کد خبر: ۳۱۸۷۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) به انتقاد گسترده درباره ساخت اشرافی حرم امام راحل واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه 598، حمید انصاری قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با راه دانا در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به ساخت و سازهای حرم امام(ره) اظهار داشت: تا به امروز هیچ اعتراضی نسبت به این مسئله نشده و فقط صحبت‌هایی مطرح شد و برخی نیز با انگیزه های خاص به این مسئله دامن زدند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه مردم در انتظار بودند تا حرم امام(ره) ساخته شود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بلافاصله پس از رحلت امام راحل فرمودند که نام امام خمینی(ره) همه جا با نام انقلاب عجین است و انقلابی به این عظمت انجام شده و این انقلاب خیمه گاهی نیاز دارد که هم محل تجمع میلیونی و سالانه مردم باشد که انشالله این تجمع را در روز ۱۴ خرداد خواهیم دید.

انصاری همچنین خاطرنشان کرد: بحث از سازه ای است که قرار است قرن ها باقی بماند و تا ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ سال آینده استوار باشد و انشالله بقای این نظام نیز همزمان با آن جاری باشد. امیدوار هستیم این مکان محلی برای تجلی عظمت نام امام خمینی(ره) و تجمع مردم باشد.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه یک مقایسه مع الفارغ و بی ربط انجام شده که ساده زیستی امام(ره) را با حرم ایشان مورد مقایسه قرار می دهد. مگر امام(ره) زنده هستند که بخواهند از این حرم استفاده کنند. برخی آن را با کاخ مقایسه کرده اند آیا این ظلم به امامان نیست که ما حرم آنها را با کاخ سلاطین مقایسه کنیم. اینها تجلی عشق و ارادت مردم و کسانی است که می خواهند به بزرگداشت امام(ره) بپردازند. بنابراین این حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام (ره) است.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: از نظر اقتصادی حرم های ائمه و حرم امام رضا(ع) نیز برای کشور اهمیت دارند. مردم امروز این حرم ها را بزرگترین سرمایه ملی می دانند و کشورهای دیگر به چنین اماکنی غبطه می خورند. اگر قرار باشد یک فضایی داشته باشیم که هیچ یک از المان های معماری اسلامی در آن نباشد، چگونه می توان یک مکان گردشگری که سالانه میلیون ها نفر در آن حضور یابند را داشته باشیم.

انصاری افزود: قرار است مرکز هویت انقلاب اسلامی که به نام امام خمینی(ره) هست و خانه تجلی عشق مردم به حساب می آید با هدایت های بزرگان و مسئولان نظام و رهبری و با بالاترین و مرتفع ترین امکان ایجاد شود. بنابراین این نقدهایی که می شود ناشی از کوته فکری هاست.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ عاشورا و ائمه اطهار بود و شخصیتی بی بدیل و منحصر به فرد است و حرم ایشان نیز باید در عظمت ایشان باشد.

وی در خصوص محل تامین بودجه ساخت و ساز حرم بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: محل تامین هزینه های ساخت حرم امام خمینی(ره) کمک های مردمی، نذورات، دولت ، مجلس و حرکت هایی بود که مسئولین حرم انجام دادند. در این مسیر همه کمک کردند تا این بنا شکل گرفته و تداوم یابد.

انصاری همچنین خاطر نشان کرد: اینجا نماد شهری است که به لحاظ فرهنگی و پژوهشی فعالیت دارد و در حال حاضر ۵۵ هزار دانشجو در جوار حرم امام(ره) به تحصیل اشتغال دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: ساختمان ساخته شده در حرم امام خمینی(ره) به گرد پای بسیاری از سازه هایی که همین الان برای امام زاده هایی که حرکت و نقش آنها قابل قیاس با نقش امام راحل نیست، نمی رسد. از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گرفته تا شاهچراغ و ... بزرگانی هستند که حرم آنها می بایست مجلل باشد تا بزرگداشت نام آنها باشکوه برگزار شود.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) همچنین اظهار داشت: امام خمینی(ره) فردی است که بیش از ۳۰۰ هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند و جای دارد که نام و یاد ایشان در بالاترین سطح باشد. هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۸
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
۱۳
۱
ایشون امامان معصوم را با امام خمینی در یک رده قرار می دهند؟ حرم امام رضا (ع) هم به این شکل نیست!
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۳:۳۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
۱۴
۱
یعنی اگر حرم مجلل باشد عشق به امام بیشتر است و اگر حرم مجلل نباشد از عشق به امام کاسته میشود؟
اگر اینطور باشد باید نتیجه بگیریم که عشق به ائمه بقیع ( ع )کمتر است چون گنبد و بارگاهی ندارند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
۱۴
۰
شهیدان جان خودرا برای اهداف امام دادند که ساده زیستی یکی از انها بود
پاسخ
سلطانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
۱۰
۰
حسینیه جماران مجلل نبود عشق نبود عشق به سازه زیستی آن سفرکرده بوده
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۷:۲۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
۱۱
۰
انصاری عشق به امام را با عمل به راه امام نشان بده نه با تجملات که وقتی زایری می اید می بیند ساختمان را دیکر اهداف امام را یاد نمیاورد..عشق به امام جلو گیری از انحرافاتی است که با خواب وخاطره جلوه میکند است ........
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
۱۲
۰
برپا شدن هر کاخی نتیجه ویرانی کوخی بر سر ومظلومیست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
۲
۱۴
وجدانتون را قاضی کنید اگه شماها میساختید دقیقا برعکس می شد و می شد نه تنها تجلیل امام بلکه تکریم دین و اسلام و .... اما حالا که این طرفیها ساختند چشم دیدنشو ندارید لله اینطور نیست؟
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۵
۰
بعضیها از مهتری فقط جو .... را یاد گرفته اند . شما بهتر است دل برای امام نسوزانید و به اوامر ایشان گوش کنید که همه را به وحدت در زیر لوای رهبری دعوت میکردند . ایا شما به نصایح ایشان عمل کرده اید؟ حالا بگوئید کی نادان است ؟
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۰۳:۰۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۱۰
۰
متاسفانه بعضی ها به حرم امام به چشم یک پایگاه قدرت برای پیشبرد اهداف خود می نگرند و تصور می کنند هرچه با شکوه تر باشد بر عزت و جلال انان افزوده می شود .
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۰۳:۰۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۷
۰
انان که تصور می کنند هرچه بنای حرم امام باشکوه تر باشد عظمت خودشان در پیشگاه ملت بالا خواهد رفت و می توانند از ان بهره برداری سیاسی کنند سخت در اشتباه هستند انجا مال همه ملت است و نه مال تعداد افرادی خاص .
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۰۳:۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۴
۳
بهره برداری سیاسی و حزبی از این جایگاه مقدس اکیدا ممنوع
پاسخ
رحيمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۸
۰
سلام امام اگر شخصي تجملاتي بود چرا گفت من مرا در بهشت زهرا خاك كنيد!!!!
پاسخ
ا دیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۸
۰
سلام، جناب انصاری افکار غلط خود را به امام متقی و محبوب قلوب مستضعفان و آزادگان جهان که به راستی ادامه دهنده منش و راه معصومین ع بودند و نیابت امام عصر عج را داشتند نسبت ندهید و به شیفتگان وی اهانت نورزید. همچون او متقی باشید تا عاقبت به خیر شوید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۷
۰
بعضیها عجب چرت و پرتهایی می گویند.
پاسخ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۶
۱
عجب استدلالی.به اسم امام به کام سرایه دارانی مثل رفسنجانی و... دسته شان.عجب دلیل جالبی برا ارضاء هوای نفس.نکنه ائمه هم خونه ی بابا هاشونو مجلل نکردن کوتاهی کردن واقعا که
پاسخ
منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۴
۰
بخواب بابا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۸
۰
شهدا جانشان را تقدیم مکتب امام فکرامام که برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی است کردند آنها جان دادند و شما حالا بعد از جنگ زبان باز کردید
پاسخ
بوسجین
ROMANIA
۰۲:۲۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
۲
۰
شوخی نکن داداش از کی به نقش نگار های دنیا دل بستی امام یک روجانی ساده زیست بود این جور وسله به امام نمی چسبد یاد امام مهم است نه بارگاه امام
پاسخ
محمد سروش هرسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
۱
۰
...کاش حداقل از نمادها ونشانه ها وطرح های معماری اسلامی مثل کاشیکاری های معرق که نماد بناهای ایرانی اسلامی است استفاده می کردند در هرکجای دنیا مکانهای مقدس اسلامی ازکاشیکاری ما استفاده میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
۴
۰
لطفا حرم امام را تبدیل به مقبره خانوادگی نکنید.
پاسخ
سیدحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
۷
۰
امام ساده زیست با این تجملات روحش را نیازارید او امام مستضعفین است می دانم عده ای از این راه به نوایی می رسند اما به چه قیمتی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
۶
۰
عجب کاخی شنیدم درست کردن
پاسخ
جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
۶
۰
این اشک دیده من و خون دل شماست
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
۰
۰
ببخشید مگه ائمه بقیع حرم دارند؟
پاسخ
منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
۱
۰
می دونید با این پولها چند تا جوون می تونن برن سر خونه زندگیشون و از گناه کردن نجات پیدا کنن به داد جوونها برسید به جای ساختن کاخ برای کسی که سازده زیستی اصل زندگیش بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
۱
۰
خوب راست می گه بنده خدا آخه من مسئول با لیموزین چطوری بیام تو خرابه باید یه جای باکلاس باشه
پاسخ
یار بوسجین
ROMANIA
۱۴:۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
۱
۰
شاهان هم با این اسدلال کاخ ها و معابد با شکوه می ساختند تا تو دل برو شوند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
۱
۰
فکر کنم این اقای انصاری به مرض تجمبل گرایی مبتلا شده خدا شفایت بدهد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها