کد خبر: ۳۱۸۹۵۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه آرمان ضمن تاکید بر اینکه دیدگاه های حسن روحانی و علی اکبر ولایتی در سیاست خارجی به هم شبیه است، اعلام کرد که ولایتی قبل از انتخابات گفته بود اگر قرار باشد به نفع کسی کنار بروم به نفع روحانی از انتخابات انصراف خواهم داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجا ، مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه آرمان ضمن تاکید بر اینکه دیدگاه های حسن روحانی و علی اکبر ولایتی در سیاست خارجی به هم شبیه است، اعلام کرد که ولایتی قبل از انتخابات گفته بود اگر قرار باشد به نفع کسی کنار بروم به نفع روحانی از انتخابات انصراف خواهم داد.
 
 
به گزارش رجانیوز، شهردار اسبق تهران در بخشی از این گفتگو اعلام کرد: «آقای ولایتی همان طور که در مناظرات انتخاباتی خود عنوان کردند انتقادات جدی نسبت به عملکرد تیم مذاکره کننده سابق ایران داشتند. بنابراین حاضر نبودند به سود آقای جلیلی که مورد نظر آقایان بود، کناره گیری کند. حتی ایشان در جایی عنوان کرده بودند که اگر بنده قرار است به سود یکی از کاندیداهای انتخاباتی کناره‌گیری کنم به سود آقای جلیلی نخواهد بود و بلکه به سود آقای روحانی کناره گیری خواهم کرد.به نظر می‌رسد که تحلیل آقای ولایتی درباره مذاکرات هسته ای به تحلیل آقای روحانی بسیار نزدیک بوده است.این مطالبه اصولگرایان از آقای ولایتی تاحدودی غیر واقعی به نظر می‌رسید. »
 
وی در ادامه با اشاره به متن نامه آیت الله مهدوی به ولایتی مبنی بر انصراف از انتخابات، اشاره کرده و می گوید: «آیت‌ا... مهدوی‌کنی به صراحت اعلام نکرده است که آقای ولایتی باید به سود کدام یک از کاندیداهای اصولگرا صحنه انتخابات را ترک کند. با این وجود از شواهد و قراین احتمالا چنین به نظر می‌رسد که آقای جلیلی مورد نظر ایشان بوده است.چرا که آقای جلیلی نقش یک اصولگرای تمام عیار را در انتخابات ریاست جمهوری بازی می‌کرد و به معیارهای اصولگرایی نزدیک‌تر بود.»
 
الویری تاکید می کند: «به هرحال آقای روحانی سابقه درازمدتی در مذاکرات هسته ای داشتند و خودشان در یک مقطع زمانی به عنوان دبیر شورای امنیت ملی مذاکره کننده ارشد ایران با مقامات ارشد کشورهای غربی بودند.به همین دلیل آقای روحانی به خوبی فضای مذاکرات و روحیات مقام‌های غربی را در این زمینه درک و فهم کرده است.آقای روحانی همچنین از شهامت لازم و کافی برای بیان حقایق در این زمینه برخوردار است و از هیاهو و سروصدای مخالفان هراسی ندارند. با این وجود بنده معتقدم تحلیل‌های آقای ولایتی به دیدگاه‌های آقای روحانی در زمینه مذاکرات هسته ای بسیار نزدیک است. سخنان مطرح شده در مناظرات انتخاباتی به خوبی ادعای بنده را اثبات می‌کند.»
 
این در حالی است که پیش از این نیز احمد پورنجاتی دیگر فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده تندروی مجلس ششم به فاصله چند روز بعد از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تقدیر از نقش ولایتی در این باره در گفتگو با یکی از هفته نامه های اصلاح طلب گفت: «اینگونه نبود که بخشی از کاندیداهایی که در جبهه اصول گرا تعریف می‌شدند خود خواسته و اتفاقی مواضعی را بگیرند که نهایتا به سود کاندیدای پیروز باشد. تمام اینها با برنامه‌ریزی بود به این معنا که با تدبیر عقلانی همراه بود. به عنوان نمونه موضع‌گیری آقای ولایتی در مسائل سیاست خارجی و مواجهه ایشان با آقای جلیلی صرفا به خاطر خاستگاه شخصی ایشان نبود بلکه نتیجه تدبیر عقلانی بود که به شکل دقیقی اندیشیده شده بود. من این را با اطلاع می‌گویم و تحلیل نیست.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۲
۰
باخواندن این خبر به یاد ولایتی بازها در سایت صبح میمه اعتدالی افتادم:پسوند باز و بازی سیاسی لابد :لینک مطلب :http://www.sobhemeymeh.ir/?p=15606
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۴:۱۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
۲
۰
((این در حالی است که پیش از این نیز احمد پورنجاتی دیگر فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده تندروی مجلس ششم به فاصله چند روز بعد از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تقدیر از نقش ولایتی در این باره در گفتگو با یکی از هفته نامه های اصلاح طلب گفت: «اینگونه نبود که بخشی از کاندیداهایی که در جبهه اصول گرا تعریف می‌شدند خود خواسته و اتفاقی مواضعی را بگیرند که نهایتا به سود کاندیدای پیروز باشد. تمام اینها با برنامه‌ریزی بود به این معنا که با تدبیر عقلانی همراه بود. به عنوان نمونه موضع‌گیری آقای ولایتی در مسائل سیاست خارجی و مواجهه ایشان با آقای جلیلی صرفا به خاطر خاستگاه شخصی ایشان نبود بلکه نتیجه تدبیر عقلانی بود که به شکل دقیقی اندیشیده شده بود. من این را با اطلاع می‌گویم و تحلیل نیست.»))
اینرا که اگه نمی گفتی هم میدونستیم که انتخابات ریاست جمهوری سال نود و دو مهندسی شده بود همانطور که آقای احمدی نژاد از قبل هشدارش را داده بود اما این که چه کسی این مهندسی را ا نجا م داد بنده هنوز به یقین نمیدانم .
پاسخ
عباس
UNITED KINGDOM
۱۰:۴۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
۰
۰
ويل للمصلين
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
۱
۰
اين اخبار نشان مي دهد كه اصولگرايان هيچگاه نبايد روي ولايتي و ل.... بعنوان اصولگرا حسابي باز كنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها