يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۸۹۳۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
یک پایگاه آمریکایی در یاداشتی درباره مقابله نیروهای مقاومت با تروریستها در قلمون نوشت که حزب‌الله تبدیل به بازیگر منطقه‌ای فراتر از مرزهای لبنان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، پایگاه آمریکایی فارین پالیسی در یاداشتی با عنوان «حزب‌الله قدرتمندتر از همیشه است»، با نگاهی به تحولات سوریه و لبنان، به نبرد نیروهای مقاومت با تروریستهای تکفیری و داعشی در قلمون پرداخت.

در یادداشت آمده است: «در مناطق کوهستانی گسترده مرزی سوریه و لبنان، مبارزان حزب‌الله اخیرا مراکز آموزشی و پایگاه‌های نظامی جبهه النصره را تحت تصرف خود گرفتند».

در این یادداشت با اشاره به نبردهای جانانه و اعتقادی نیروهای مقاومت لبنان با تروریستها به نقل از یکی از فرماندهان حزب‌الله آمده است: «مبارزان ما چیزی برای از دست دادن ندارند و در برخی مواقع جنگ (با تروریستها) نبرد تن به تن می‌شد. سلاح ما خواست و اراده و اعتقاد ماست».

فارین پالیسی نوشت: «در دو هفته گذشته حزب‌الله در حال نبرد در مناطق وسیع کوهستانی قلمون است؛ ‌منطقه‌ای که لبنان و سوریه را به هم متصل می‌کند. دشمنان آنها مجموعه‌ای از جنگجویان متعلق به داعش، جبهه النصره و عناصری از ارتش آزاد سوریه هستند».

یک فرمانده حزب‌الله با اشاره به ادامه این نبرد گفت:‌ «ما توانستیم 40 موضع متعلق به تروریستها را پاکسازی کنیم و تاکنون 120 مایل مربع (192 کیلومتر مربع) را توانستیم آزادسازی کنیم».

در بخشی دیگری از یادداشت تاکید شده که 80 درصد از مناطق کوهستانی قلمون پیش از این در کنترل جبهه النصره بوده و 20 درصد آن که واقع در مناطق شمالی است هم در کنترل داعش قرار داشته است که هنوز درگیری در مناطق تحت کنترل داعش شروع نشده است».

 

در گزارش ادعا شده است:‌ «قلمون تنها صحنه پیکار در حال پیگیری حزب‌الله نیست. این سازمان حضور فعال خود را در سوریه و عراق حفظ می‌کند و در عراق در حال آموزش به کمیته‌های مردمی و برخی گروه‌ها از قبیل اصحاب الحق و کتائب است».

در ادامه این یادداشت با اشاره به تحولات خاورمیانه و تاثیر آن بر حزب‌الله آمده است: «حزب‌الله به طور زیادی از درگیریهای خاورمیانه تاثیر پذیرفته و این جنگها خود این سازمان لبنانی را تغییر داده است. این سازمان از گروهی در حال جنگ با اشغالگری اسرائیل به یک بازیگر منطقه‌ای حاضر در نبردهای فراتر از مرزهای لبنان گسترش و رشد یافته است. رهبران حزب‌الله اکنون مبارزه خود را چیزی کمتر از جنگ با تروریستهای افراطی مورد حمایت کشورهای خارجی نمی‌دانند؛ نبردی که برای آزادی مردمان همه عقاید در منطقه ضروری است».

در این یادداشت، «نواف موسوی» نماینده پارلمان لبنان وابسته به فراکسیون حزب‌الله در پارلمان، به فارین پالیسی گفت: «ما در حال کشتن تروریست‌ها و حفاظت از لبنان و روستاهای آن از همان تروریست‌هایی هستیم که در حال ارتکاب جنایت در عراق و سوریه هستند».

این شخصیت لبنانی افزود: «به نظر می‌رسد دولت آمریکا واقعا خواهان مقابله با تروریسم نیست و به منظور فشار بر دشمنان سیاسی خود در حال منفعت بردن از سازمانهای تروریستی است. متاسفانه این بازی دوگانه تنها به تروریسم، عمر بیشتری می‌دهد».

او ناکامی نیروهای ارتش عراق در مقابله با تروریستها به ویژه در الرمادی (مرکز استان غربی الانبار در عراق) را ناشی از شکست آمریکا در آموزش ارتش عراق پس از اشغال این کشور ارزیابی کرد و با اشاره به آموزش نیروهای عراق توسط حزب‌الله گفت: «گروه‌هایی که ما با آنها در حال کار هستیم، آنهایی هستند که در مقابل تروریستها می‌ایستند».

نواف موسوی در گفت‌وگو با فارین پالیسی ضمن رد ادعاها درباره ساقط شدن دولت بشار اسد در سوریه گفت که این موضوع «اکنون دیگر پشت سر گذاشته شده است».

او با رد ادعاها درباره ضعف و تحلیل قدرت حزب‌الله لبنان گفت که «حزب‌الله لبنان اکنون قدرتمندتر از همیشه است».

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره پیروزهای تروریستها در ادلب و تدمر سوریه گفت که «این اولین باری نیست که شکستهایی صورت گرفته است. ما قبلا هم شکستهایی داشتیم اما پس از آن مناطق را بازپس گرفتیم».

نماینده پارلمان لبنان با رد ادعاها درباره وجود «عناصر میانه‌رو» در میان مخالفان دولت سوریه تاکید کرد که «مخالف و اپوزسیون میانه‌رو تنها یک توهم است. انتخاب از میان یکی از این دو است یا بشار اسد یا آن سازمانهای تروریستی».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها