أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۹۳۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
بذرپاش در صحن علنی مجلس:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره‌کننده مواظب باشد صنعت هسته‌ای را با صنایع موضوع اصل ۴۴ اشتباه نگیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: اگر خاتم پیامبران(ص) به‌واسطه وظیفه خود که همان اسلام ناب بود، اجازه تحریف خداوند را در مقابل بت‌های آن زمان و خرافات جاهلیت ندادند، اسدالله الغالب هم علاوه بر ادامه کار حضرت خاتم در تعریف درست خدا اجازه تحریف خاتم را هم نداده‌اند و بخش جدی از زندگی خود را مصروف تعریف درست از پیامبر کردند.

وی افزود: شاهد مثال همین اثر ماندگار نهج‌البلاغه است که یادگار حضرت بوتراب است. تعریف درست آخرین پیامبر الهی بوده که کسی جرئت نکند خواب‌های پریشان خود را به پیامبر نسبت دهد و آن هم در زمان شیر خدا که کابوسی برای این خواب‌های فرصت‌طلبان بود.

بذرپاش تأکید کرد: به‌حق که امیر دل‌ها علی(ع) خوب ایفای نقش کرد و اکنون که خمینی کبیر میان ما نیست و دل‌ها برای راه و رسم آن سفرکرده نگران و دلواپس است، الحق که پر کرده خلأ را سید خراسانی که نه تنها ذره‌ای از مسیر پیر جماران منحرف نشده، بلکه مرتب تعریف درست امام را یادآور می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس  با بیان اینکه الحمدلله سایه ایشان بر سر ملت است وگرنه این جماعت خواب‌نما استعداد این را دارد که خمینی بت‌شکن را جوری تحریف کنند که بگویند: "اشتباه می‌کنید، امام آمریکا را فرشته بزرگ و نه شیطان بزرگ می‌دانست" افزود: در ایران همه موافق توافقند نه هر توافقی بلکه باید توافق خوب باشد.

وی با تأکید بر "در توافق ژنو4 خطای راهبردی مرتکب شده‌اند و هرچه گفتیم شنیده نشد و با توهین پاسخ‌مان را دادند" اظهار داشت: عجله در توافق ژنو برای ارائه گزارش 100روزه اول دولت، دشمن را دچار خطای محاسباتی کرد، چرا که این پیام را داد که نیاز به توافق در ایران بالاست و ایران با هر شرطی توافق می‌کند.

بذرپاش تصریح کرد: عدم توازن داده با ستانده که در آن توافق مؤلفه‌های اصلی هسته‌ای را در مقابل چیزی شبیه هیچ معاوضه کردیم، عدم شفاف کردن خطوط قرمز برای طرف مذاکره کننده که ایران به هیچ وجه از آنها کوتاه نمی‌آید، سیاه‌نمایی گسترده در داخل توسط دولت که خود پیام بسیار روشنی به طرف‌های غربی بود و نیز مواردی از قبیل خزانه خالی، حتماً جزو خطاهای راهبردی دولت بود که امیداریم از سر خیرخواهی بوده باشد، اینها از خطاهایی است که در توافق ژنو صورت گرفت.

وی ادامه داد: این 4 خطای راهبردی را مرتکب شدیم که آمریکا 16 ماه پس از ژنو ناگهان از طرحی به‌نام لوزان رونمایی کرد، بیانیه لوزان به‌علاوه گزاره‌برگ آمریکایی‌ها که بهتر است آن را همان پیش‌نویس توافق بدانیم، بود. زیرا هیچ تکذیبی نشد و جایش نسخه‌ای نیز منتشر نشد. 

بذرپاش با ابراز اینکه چارچوب توافق لوزان حامی 3 محور اساسی بود، گفت: محدودیت‌های هسته‌ای پذیرفته شده توسط ایران که باید در فرصت کافی روی آن مفصل بحث کنیم و با اجرای آن همان‌طور که گفتیم باید خود را برای برگزاری مراسم ختم صنعت هسته‌ای مهیا کنیم که بعد از این یک صنعت فانتزی بی‌خاصیت خواهیم داشت، توافقی که را حدود 15 سال فریز و فعالیت‌های ما را متوقف می‌کند، 15 سالی که خود در دوره محصول تکنولوژی‌های روز دنیا یک عمر محسوب می‌شود و هرروز در دنیای فناوری باید آماده عرضه تکنولوژ‌ی‌های جدید باشیم.

وی همچنین به یکی دیگر از چارچوب‌های اساسی بیانیه لوزان اشاره کرد و گفت: پذیرش نظام نظارت بازرسی توسط ایران، نظارت‌های پروتکلی است که خود جای بحث بسیار دارد، پروتکل الحاقی را هم کنار بگذاریم، نظارت فراپروتکلی ویژه ایران که داستانی خواندنی برای تاریخ خواهد بود و همه منتظرند ببینند واکنش ما به این درخواست چگونه است.

بذرپاش اضافه کرد: در ژنو آن‌گونه رفتار کردیم و امتیاز دادیم و حال باید منتظر دریافت پیشنهادهای این‌چنینی هم باشیم که درخواست بازجویی از مقامات نظامی و امنیتی ما را هم بدهند، درخواستی که به‌نظر بنده و در صورت پذیرش، خیانت به تاریخ و سایر ملت‌هاست زیرا پس از ایران می‌توانند ملت‌های دیگر را هم با این رویه زیر شدیدترین فشارها قرار دهند و برخورد کنند.

وی با بیان اینکه اخیراً عناوین هم عوض می‌شود و تحت عنوان‌های زرورق‌شده مانند دسترسی مدیریت شده، بیان می‌شود، تأکید کرد:  بله، این عنوان درستی است ولی مدیریت شده توسط آنها و نه ما، چرا که آنها مدیریت شده می‌خواهند به نقاط مدنظر برسند نه اینکه شما بگویید کجا بروند و یا کجا را دستمال بکشند و آن هم با چشمان بسته! واقعاً راجع به محل تجمع سرویس‌های اطلاعات با عنوان آژانس چگونه فکر کرده‌اید؟ 

بذرپاش برداشتن تحریم‌ها را محور سوم بیانیه لوزان دانست و گفت: این موضوع داستان جالب توجهی در نوع خود است، پس از اینکه ما اقدامات خود را انجام دادیم و آژانسی که تاریخچه خیانت آن به ملت ایران هویدا است، کار ما را تأیید کرد آن‌وقت بخشی از تحریم‌ها نه لغو، بلکه تعلیق می‌شود، آن هم بخشی و نه همه آنها.

وی با طرح این سؤال "اقدامات ما توسط آژانس تأیید می‌شود ولی اقدامات آنها را چه‌کسی تعیین می‌کند؟" گفت: اگر ما بخشی از تعهدات خود را انجام ندهیم در مقابل کشورهای عضو آژانس مسئولیم و آنها می‌توانند علیه ما اقدام مشترک تعریف کنند ولی اگر آنها تعهدات خود را انجام ندهند در مقابل چه سازمان و مقامی مسئولند؟ 

وی اضافه کرد: نکند تیم مذاکره کننده که باید از زحمات آنها تقدیر کرد، اشتباه کند و اشتباهی مرتکب شود که صنعت هسته‌ای ما را با موضوع صدر اصل 44 اشتباه بگیرد و نقش هیئت عالی واگذاری را ایفا کند.

بذرپاش با بیان "ما حق نداریم امنیت ملی رابه مزایده بگذاریم که اگر این‌طور شود تاریخ درباره ما قضاوت‌های بدی خواهد کرد" افزود: امنیت ملی ما آن هم در شرایطی که می‌بینیم منطقه چه خبر است و مجمع الجزایر آدمکشان عالم در این منطقه جمع شده‌اند و دلارهای سعودی و پشتیبانی آمریکا و طراحی صهیونیستی در منطقه چه‌ها که نمی‌کند.

وی تصریح کرد: شک نکنیم بهانه هسته‌ای پنجره‌ای برای ورود به توانمندی‌های نظامی این ملت است که سعودی نقش قابل توجهی در این باز کردن پنجره ایفا می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه بدون شک فشارهای منطقه علیه ایران و تقویت روزافزون داعش و امثال آن در منطقه علیه ایران حکم اهرم فشاری در مذاکرات پیدا کرده که فشار در منطقه و چانه‌زنی در مذاکرات به‌صورت گازانبری سناریوی مثلث سعودی، آمریکایی و صهیونیستی را برای فشار به جمهوری اسلامی ایران تکمیل کند، گفت: کنار این ضعف دیپلماسی نفتی که قیمت نفت را به این‌گونه به نصف کاهش داده و به‌فرض برداشته شدن تحریم‌ها درآمد نفتی ما تغییری نخواهد کرد، باید ضعف مدیریت اقتصادی کشور را هم به آن اضافه کرد.

بذرپاش ادامه داد: در این وضعیت مدیریت اقتصادی کشور در کجا ایستاده است؟ افزایش یک‌باره قیمت بنزین و سایر فرآورده‌های نفت و گاز مردم را شوکه کرد.

وی ادامه داد: هرروز خبرهای ناگوار افزایش قیمت تعرفه‌های مختلف پزشکی همه را سردرگم کرده است. افزایش 50درصدی هزینه مردم در حوزه درمان، افزایش نرخ حمل و نقل عمومی و عوارض ساخت و ساز و واردات بی‌رویه اجناس مصرفی آن هم در شرایطی که به‌لحاظ ارز در محدودیت به سر می‌بریم، بلاتکلیفی و فشار به متقاضیان مسکن مهر، مشکلات عدیده و به هم ریختگی فضای مدیریتی در آموزش و پرورش، عدم اجرای قانون و طرح‌های جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و قطع شبانه یارانه‌ها از مردم از جمله مواردی است که سیاهه آن از حوصله این مجال خارج است.

بذرپاش با بیان اینکه معلوم نیست این مشکلات با کدام تز مدیریتی در حال انجام است و کنار آن کم‌تحرکی در دستگاه‌های اجرایی و جلسات انتخابات مسئولین اجرایی روی اعصاب مردم راه می‌روند، گفت: تهران پرافتخار، اسلام‌شهر با آن مردم همیشه در صحنه‌اش و ری سرافراز با مردم مؤمن و انقلابی‌اش و شمیرانات باصلابت با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبانند.  

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ترافیک، آلودگی هوا، ساخت و سازهای غیرمجاز و بعضاً بی‌ضابطه، کمبود آب، عدم انسجام مدیریتی در پیگیری مسائل تهران و شهرهای اطراف، وضعیت نابسامان واحدهای تولیدی و اقتصادی که بخش اعظم بار اقتصاد کشور را به دوش می‌کشند، تورم بالای شهری و معضلات فرهنگی و کمبود سرانه فضای فرهنگی، ورزشی و تفریحی از مواردی است که همه فکر می‌کنند افرادی که در تهران ساکنند همه افراد متمول و برخوردار می‌باشند در صورتی که واقعیت با این نگاه فاصله دارد، حدود نیمی از مردم شریف ساکن حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس به‌لحاظ درآمدی در سطح متوسط پایین جامعه قرار دارند.

وی با ابراز اینکه تهران بیشترین سهم درآمدهای مالیاتی کشور را محقق می‌کند ولی کم‌برخوردارترین شهر به‌لحاظ توزیع منابع می‌باشد، اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز و بی‌رویه اطراف تهران به‌طور خاص و سایر شهرهای ذکرشده امان مردم را بریده و شهرها دیگر قابل سکونت آرام و مناسب نیستند.

بذرپاش در پایان خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد نقطه تمرکزش در تهران است که گویا همه ما مسئولین دیگر برایمان طبیعی و عادی شده است. تهران نیازمند جسارت در تصمیم‌گیری است و با تعارف و رودربایستی کارها سامان نمی‌یابد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها