أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۸۹۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
یک رسانه عراقی با اشاره به مقالات یکی از نویسندگان مشهور سعودی درباره نقش آیت الله سیستانی و تلاش های وی برای توقف خونریزی و مقابله با داعش آن را نشانه نگرانی سعودی ها از تحرکات تکفیری ها و تعظیم در برابر مرجعیت دینی عراق دانست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، پایگاه کتابات در گزارشی با عنوان رسانه های سعودی و آیت الله سیستانی و خطر خلافت، به اذعان این رسانه ها به نقش آیت الله سیستانی در مقابله با تکفیری ها پرداخته است.

در این گزارش آمده است: موضوع غافلگیر کننده درباره عربستان سعودی، اعتراف جمال الخاشقچی معاون سردبیر مجله اخبار کل العرب نزدیک به آل سعود به نقش آیت الله سیستانی است که این مقاله شگفتی اعراب سنی به ویژه سلفی‌های تکفیری را به همراه داشت. وی آیت الله سیستانی را حافظ خون عراقی و مانعی در برابر طرح های تکفیری ها که به دنبال مشکلات طایفه ای میان عراقی ها هستند، توصیف کرد.

این رسانه عراقی در ادامه می نویسد: دلایل و اسبات این تحول بزرگ در رسانه های سعودی چیست؟ آیا سرآغاز خروج رسانه های سعودی از فضای بسته سعودی هاست؟ انفجارهای اخیر در عربستان سبب شده است که افراد آگاه از حجم خطراتی که این کشور را تهدید می کند نگران باشند به ویژه که عربستان سعودی منشاء فتواهای تکفیری و حامی بزرگ گروه های مسلح است. عملیات سرایت(تکفیری ها) به داخل عربستان گواه دهنده خطر واقعی است به ویژه که داعش اعلام کرده است که حمله پاکسازی جزیره از شیعیان را آغاز کرده است.

به نوشته این رسانه، خطر داعش به راحتی قابل کنترل نیست حتی اگر هر کشوری قوی ترین دستگاه امنیتی را داشته باشد و موضوع مهم تر در این راستا نگرانی سعودی هاست.این نگرانی را می توان از میان سطرهایی که الخاشقچی بیان کرده است فهمید. این نویسنده عربستانی نوشته است: "اگر آیت الله سیستانی مشابه سلفی‌های افراطی عمل می کرد و فتوای قتل سنی‌ها را می داد چه رخ می داد؟ آیا یک فرد شیعی نمی تواند خودروی بمب گذاری شده را در برابر مسجد سنی در روز جمعه منفجر کند و شماری را بکشد؟ آیا ما امکان موفقیت در برابر این فاجعه و کشتار که عراقی‌ها با آن سردر گریبانگیر هستند را داریم؟ تنها فردی که در صفوف شیعیان آرامش ایجاد کرد، آیت الله سیستانی بود آیا نباید شیخ الازهر ، مفتی عربستان، شیخ القرضاوی و دیگران به نجف اشرف بروند و دستان ایشان را ببوسند".

رسانه عراقی می نویسد: الخاشقچی نبود شخصیتی مانند آیت الله سیستانی در عربستان را درک کرده است؛ شخصیتی که می تواند بر توده مردم کنترل داشته باشد و مانع از به راه افتادن حمام خون شود.الخاشقچی نگران آینده عربستان است زیرا هر تحول واقعی قابل کنترل نیست و دودمان آل سعود را بر باد می دهد.الخاشقچی به دنبال توضیح خطراتی که در کمین است پرداخته و می کوشد که کشتی سعودی را به سوی بندری امن هدایت کند.

کتابات می افزاید: چشمان داعش به سوی جزیره العربیه است به ویژه که طرفداران زیادی در نتیجه فضای بسته جامعه عربستان و عدم آگاهی در این کشور دارد. قشر گسترده جوانان سعودی فاقد آگاهی لازم هستند.جوانان مساجد سلفی و خطبه های تکفیری ها به مفهوم این است که عربستان سعودی می تواند عرصه و جولانگاه بعدی داعش باشد. انفجارهای القطیف والدمام گواه تحرک افراطی ها در عربستان است. شبکه هایی به صورت سازماندهی شده به افراطی ها کمک می کنند و این موضوع پنهانی نیست. همین موضوع سبب شده است که سعودی ها در تفکرات خود بازنگری کنند زیرا خطر متوجه تاج وتخت آل سعود است.

اذعان یک سعودی به نقش آیت الله سیستانی با وجود تلاش گسترده ای که قبلا در راستای جنگ با مرجعیت داشت و نیز اعترافاتی که قبلا در داخل عربستان در برابر صلابت مواضع مرجعیت شده بود گواه این است که فتوای مرجعیت علیه جنایتکاران داعش همه تلاش ها کوردلان را بر باد داده است و مرجعیت همانند صخره ای استوار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها