يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۹۰۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
منزل امام خمینی (ره) به یکی از مکان های دیدنی و موزه ماندگار در تهران بدل شده است که جایگاه ویژه ای برای بازدیدکنندگان دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران،"جماران" نام محله ای در شمال شهر تهران است و از توابع شمیرانات و جزئی از منطقه ۱ شهرداری تهران به حساب می آید که در غرب منظریه از جنوب به دزاشیب،از شرق به حصارک و از غرب به امامزاده قاسم(ع) (شمیرانات) منتهی می شود.این منطقه در دامنه رشته کوه البرز واقع شده و به طور متوسط ۱۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

منزلگاه امام خوبی ها*****مومنی 14 خرداد

ساختمان حسینیه جماران در سال ۱۲۷۵ هجری قمری توسط آیت الله مرحوم سید ابراهیم جمارانی وقف گردید و در سال ۱۳۵۵ هجری شمسی به همت اهالی جماران بازسازی شده است.
 
منزلگاه امام خوبی ها*****مومنی 14 خرداد

منزل اجاره ای امام یک ساختمان آجری ساده با حیاطی به مساحت تقریبی ۴۰ متر مربع است، اتاق پذیرایی امام با یک کاناپه و طاقچه ای ساده، به اتاقی متصل است که مجموعه محل زندگی و ملاقات های امام را تشکیل می داد. از امتیازات این بیت مجاورت آن با حسینیه جماران بود که بعد از استقرار حضرت امام در این منزل، حیات خانه به وسیله یک راهروی موقت به بالکن حسینیه متصل شد که همواره مشتاقان زیارت آن وجود ربانی با حضور در حسینیه جماران از برکت مصاحبت و فیض رهنمودهای انسان ساز آن حضرت بهره مند می شدند.

منزلگاه امام خوبی ها*****مومنی 14 خرداد

ایوان حسینیه حدود ۲ متر از سطح زمین فاصله دارد و درب نصب شده در ایوان به حیاط منزل امام گشوده می شود «کلمة الله هی العلیا» و صندلی حضرت امام دو تکیه گاهی بودند که یکی روح و دیگری جسم ایشان را نگاه می داشتند.

منزلگاه امام خوبی ها*****مومنی 14 خرداد

این مکان همه روزه میزبان علاقمندان به بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها