يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۹۰۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
همسفر با زائران جمکران با طعم استکبار ستیزی امام راحل:
در بخشی از این غرفه ها با تلاش دانشجویان و طلاب، رفتارشناسی غرب در قبال ملت ایران که سراسرعهد شکنی و توهین بود به نمایش در آمده و سیاست خصمانه غرب بر علیه ایران به تصویر کشیده شده بود و غرفه دیگری نیز با نام «چراغ راه» در رابطه با سیره عملی امام خمینی و مواضع ایشان در مواجهه با غرب و استکبار بر پا شده بود
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، 1181 سال دنیا تشنه عدالتی است که از آن سیراب شود و مردمانی در پی هم می آیند و می روند تا بهاری با آمدنش دنیا را پر از عدل کند و مردمانی سینه سوخته هر سال خود را به محلی می رسانند و با چشمانی اشکبار برای ظهورش دعا می کنند.

زائران دسته‌دسته و گروه گروه از اقصی نقاظ ایران اسلامی به صورت کاروانی یا با ماشین های شخصی وعده ای دیگر با پای پیاده از حرم حضرت معصومه(س) تا این مسجد مقدس که تداعی کننده پیاده روی همه ساله اربعین است، با شور و حال خاصی خود را به جمکران می رساندند.



صفا و صمیمت و عشق و محبت به خوبی در میان زائران آشنا و ناشناس موج می‌زد و همین خستگی را خجل کرده و آب می کند تا همه پر انرژی و ذکر گویان به سوی مقصد در حرکت باشند و مردم قم هم فرصت را غنیمت شمرده و در مسیر زائران مسجد مقدس جمکران ایستگاه های صلواتی بر پا کرده بودند که با چای و شربت و شیرینی از زائرین پذیرایی کنند و با صلوات مزد زحمت های خود را بگیرند.

زائران زیادی هر ساله با آداب و فرهنگ های مختلف خود را به جمکران می رسانند و امسال نیز در آستانه مسجد جمکران اشک به استقبال دلها  می آید و با هر گام که به قبله دلها، با آن گنبد فیروزه ای نزدیک‌تر می‌شدند آرزوی ظهور را می شد از لب ها بلندتر شنید.

و اما در محوطه پارکینگ مسجد و صحن کربلا، باب حضرت معصومه(س) غرفه هایی به چشم می خورد که دلدادگان امام زمان (عج) با عزمی جزم و اعتقادی راسخ که همت و پایمردی بزرگان صدر اسلام و رزمندگان غیور میهن اسلامی را تجسم می کرد، با برقراری غرفه هایی در سه محور اقتصاد مقاومتی ، انرژی هسته ای و سیره عملی امام خمینی(ره) در حال روشنگری و هموار کردن مسیر مولایشان برای تشریف فرمایی بودند. 

آنها می گفتند ذکر بر لب داریم و از دل دعا می کنیم و در عمل اثبات می کنیم که به دنبال جیفه دنیا و آسایش با فروش ایمان و اعتقادات نیستیم، ما عزت اسلامی که تبلور تمام و کمال آن با آمدن حضرت ولیعصر ارواحنا فداه به نمایش در خواهد آمد را در منش و کردار امامین انقلاب یافته ایم و از این رو اجازه نمی دهیم دشمن با وعده های پوچ و فریبکاری، این عزت را که خونبهای شهیدان است از ما بگیرد.

دانشجویان و طلاب در کنار هم آنچنان مصمم در تلاش بودند که ناخودآگاه جذب غرفه ها می شدی.

غرفه هایی با محورهای فواید هسته ای یا اینکه چرا ایران باید مجهز به انرژی هسته ای باشد، کدام کشورها از رآکتورهای هسته ای استفاده می کنند و هر کدام از کشورهای پنج بعلاوه یک دارای چند نیروگاه اتمی هستند بروشورهایی را آماده و توزیع می کردند.



در آن میان پوسترهایی هم جلوه گری می کرد که آمار کلاهک های هسته ای مدعیان صلح آمیز نبودن تلاش هسته ایران را ارائه می کرد.

در صحن کربلا، باب حضرت معصومه(س) نمایشگاهی ترتیب داده شده بود که در قالب فیلم ها و کلیپ های مختلف فواید فناوری هسته ای و مواضع مقام معظم رهبری و خطوط قرمز در مذاکرات را نمایش می داد.  

در بخشی از این غرفه ها با تلاش دانشجویان و طلاب، رفتارشناسی غرب در قبال ملت ایران که سراسرعهد شکنی و توهین بود به نمایش در آمده و سیاست خصمانه غرب بر علیه ایران به تصویر کشیده شده بود و غرفه دیگری نیز با نام «چراغ راه» در رابطه با سیره عملی امام خمینی و مواضع ایشان در مواجهه با غرب و استکبار بر پا شده بود و این حافظه تاریخی باعث شده بود که شعار مرگ بر آمریکا با استقبال ویژه ای از سوی مردم روبرو باشد و طنین این شعار بسیار بگوش می رسید.

نشریه ای هم در رابطه با نقد مذاکرات هسته ای با تیتر «چشمان ما به جمکران است نه به لوزان » با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگران توزیع می شد که فرموده بودند:«کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست».   

اقتصاد مقاومتی هم غرفه ای به خود اختصاص داده بود که به بیان سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با تقویت و تکیه به توان داخلی می پرداخت ونشریه ای هم با موضوع اقتصاد مقاومتی توزیع می شد که با نگاه مهدویت در هم آمیخته شده بود.

این غرفه ها آنچنان با استقبال مردم مواجه بودند که توان پاسخگویی به نیاز زائرین نبود و از این رو برخی از اقلام به مدیر کاروان ها داده می شد تا به صورت منظم تری توزیع شوند.

در قسمت دیگر مسجد جمکران غرفه های پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی وجود داشت که طلاب به سوالات مردم پاسخ می دادند.

بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم شروع شد ، دعای توسل در ساعت 22 و 50 دقیقه توسط حاج سعید حدادیان و دعای کمیل با نوای حاج عباس حیدرزاده در ساعت 20 دقیقه بامداد قرائت ‌شد و مراسم احیاء شب نیمه شعبان نیز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین میلانی اجرا شد.

صحبت های آیت الله صدیقی هم در جای خودش با آن حالات عرفانی شور و حال عجیبی به مجلس داده بود، بخشی از سخنان ایشان در رابطه با جامعه مومنین بود که باید عزتمند باشد و حضرت حجت(علیه السلام) آن کسی است که عزت بخش و عزت دهنده مومنین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل روز نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در مذاکرات نباید اجازه داد تا عزت و اقتدار کشور و ملت بزرگ ایران زیر سئوال برود، افزود: آمریکایی‌ها قابل اعتماد نبوده و به همپیمانان خود نیز رحم نمی‌کنند و مسئولان مذاکره کننده نباید در این مذاکرات قافیه را ببازند و بدانند که ملت همواره حامی و پشتیبان کشور هستند و از تهدیدها و تحریم های دشمنان ترسی به دل ندارند و در آخر با توسل به حضرت ولی عصر(عجل الله) دعا کردند که ان شاء الله ایران از این مذاکرات سربلند بیرون بیاید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
۰
۱
چرا اين دولت و تيم مذاكره كننده توجي به نظرات رهبري و مردم نميكنند تيم مذاره كننده را عوض كنيد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها