کد خبر: ۳۱۹۲۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
انتخاب یک مدیرعامل مناسب و صاحب وجهه بین هواداران مهمترین دغدغه وزارت ورزش برای فصل جدید سرخابی هاست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در شرایط انتقالی قرار دارند و با توجه به نارضایتی های ایجاد شده از سال گذشته انتخاب یک مدیر توانمند برای آنها ضروری است.

 

اما وزارت ورزش با همه معذورات سیاسی و ورزشی چه گزینه هایی را می تواند برای این دو باشگاه انتخاب کند؟ استقلال در دو دهه گذشته مدیران پرتعدادی را به خود ندیده است اما همه آنها به دلایل مختلف مدعی بازگشت به جمع آبی پوشان هستند.

 

از امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل استقلال در لیگ هشتم و نهم، حسین قریب مدیرعامل این تیم در لیگ سوم تا پنجم و علی فتح‌الله‌زاده و کاظم اولیایی به عنوان گزینه های مدیرعاملی استقلال یاد می‌ شود. کسانی که با هم رقابت می‌ کنند تا برای لیگ پانزدهم صندلی مدیرعاملی باشگاه را در اختیار داشته باشند.

 

* محمدحسین قریب

قریب برای اولین و آخرین بار در لیگ سوم وارد فوتبال شد و به نوعی امیر قلعه‌نویی موفقیت های خود در سرمربیگری را مدیون او است.

 

قریب به محض اینکه به عنوان مدیرعامل استقلال معرفی شد، یک کار بزرگ کرد و از قلعه‌نویی جوان برنامه سه ساله گرفت و اتفاقا برنامه او هم جواب داد. استقلال بعد از سه سال در لیگ پنجم قهرمان لیگ‌برتر شد که این اولین قهرمانی این تیم در تمام ادوار لیگ‌برتر بود.

 

قریب بعد از لیگ هفتم از فوتبال رفت و هیچ وقت برنگشت. وی در انتخابات سال 1390 فدارسیون فوتبال با حمایت بخشی از اهالی فوتبال، کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شد که البته نتوانست به اندازه علی کفاشیان رای بیاورد و شرایط برای حضور مجددش در فوتبال فراهم نشد.

 

حالا که استقلال 2 فصل است در بین مدعیان قهرمانی جایی ندارد، شاید گزینه مناسب قریب باشد تا با فرصت دادن به یک مربی جوان دیگر یک استقلال قدرتمند جدید بسازد.

 

* امیررضا واعظ آشتیانی

واعظ آشتیانی در اواسط لیگ هشتم جانشین علی فتح‌الله‌زاده شد. در آن روزها استقلال خوب نتیجه نگرفته بود اما با آمدن آشتیانی این تیم به یک حاشیه امنیت رسید و با سرمربیگری قلعه‌نویی موفق شد، لیگ هشتم را فتح کند.

 

او فصل بعد هم مدیرعامل استقلال باقی ماند و به دلیل اختلافی که با امیر قلعه‌نویی پیدا کرد، صمد مرفاوی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد و با او به مقام سوم لیگ رسید.

 

در مورد حضور مجدد او گفته می‌ شود که به دلیل اختلاف سیاسی ای که با دولت فعلی دارد، احتمال دارد که از مدیرعاملی او جلوگیری شود. اما همچنان به عنوان یک گزینه نام او مطرح است. واعظ در گفت و گو با ورزش سه اعلام کرده تمایلی به این کار ندارد.

 

* کاظم اولیایی

مدیرعامل سابق پاس همدان قبل ترها مدیریت عامل استقلال را تجربه کرده و حتی به مقام قهرمانی آسیا نیز رسیده است. اولیایی که گفته شده از او برنامه هم خواسته اند، شرایط حضور در استقلال را داراست اما بعید است که مقبولیتش به گزینه های جوان تر از خود بچربد.

 

جالب اینکه اولیایی برای اولین بار منصوریان را به عنوان سرمربی در فوتبال ایران آزموده؛ مربی ای که گزینه اول نیمکت استقلال است.

 

* علی فتح‌الله‌زاده

فتح‌الله‌زاده فردی است که گفته می‌ شود دوست دارد در حوزه مدیریت در فدراسیون فوتبال فعالیت کند. در روزهایی که بحث استعفای محمود اسلامیان مطرح شده است، گفته می‌ شود مدیرعامل سابق استقلال دوست دارد جا او را در پست نایب رئیسی بگیرد.

 

اما به هر حال هر زمان که صحبت از تغییر مدیریت در استقلال شود، همیشه نام فتح‌الله‌زاده به عنوان گزینه مطرح می‌ شود. البته با توجه به بدهی زیادی که او در دوره آخری که در استقلال بود به بار آورد، خیلی بعید است که وزارت ورزش و جوانان بار دیگر به این مدیر قدیمی اعتماد کند.

 

بین او و وزارت ورزش داستان های حل نشده ای وجود دارد که او را فعلا از حضور در پستی که به آن علاقه دارد، دور خواهد کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها