت قاطع از مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است، مواضع و دیدگاههای خود را به شرح زیر اعلام می‌نماید:

1 – تعیین سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف بنابر اصول و آموزه‌های اسلامی و قانون اساسی به عهدة مقام والای ولایت فقیه می‌باشد، حوزه‌های علمیه با توجه به این موضوع،‌ از تیم مذاکره‌کنندة هسته‌ای در چارچوب اصول و خطوط قرمزِ اعلام شده از سوی رهبر محبوب و فرزانه انقلاب حمایت و پشتیبانی می‌نمایند.

2 – آمریکا و استکبار جهانی با طرح مطالبات زیاده خواهانه، عبور از توافق ژنو و لوزان و تصویب تحریم‌های جدید ثابت کردند که هیچگاه قابل اعتماد نیستند و به عهد و پیمانی پایبند نمی‌باشد که «إِنَّهُم لااَیمانَ لَهُم»‌ و اینک برای همگان نیز این پیش‌بینی مقام معظم رهبری در عدم اعتماد و خوش‌بین نبودن به طرف مذاکره بیش از پیش روشن و دست چدنی دولت زورگوی آمریکا نمایان گشته است لذا تمامی اطراف مذاکره، باید بدانند ضمن عدم معامله‌پذیری اصل دانش راهبردی هسته‌ای، توافق بر بخشی از این توان عظیم کشور نیز بهایی جز لغو تحریم‌ها نمی‌تواند داشته باشد.

3 – نمایندگان کشور در مذاکرات هسته‌ای ضمن توجه به مکر همه‌جانبه دشمن نمی‌بایست در بند دام‌هایی همچون تقسیم تحریم‌ها به هسته‌ای و غیر آن، چند پاره‌سازی و یا لغو زمانمند و تدریجی تحریم‌ها گرفتار آیند، بر این قرار در یک کلام؛ لغو یک جا و بی‌قید و شرط تمامی تحریم‌های ظالمانه در روز امضای توافق، خواسته روشن، حتمی و تغییرناپذیر ملت شریف ایران و حوزه‌های علمیه بوده و در غیر این‌ صورت توافقی که این اصول را  نادیده بگیرد در شأن این ملت عزیز نبوده و آنرا هرگز معتبر، عادلانه و مشروع نخواهیم دانست.

4 – ممنوعیت هرگونه بازدید، دسترسی و بازرسی از مراکز نظامی و ممنوعیت بازجویی از دانشمندان و حفظ اسرار و توانمندی‌های کشور از مهم‌ترین ارکان امنیت ملّي است و در این مسأله، اهمال و وادادگی نتیجه‌ای جز طمع‌ورزی دشمن به عملی کردن تهدیدهای نظامی خود نخواهد داشت و علاوه بر خلع سلاح علمی، خودبخود به خلع سلاح نظامی منجر و پیامد چنین تقصیری، تشویق دشمن به ورطه جنگ و حمله نظامی است، از این‌رو ما تجمع‌کنندگان با حمایت همه جانبه از حفظ توان نظامی کشور، مخالفت شدید خود را با توافق، درباره بازدید، دسترسی و بازرسی دشمن از محیط‌های نظامی اعلام می‌داریم.

5 – ما ضمن حمایت از تذکّرات و بصیرت بسیاری از نمایندگان ملت در حقوق هسته‌ای کشور، اساساً فلسفه وجودی مجلس شورای اسلامی را دفاع از حقوق مردم در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان می‌دانیم و در اینجا از هیئت رئیسه و  همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با صلابت و قاطعیت بیشتری بر مذاکرات هسته‌ای نظارت کرده و در خصوص نپذیرفتن پروتکل الحاقی با سرعت بیشتری اقدام و در مقابل هرگونه تضییع حقوق موکّلان خود یعنی ملت ایران قاطعانه تصمیم‌گیری نمایند.

6 – همانگونه که مسئولان عالی‌رتبه، اندیشمندان و متخصصان بارها گوشزد کرده‌اند، راه‌حل مشکلات اقتصادی تکیه بر توان ملّي، تولید داخلی، برنامه‌ریزی دقیق برای مصرف تولیدات ملّي و عزمی راسخ جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، از این‌رو انتظار است مسئولان اقتصادی به جای چشم دوختن به مذاکرات، برنامه عملي خویش را در مقابله با مشکلات اقتصادی شفاف نموده و در این راستا صادقانه، برنامه‌ها و عملکرد خود را به مردم اعلام نمایند.

7 – هم‌صدا با مردم، نه جهان را دهکده‌ای محدود و نه کدخدای آن را آمریکای خونخوار و نه خود و ملّت‌ ایران را رعیّت آن می‌دانیم. و طبعاً در رأس اصول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، حفظ عزت، استقلال و شرف این ملت را خواهان و با توجه به این کلام الهی که فرمود «لاتَهِنُوا و لاتَحزَنُوا أَنتُمُ الاَعلَون، إن کُنتُم مُؤمنین» با صدای بلند، تیزبینی، استحکام، اقتدار و شجاعت بیش از پیشِ تیم مذاکره‌کننده را خواهانیم.

8 – در این برهه خطیر عده‌ای با ایجاد تنگناهای معیشتی برای ملت سعی دارند تا زمینه‌های همدلی و همزبانی دولت و ملت را مخدوش و القاء اختلاف نمایند، حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر این همدلی و همزبانی، با اذعان، اعلام می‌نماید، ملت ایران در جهت حفظ ارزش‌های اسلامی، منافع و مصالح و عزت ملّی و حمایت از اوامر و فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولان دلسوز تا پای جان مستحکم، یک‌صدا و یکپارچه خواهند ایستاد.

9 – برترین رسالت دولت اسلامی حفظ ارزش‌های والای دینی و فرهنگ اسلامی است، حوزه‌های علمیه در تمامی زمان‌ها و از تمامی دولت‌های گذشته خواسته و اکنون از دولت یازدهم می‌خواهد عمل  به آموزه‌های اسلامی، تلاش در جهت اقامه و اجرای اهداف والای اسلامی را در رأس رسالت خویش قرار دهد.

10 –ما طلاب، روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه همراه با مردم شریف قم بار دیگر با امام راحل و شهدای والامقام پیمان می‌بندیم که در دفاع از اسلام، ولایت و انقلاب اسلامی و میراث شهیدان و همچنین حفظ عزت، حیثیت و مصالح و حقوق ملت ایران ساکت نمانده و با تکیه بر قدرت الهی و وعده «إن تَنصُرو الله یَنصرکم» تا آخرین نفر و آخرین نفس و آخرین قطره خون بر سر بیعت خویش ثابت، محکم و وفادار خواهیم ماند.

ودر پایان به قلب تپنده ی جهان اسلام، رهبر کبیر انقلاب و پرچم دار غافله ی ظهور اعلام می کنیم که اماما : ما تمام تلاش خود را برای فهم و اجرای اشارات و فرامین شما به کار می بندیم و تا رسیدن به قله ی ظفر و ظهور از پای نخواهیم نشست.
موجیم که آرامش ما عدم ماست.

والسلام علی من التبع الهدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اناری جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
۱
۱
رئیس مجموعه فرهنگی سرچشمه با اشاره به مطالعات انجام شده در یک سال گذشته مدعی شد: در این مطالعات که یکی از دوستان در سال ۹۳ محرمانه انجام داده بود و نتیجه آن، اوایل امسال مشخص گردید، نشان داده شد که سرمایه اجتماعی روحانیت به شدت کاهش یافته به گونه ای که اعتماد مردم به پزشکان و اساتید دانشگاه بیشتر از روحانیت است؛ این فاجعه است و حوزه علمیه ما باید دودستی بر سر خود بکوبد.
زائری با انتقاد از حوزه های علمیه در ایجاد مراکز مطالعات اجتماعی گفت: حوزه علمیه بنابر آماری که دارد ۵۰۰ مرکز مطالعاتی ایجاد کرده است که تنها ۲۰۰ مرکز کپی کاری می کنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
۱
۰
سلام
لطفا پیامک خبری تان را در نرم افزار بیسفون فعال کنید...
.
توضیح آن که نرم افزار ایرانی بیسفون این امکان را برای سایتها و موسسات فراهم کرده که پیامک و تصویر و فیلم و... را بدون دردسر در کمترین زمان بدون هزینه برای دوستداران شان ارسال کنند.
جدای از سایت خامنه ای ای ار و انجمن اسلامی دانش آموزان،
خبرگزاری فارس، نسیم، مشرق و باشگاه خبرنگاران شبکه های اختصاصی شان را راه اندازی کرده اند...
منتظر شما هم هستیم...
جای 598 در بیسفون خالی است...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها