يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۸۹۵۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
یکماه به ضرب الاجل اعلامی برای رسیدن به توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران باقی مانده و خبر سانحه دوچرخه سواری وزیر خارجه آمریکا بدون انتشار هیچگونه عکس یا فیلمی در این باره سوالاتی را در ذهن مخاطبان مطرح کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ، بیماری دیپلماتیک" (Diplomatic Illness) در فضای مجازی اینگونه تعریف شده: اقدامی که از دیپلمات‌ها و مقامات دولتی سر می‌زند برای تظاهر به بیماری یا دیگر شرایط ناتوانی جسمی تا از تعامل دیپلماتیک یا دیگر تعاملات اجتماعی خودداری کنند.

یکشنبه دهم خردادماه یک روز پس از مذاکره 6 ساعته ظریف و کری رسانه‌های خبری اعلام کردند وزیر خارجه آمریکا هنگام دوچرخه سواری در نزدیکی شهر «کیونزیر» فرانسه دچار حادثه شده و از ناحیه ران آسیب دیده است. پس از این حادثه بود که جان کری به وسیله بالگرد به بیمارستان دانشگاهی ژنو در سوئیس منتقل شد.

پس از اعلام این خبر رسانه‌‌ها اعم از شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های خبری منتظر مشتاقانه منتظر عکس‌ یا فیلمی از این رویداد بودند و تاکنون نیز هیچ تصویری از کری با پای شکسته منتشر نشده است. البته احتمالا مسئولان آمریکایی با عنوان "ملاحظات امنیتی" این موضوع را توجیه کنند اما هنگامیکه تصاویر دوچرخه سواری کری یا قدم زدن‌های وی به صورت گسترده‌ای منتشر می‌شود عدم انتشار تصاویر مورد نظر بازار گمانه‌زنی‌ها را داغ می‌کند.

اما خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس و بلومبرگ دیگر رسانه غربی در گزارش‌هایی اعلام کردند با توجه به اینکه احتمالاً قرار است فرآیند درمان استخوان ران شکسته وزیر خارجه آمریکا زمان زیادی به طول انجامد، ممکن است این امر مانعی سر راه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پدید آورد.

خانم هارف مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا هم دیروز کنفرانس خبری خود را درباره عمل جراحی کری آغاز کرد و گفت همچنان به جدول زمانی اعلام شده برای مذاکرات هسته‌ای با ایران پایبندیم. وی همچنین گفت که کری به‌صورت فعال در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور خواهد داشت اگرچه نحوه آن هنوز مشخص نیست.

از سوی دیگر "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید درباره شکستن پای جان کری و تاثیر آن بر مذاکرات هسته ای با ایران مطمئن هستم این مذاکرات به خاطر مصدوم شدن وزیر امور خارجه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت اما درباره این که چگونه به پیش خواهیم رفت، جزییات را بعدا اعلام می کنیم.

این در حالی است که پزشکان نیز در این باره اظهار نظر کرده و اعلام کردند نگران لخته شدن خون پس از این نوع عمل جراحی هستند و اکثرا توصیه می‌کنند که به مدت 3 تا 6 هفته از انجام پروازهای طولانی‌مدت اجتناب شود.

ارنست همچنین گفت که اوباما و سوزان رایس مشاور امنیت ملی وی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفتگو کرده‌اند. وی درباره نقش احتمالی رایس با توجه به مصدومیت جان کری گفت: در حال حاضر بسیار زود است که بگوییم چه تغییری در نقش جان کری [در خصوص مذاکرات هسته‌ای] روی می دهد.

مورد مشابه دیگری که به سه سال قبل باز می‌گردد مربوط به هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین دولت اوباماست. در آن زمان «جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل گفت که هیلاری خود را به مریضی زده و با وانمود کردن خود به بیهوشی تاکید کرد که کلینتون «بیماری دیپلماتیک» دارد.

قرار بود کلینتون به جلسه استماع کنگره برود تا درباره حمله به کنسولگری ایالات متحده در بنغازی و کشته شدن سفیر آمریکا توضیح دهد. موضوعی که جنجال زیادی در آن زمان بر پا کرد.

اما در حالیکه دقیقا یکماه به ضرب الاجل اعلامی برای رسیدن به توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران مانده خبر سانحه دوچرخه سواری وزیر خارجه آمریکا بدون انتشار هیچگونه عکس یا فیلمی در این باره طبیعتا سوالاتی را در ذهن مخاطبان مطرح کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مبارز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۱
۰
نه بابا اینجوری ها هم نیست....اگه قرار بر این باشه که دروغ بگن انتشار تصویر کری با پای گچ گرفته هم مشکل چندانی نداره.... اما اینگونه میشه فکر کرد که اینها چون از موضع بالا به دنیا نگاه کرده اند حالا نمیخوان جهان بزرگترین دیپلمات آنها را دربستر بیماری ببیند
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۰:۳۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
۰
۰
ظریف که قرار بود امروز در همایش «امام خمینی(ره) و سیاست خارجی» شرکت کرده و سخنرانی خود را ایراد کند به بیمارستان منتقل شده است.

علت بستری شدن وزیر خارجه کسالت شدید در ناحیه کمر گزارش شده است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها