يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۹۹۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس
به گزارش پایگاه 598، روح الله بیگی نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سراج24  با بیان اینکه داشتن برند مشخص در بازاریابی ، شناخت بازارهای هدف ، افزایش صادرات و تولید موثر خواهد بود و به نوعی ضرورت محسوب می شود گفت: این که ما بتوانیم برندهای مختلفی را به جهان معرفی کنیم و این برندها بتوانند بخش اعظمی از بازار را تصاحب کنندخود یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.
 
وی ضمن بررسی عملکرد شرکتها معتبر را در جهت دستیابی به بازارهای دنیا اظهار داشت: تمامی شرکتهای معتبر دنیا در قالب یک برند شناخته شده محصولات خود را به جهان عرضه کرده اند و از این طریق دوران بلوغ سازمانی خود را طی کرده اند. بنابراین داشتن برندهایی که بتوانند کیفیت و قابلیت محصولات کشور ما را در دنیا به اثبات برسانند ضروری است. 
 
نماینده مردم میان دو آب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی به عدم ثبت برندهای معتبرایرانی در دنیا اشاره کرد و عنوان نمود: در حال حاضر کشور ما تولیدات متنوعی را به کشورهای منطقه صادر می کند، و چون این تولیدات برند مشخصی نداشته اند و به عبارتی صاحب آنها معلوم نیست بدون کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش وارد بازار این کشورها شده اند.
 
وی در توضیح مضرات این مسئله اظهار داشت:  در این حالت پس از مدتی اسم تولید ایرانی لکه دار و بازارهای منطقه  به مرور زمان از تولیدات ما خالی شد و جای خود را به تولیدات کشورهایی همچون ترکیه داد که یا برند معرفی دارند و یا نمایندگی برندهای معتبردنیا را به یدک می کشند.
 
بیگی ادامه داد: لازم است در جهت رفع این معضل تدابیر عملی موثری اندیشیده شود تا بتوانیم حضور موثری را در عمق بازارهای منطقه ایی و حتی جهانی داشته باشیم و از این طریق کمک شایانی به تحقق چشم انداز توسعه 1404 ایران اسلامی و کسب رتبه اول در منطقه انجام دهیم.
 
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو به ابتلاء جامعه به مصرف گرائی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر ما مبتلا به عارضه ایی شده ایم تحت عنوان برند گرایی، تجمل گرایی و مصرف گرایی که ریشه فرهنگی دارد و باعث شده در طیفهای مختلف جامعه حتی قشر تحصیل کرده و روشنفکر جامعه، استفاده از یک برند خاص خارجی حس برتری جوبانه به افراد بدهد و ارزش تلقی شود.
 
روح الله بیگی با بیان این مطلب که مصرف این برندها هیچ کمکی به کشور و اقتصاد آن نمی کنند عنوان کرد: خرید هر چه بیشتر این برندها خارجی باعث چرخش مداومتر و سریعتر چرخ کارخانه های آنها بویژه کشورهای اروپائی و جنوب شرق آسیا می شود.
 
وی در بیان معضلات  خرید این برندهای خارجی گفت:  اول اینکه قیمت این برندها واقعی نیست و چندین درصد از قیمت کالا را که خریدار متحمل پرداخت آن می شود را برند به خودش اختصاص می دهد.
 
ایراد دوم این است که ما با خریدهایمان باعث می شویم چرخ تولید این کشورها بچرخد، کارگرانشان صاحب درآمد بیشتر و اشتغال پایدارتر شوند در حالی که جوانان برومند و با استعداد کشور خودمان با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند. این در حالی است که ایجاد ارزش افزوده برای کشورهای دیگر آنهم از طریق مصرف بی رویه کالاهایشان به هیچ عنوان امر پسندیده ایی نیست.
 
نماینده مردم میان دو آب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضروری است با فرهنگ سازی این معضل اجتماعی را حل کرد. باید مردم بدانند ایجاد ارزش افزوده بیشتر از محل خرید کالاهای داخلی قطعا ً بخشی از منافع این امر را به جیب خودشان بر می گرداند ضمن آنکه جوان مان را صاحب اشتغال می کند ، تولید ما را افزایش می دهد، کشوری آبادتر و رشد اقتصادی پایدارتری خواهیم داشت.
 
بیگی با بیان اینکه بعضا ً مشتریان پس از خرید به اشتباه خود پی می برند گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل های صورت گرفته و نتایج بدست آمده از آن، بسیاری از این برندها فقط اسم دارند و دارای کیفیت پایینی هستند در حالی که بعضا ً  تولیدات داخلی مان با کیفیت بهتراز این برندها قیمت پایین تری هم دارند. 
 
وی در پایان این گفت و گو اظهار داشت: متاسفانه  فرهنگ نادرست گرایش به خرید کالا با برند خاص و مشهور خارجی قشر متوسط به بالاو در مواردی حتی قشر متوسط به پایین  ما را درگیر خود کرده است و آن چیزی که در این نوع خریدها جلب توجه می کند، عدم توجه به کیفیت  و تنها چشم و هم چشمی و برتری جوئی است که مصرف کنندگان ما را به سمت خرید کالای خارجی سوق می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها