يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۰۱۹۳
زمان انتشار: ۰۸:۲۳     ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
هاشمی: ما باید مقاومت کنیم و بمانیم و بجنگیم تا تکلیفمان را با اسرائیل یکسره کنیم و از خطر مواجه شدن با آمریکا هم نترسیم. اگر آمریکا در این جنگ با مسلمانها درگیر بشود، به صلاح ما هست و حساب آمریکا در منطقه ختم می‌شود.

رخدادهای 23 خرداد 1361

چکیده

  • ملک خالد امروز در سن 69  سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت . دربار سعودی با انتشار بیانیه کوتاهی ضمن اعلام این خبر بدون هیچ گونه توضیحی تاکید کرد « فهد بن عبدالعزیز» جانشین ملک خالد شده است.

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در نطق قبل دستور خود آتش بس صورت گرفته در لبنان میان طرفین درگیر را محکوم کرد .

 

  • ما باید با کمک کشورهای اسلامی و مخصوصاً جبهه پایداری که مشغول طراحی هستیم، مقاومت کنیم و بمانیم و بجنگیم تا تکلیفمان را با اسرائیل یکسره کنیم و از خطر مواجه شدن با آمریکا هم نترسیم.

 

  • غلام عباس زائری نماینده مردم بندر عباس: برای مردم ما این معنی مطرح است که چرا در محاکمه [آیت الله ] شریعتمداری تعلل می شود.

 

  • در گردهمائی نهضت های آزادیبخش جهان ، محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت : تنها راه رهایی از شر اسرائیل ، فقط و فقط مبارزه مسلحانه است .

 

  •  پاسداران کمیته های انقلاب اسلامی ایران آمادگی خود را برای سرکوبی و دفع اشرار و بد خواهان اسلام در لبنان اعلام داشتند و به همین منظور اطلاعیه صادر کردند.

 

  • منیر شفیق عضو شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین: مسلمین دنیا باید از جمهوری اسلامی و از خط امام درس بگیرند که چگونه ملت ایران با شهادت طلبی تمام محاسبات مستکبران را به هم ریخت.

 

  • سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش: به یاری خداوند متعال امشب اولین هواپیمای رزمندگان اسلام رهسپار جبهه های نبرد کفر با اسلام در لبنان می شود .

 

  • موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب اسلامی: پرونده قطب زاده تکمیل شده و آن را به دادگاه تحویل داده اند و من فکر می کنم که انشاء الله آقای ری شهری سریعا محاکمه را شروع بکنند.

 

  • یک گروه از خبرنگاران خارجی که به  ایران آمده اند ، از آثار جنایات ضد بشری صدام و همچنین پیروزی های به دست آمده توسط رزمندگان پر توان اسلام  درشهر آزاد شده خرمشهر دیدن کردند.

 

  • بوئیچی سکی از تلویزیون آساهی ژاپن : خرابی های خرمشهر که به دست ارتش عراق صورت گرفته است ، مرا به یاد بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما می اندازد.

 

  •  بعد از ظهر دیروز در قسمتی از شهر مهاباد ، توسط ضد انقلابیون یک درگیری خیابانی ایجاد شد که برادران پاسدار با هوشیاری اقدام به خنثی کردن این درگیری کردند.

 

  • جنگنده های صهیونیستی دیروز بار دیگر مناطق واقع در جنوب و شرق بیروت در دو سمت ساحل و همچنین منطقه الجبل را به شدت مورد حمله قرار  دادند .

شاه عربستان مرد ؛ فهد جایگزین شد

ملک خالد امروز در سن 69  سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت . دربار سعودی با انتشار بیانیه کوتاهی ضمن اعلام این خبر بدون هیچ گونه توضیحی تاکید کرد « فهد بن عبدالعزیز» جانشین ملک خالد شده است .

خالد بن عبدالعزیز در سن 62 سالگی در سال 1354 شمسی در پی کشته شدن برادرش ملک فیصل که بدست یکی از اعضای خانواده سعودی به قتل رسید ، زمام امور در عربستان را به دست گرفت و بر تخت سلطنت نشست و بلافاصله بعد از به دست گرفتن قدرت ، فهد برادر خود را به عنوان ولیعهد عربستان سعودی معرفی کرد و خود پست نخست وزیری را بعهده گرفت.(1)

از سوی هاشمی صورت گرفت ؛ محکومیت آتش بس در لبنان

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در نطق قبل دستور خود آتش بس صورت گرفته در لبنان میان طرفین درگیر را محکوم کرد .

وی اظهار داشت : نمایندگان محترم می‌دانند که شورای عالی دفاع تصمیم گرفت که یک شرط به شرایط آتش‌بس ، یا صلح اضافه بکند و آن این است که راهی از خاک عراق در اختیار جمهوری اسلامی برای انتقال نیروهای رزمنده به قدس باید داده شود. متأسفانه بعث عفلقی عراق با فرصت‌طلبی با این پیشنهاد سازنده برخورد کرد و در دنیا اعلان کرد که ما این راه را می‌دهیم به شرط اینکه ایران آتش‌بس را قبول بکند چون در غیر شرایط آتش‌بس ، نمی‌شود راهی در اختیار کشور متخاصم گذاشت.

فرصت طلبی صدام غیر قابل قبول است

هاشمی ادامه داد : این فرصت‌طلبی برای تحمیل مطلبی که ما بیش از 20 ماه است که داریم روی آن مقاومت می‌کنیم برای ما غیر قابل قبول است ما راه را می‌خواهیم برای دفاع از اسلام، برای دفاع از مسلمین، برای جنگ و جهاد با متجاوز صهیونیزم. عراق می‌خواهد از ما باج بگیرد و حزب بعث در حال سقوط را از سقوط نجات بدهد و حقوق ملت ما را که با نثار خون در معرض تأمین آن قرار گرفتیم از ما دریغ بکند.

اگر از دور دستی در آتش داشتیم آتش بس اهمیت نداشت !

رئیس مجلس ادامه داد : دیشب مطلع شدید که اواخر شب در جنوب لبنان طرفین آتش‌بس را قبول کرده‌اند ما اگر از دور دستی بر آتش داشتیم یا اگر به ما مربوط نبود اظهارنظر جدی نمی‌کردیم ولی در قضیه لبنان و تجاوز اسرائیل امروز ما فعالانه در مقابل اسرائیل شرکت داریم. بخشی از نیروهای رزمنده ما هم اکنون در جبهه هستند و بخشی در راه و بنابراین ، ما شریک در دفاع هستیم و حق اظهارنظر داریم.

آتش بس در لبنان به نفع اسرائیل و خلاف مصالح مسلمین است

وی گفت : اصل تجاوز به جنوب لبنان به حساب جمهوری اسلامی ایران در این مرحله پیدا شده است برای اینکه وقتی که پیروزی ما محرز شد و آمریکا درصدد شکست جمهوری اسلامی و درصدد بازداشتن دست ما از منطقه برآمد یک پرده از توطئه را با هجوم اسرائیل به جنوب لبنان آغاز کرد بنابراین ، ما بیش از دیگران حق اظهارنظر داریم به نظر ما ، این آتش‌بس، کاملاً در جهت مصالح اسرائیل و در جهت خلاف مصالح مسلمین و اسلام طراحی شده و پذیرفته شده است.

دو مقیاس روشن پیش روی مردم منطقه ؛ تاریخ نشان داده هر کس مقاومت کرد پیروز است

رئیس مجلس ادامه داد : ما فکر می‌کنیم که می‌شود امروز دو مقیاس روشن را در مقابل چشم مردم منطقه گذاشت: یکی مقاومت ایران در مقابل تجاوز صدام و یکی هزیمت و سازشکاری کشورهای اسلامی و عرب در طول سی سال گذشته در مقابل تجاوز اسرائیل.

وی گفت : تاریخ نشان داده است که هر کس مقاومت کرده ، پیروز است. ما اگر ماه های اول جنگ آتش‌بس صدام را پذیرفته بودیم امروز در خوزستان و کردستان و در کرمانشاه و در خیلی جاهای دیگر نیروی عفلقی صدام تثبیت شده بود و کشورهای کوچکی به وجود آمده بود و یا ضمیمه عراق شده بود.

نگذارید اسرائیل از دام بیرون برود

هاشمی گفت : اعلان می‌کنیم که بنظر ما راه صحیح این است که حالا که اسرائیل در دام افتاده است نگذاریم از دام بیرون برود. ما باید آنقدر به سر اسرائیل بکوبیم تا نیروهایش را در لبنان منهدم کنیم کاری را که را عراق در خاک ایران کردیم. اگر چند ماه مقاومت بکنیم، اگر نیروهای داوطلب اسلامی به جبهه برسند. اگر از دادن خون و جان دریغ نکنیم. در این درگیری که به وجود آمده است پایان عمر صهیونیسم را در منطقه می‌شود دید. ولی اگر مثل دفعات قبل با سازشکاری و با محافظه‌کاری و با رفاه‌طلبی برخورد بکنیم ، اسرائیل جنایاتی که همین چند روز کرده است به حساب امتیاز می‌گذارد.

اگر آمریکا درگیر بشود به نفع مسلمان ها است / نباید از جنگ با آمریکا ترسید

وی افزود : ما باید با کمک کشورهای اسلامی و مخصوصاً جبهه پایداری که مشغول طراحی هستیم، مقاومت کنیم و بمانیم و بجنگیم تا تکلیفمان را با اسرائیل یکسره کنیم و از خطر مواجه شدن با آمریکا هم نترسیم. اگر آمریکا در این جنگ با مسلمانها درگیر بشود، به صلاح ما هست و حساب آمریکا در منطقه ختم می‌شود. موضوع مشخص است به جنایت است ، جرم است، تجاوز است بگذارید آمریکا که صحنه‌گردان است، دستش رو بشود مگر امروز آمریکا شریک نیست؟ مگر طرح از آمریکا نیست؟ مگر آمریکا در سازمان ملل «وتو» نکرد؟ مگر رسماً نگفت که ما کمک هایمان را از اسرائیل دریغ نمی‌کنیم. مگر عمال آمریکا در منطقه تلاش نمی‌کنند. مگر عربستان سعودی همین حالا در خدمت آمریکا در راه تحکیم آتش‌بس تلاش نمی‌کند؟ همه آمریکا و عمال آمریکا در خدمت هستند و ما درگیر هستیم و نگذارید این در پرده بماند. بگذارید رو بشود. بگذارید جهان اسلام علناً پنجه در پنجه آمریکا بیندازد و بالاخره تکلیف اسلام و مسلمانها و استعمار و صهیونیزم در منطقه روشن بشود. (2)

چرا در محاکمه آیت الله شریعتمداری تعلل می شود ؟!

غلامعباس زائری نماینده مردم بندر عباس پیش از دستور جلسه امروز مجلس طی نطقی اظهار داشت : برای مردم ما این معنی مطرح است که چرا در محاکمه [آیت الله ] شریعتمداری تعلل می شود. اگر او مجرم نیست چرا قضیه آنگونه مطرح می شود که شد و اگر مجرم است که خودش  به آن اعتراف کرد ، چرا محاکمه نمی شود ، چرا قانون در موارد همه یکسان اجرا نمی شود.(3)

محسن رضایی : تنها راه رهایی از شر اسرائیل مبارزه مسلحانه است

در گردهمائی نهضت های آزادیبخش جهان ، محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت : در ملاقاتی که با حافظ اسد رئیس جمهوری سوریه داشتیم ، ایشان گفتند که فیلیپ حبیب را به منطقه اعزام داشتند تا آتش بس بوجود آید ، ولی من گفتم که اسرائیل حتی بر آمریکا هم مسلط است.

محسن رضایی همچنین گفت : برادران تنها راه رهایی از شر اسرائیل ، فقط و فقط مبارزه مسلحانه است . باید بین ملتها و نهضت ها همکاری ، همفکری و وحدت به وجود آید. برادران انقلاب اسلامی با پیروزی اخیرش می رفت تا در منطقه تحرک و اعتماد به نفس ایجاد کند، ولی ۱۱ لشکر اسرائیل به حرکت در آمد تا زنده بودن و حضور آمریکا را در منطقه نشان دهد.

وی ادامه داد : ما وقتی اراده کردیم جنگ را تمام بکنیم ، عملیات بزرگی را در سطح دهها هزار رزمنده که با بانگ تکبیر بر مواضع منافقین و کفار بعثی وارد می شدند آغاز کردیم و فرصت سازماندهی و تشکل و بازسازی را علیرغم تمام پشتیبانی های وسیع شرق و غرب به صدام ندادیم.(4)

اعلام آمادگی کمیته ها برای اعزام به لبنان

پاسداران کمیته های انقلاب اسلامی ایران آمادگی خود را برای سرکوبی و دفع اشرار و بد خواهان اسلام در لبنان اعلام داشتند و به همین منظور اطلاعیه صادر کردند.

 در بخشی از این اطلاعیه آمده است :  پاسداران کمیته های انقلاب اسلامی در جواب و لبیک به استرجاع و ندای امام خمینی اعلام می دارند همان گونه که از آغاز انقلاب بنا را بر یاری و مساعدت مسلمین جهان نهاده اند هم اکنون نیز از جان و دل آماده اند تا در چهارچوب مصوبات شورای محترم عالی دفاع و مقررات کمیته های انقلاب اسلامی ایران به جبهه های خونرنگ جنوب لبنان و فلسطین قهرمان اعزام گشته و وظیفه دفاع از حدود و ثغور اسلام را تا سرحد بذل جان ایفاء نماید.(5)

دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین با وزیر ارشاد

منیر شفیق عضو شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین به اتفاق دکتر بشیر  با حجت الاسلام معادیخواه وزیر ارشاد اسلامی ملاقات و پیرامون مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار منیر شفیق ضمن ابراز خرسندی از پیروزی های اخیر سپاهیان اسلام خواستار سرکوب هرچه سریع تر دشمنان اسلام شد.

وی اضافه کرد : مسلمین دنیا باید از جمهوری اسلامی و از خط امام درس بگیرند که چگونه ملت ایران با شهادت طلبی تمام محاسبات مستکبران را به هم ریخته و یک بار دیگر ثابت کردند که خون بر شمشیر پیروز است . (6)

اولین هواپیما نیروهای ایرانی را به خط مقدم مبارزه با اسرائیل می برد 

عصر دیروز سرهنگ صیادشیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه فرماندهان لشکرهای عملیاتی و معاونان این لشکرها ، در قم با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کرد.

در پایان این دیدار ، سرهنگ صیاد شیرازی در گفتگوی کوتاهی با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : به یاری خداوند متعال امشب اولین هواپیمای رزمندگان اسلام رهسپار جبهه های نبرد کفر با اسلام در لبنان می شود .

فرمانده نیروی زمینی سپس به سفر هیئت نظامی و سیاسی ایران به سوریه اشاره کرد و گفت : برادران سوری باورشان نمی شد که دولت جمهوری اسلامی ایران با این که خود در جنگ با صدام کافر است ، با این استواری نیروهای خود را به لبنان اعزام کند. وی گفت : در این سفر از ما استقبال پرشوری به عمل آمد و ما با رئیس جمهور و فرماندهان نظامی سوریه دیدار و گفت و گو کردیم و همچنین از خط مقدم جبهه بازدید نمودیم.(7)

پرونده قطب زاده تکمیل و تحویل دادگاه شده است

سید حسین موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب اسلامی در باره پرونده قطب زاده نیز گفت : پرونده قطب زاده تکمیل شده و آن را به دادگاه تحویل داده اند و من فکر می کنم که انشاء الله آقای ری شهری حاکم شرع محترم دادگاه انقلاب ارتش که از طرف شورای عالی قضایی به این جهت ماموریت پیدا کرده اند ، سریعا محاکمه را شروع بکنند.

 آخرین وضعیت پرونده آیت الله شریعتمداری

 از دادستان کل انقلاب در مورد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد محاکمه شریعتمداری سئوال شد وی گفت : این که ایشان گفته بودند، چرا به پرونده آقای شریعتمداری رسیدگی نمی شود ، اشتباه است. به پرونده ایشان رسیدگی می شود. ولی چون ایشان از امام امت و از مردم تقاضا کردند او را محاکمه نکنند امام از روی ولایتی که دارند ، اگر اصلاح بدانند ، ممکن است دستور بدهند که او را محاکمه نکنند ، به طوری که بازجویی شده و می شود ،  و درست است که در خانه خودش می باشد ، ولی از نظر اینکه پرونده اش ول بشود ، نه ، ول نشده و پرونده اش رسیدگی می شود .

هشدار موسوی تبریزی به امت حزب الله

وی از جریان توطئه منافقین در طول خردادماه پرده برداشت و گفت : منافقین به نظر خودشان دستوراتی داشتند ، تا در ایام خرداد ماه اعمالی را انجام بدهند که بحمدالله به موقع اقدام شد و ضمن دستگیری اعضا و کشف خانه های تیمی و لانه های فساد آن ها ، توطئه شان کشف گردید و افراد و عاملانش دستگیر شدند و نتوانستند توطئه را عملی بکنند ، ولی باز هم احتمال می دهیم در ایام خردادماه خیانت هایی را داشته باشند. لذا به امت حزب الله هشدار می دهم که بیدار بوده و همیشه در صحنه باشند .

وی افزود : امکان دارد که گروهک ها در روزهای خلع بنی صدر از ریاست جمهوری ، روز ۲۸ خرداد ، رو اعلام جنگ مسلحانه محاربین ، روز ۳۰ خرداد که در تهران آشوبی به پا کنند و روز 7 تیر که روز شهادت شهدای بزرگ اسلام در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی است ، شرارت هایی بکنند و احتمالا بعضی از برادران را اذیت نمایند لذا مردم باید کاملا بیدار بوده و برادران پاسدار هشیار و برادران شهربانی کاملا آماده باشند تا هرگونه عمل مذبوحانه آن ها را که بخواهند انجام بدهند ، در نطفه خفه سازند.

وی همچنین اعلام کرد که روز جمعه ، حدود ۱۵ نفر از اعضاء و به نظر سازمان اعضای موثر منافقین ، دستگیر شدند ، که ضربه ای برای سازمان می باشد . (8)

خبرنگار ژاپنی : تخریب خرمشهر توسط صدام انسان را یاد بمباران اتمی هیروشیما می اندازد

یک گروه از خبرنگاران خارجی که به  ایران آمده اند ، از آثار جنایات ضد بشری صدام و همچنین پیروزی های به دست آمده توسط رزمندگان پر توان اسلام ، در پادگان حمید و شهر آزاد شده خرمشهر دیدن کردند. این خبرنگاران ابتدا پادگان حمید و سپس شهر جهاد و شهادت خرمشهر را مورد بازدید قرار دادند.

آقای بوئیچی سکی از تلویزیون آساهی ژاپن ، با اشاره به این که حدود یک هفته است که به ایران آمده ، گفت : من در جنگ های ویتنام ، مصر و اسرائیل و هند و پاکستان بوده ام ولی هیچ کجا را مانند خرمشهر ندیده ام ، در واقع خرابی های خرمشهر که به دست ارتش عراق صورت گرفته است ، مرا به یاد بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما می اندازد ، که می دانید چگونه این دو شهر زیر و رو شد و این جنایتی که صورت گرفته است.

جنایات صدام شبیه جنایات اسرائیل در جنوب لبنان است

 کمال محمد المصطفی از مجله الهدف چاپ بیروت نیز در خصوصی مشاهداتش گفت : آن چه که من امروز دیدم ، تنها از جانیان و کسانی که ناقص العقل هستند سرمی زند و آن چه را که من دیدم تنها در جنوب لبنان از اسرائیل سر زده است .

وی گفت : صدام که مدعی حمایت از ملت عرب است ، اگر واقعا عرب بود این نیرو ها را که برای تخریب خرمشهر به کار برد،  می توانست در جای طبیعیش ، یعنی در جنوب لبنان علیه اسرائیل به کار برد و این نشان می دهد که او حامی عرب نیست. (9)

هلاکت 19 ضد انقلاب در درگیری های مهاباد

بعد از ظهر دیروز در قسمتی از شهر مهاباد ، توسط ضد انقلابیون یک درگیری خیابانی ایجاد شد که برادران پاسدار باهوشیاری اقدام به خنثی کردن این درگیری کردند که در نتیجه ۱۹ نفر از ضد انقلابیون به هلاکت رسیدند.

ضد انقلابیون به تلافی شکست مفتضحانه خویش در این درگیری ، اقدام به تیراندازی به سوی مردم بی دفاع شهر نمودند که در اثر آن ، سه نفر غیرنظامی به شهادت رسیدند و ۱۰ نفر نیز زخمی شدند. در این درگیری سه نفر از برادران جان بر کف پاسدار نیز مجروح شدند.

از سوی دیگر در یک درگیری که بین برادران کرد مسلمان و اشرار مسلح غیرقانونی در حوالی روستای جان دار به وقوع پیوست ، برادران کرد مسلمان به محاصره ضد انقلابیون در آمدند که بلافاصله برادران پاسدار ، ارتش و ژاندارمری وارد عمل گردیده و آنها را به کلی متلاشی و افراد عشایر مسلمان کرد را از محاصره آزاد کردند.(10)

آخرین خبرها از جنگ در جنوب لبنان

جنگنده های صهیونیستی دیروز بار دیگر مناطق خلده ، بشامون ، عرمون ، کیفون و الشوفعات واقع در جنوب و شرق بیروت در دو سمت ساحل و همچنین منطقه الجبل را به شدت مورد حمله قرار  دادند .

رادیو بیروت در این زمینه گزارش داد : دشمن متجاوز در حمله های وحشیانه خود به مناطق خلده و عرمون از بمب های خوشه ای استفاده کرده است ، در این میان رادیو بیروت اعلام کرد : منطقه پرجمعیت الجمهور که از ساحل بیروت فاصله زیادی دارد نیز دیروز توسط جنگنده های صهیونیستی به شدت بمباران شد و خساراتی بر منطقه مزبور وارد آمد .

اصابت گلوله توپ به کاخ ریاست جمهوری لبنان

تلویزیون لبنان در بخش خبری دیشب خود اعلام کرد : کاخ ریاست جمهوری واقع در 8 کیلومتری جنوب شرقی بیروت و مقر الیاس سرکیس رئیس جمهورى این کشور در ساعت 21 و 30 دقیقه دیشب به وقت تهران دو بار مورد اصابت گلوله توپ صهیونیست ها قرار گرفت .

آتش بس ، توطئه آمریکا

رادیو لیبی نیز دیشب ضمن تفسیری از اوضاع لبنان دومین آتش بس را در این کشور توطئه آمریکا – صهیونیسم توصیف کرد که هدف آن به بازی گرفتن فلسطینیان است . رادیو لیبی گفت : صهیونیست ها می خواهند قبل از آن که نقشه خود را برای نابودی کامل ملت فلسطین به مرحله اجرا درآورند با استفاده از این آتش بس نفسی تازه کنند . مفسر رادیو لیبی اضافه کرد : یکی دیگر از هدف های این توطئه خائنانه آرام کردن خشم فزاینده ملت عرب و جلوگیری از انفجار مهیبی است که به موجودیت صهیونیستی و تاج و تخت پوشالی مرتجعین عرب پایان خواهد داد.(11)

پی نوشت:

اطلاعات ، 24 خرداد 1361 ، صفحه 16
مشروح مذاکرات مجلس ، 23 خرداد 1361
مشروح مذاکرات مجلس ، 23 خرداد 1361
اطلاعات ، 23 خرداد 1361 ، صفحه 2
اطلاعات ، 23 خرداد 1361 ، صفحه 2
اطلاعات ، 23 خرداد 1361 ، صفحه 2
اطلاعات ، 23 خرداد 1361 ، صفحه 2
اطلاعات ، 23 خرداد 1361 ، صفحه 4
اطلاعات ، 23 خرداد 1361 ، صفحه 4
کیهان ، 23 خرداد 1361 ، صفحه 13
اطلاعات ، 23 خرداد 1361 ، صفحه 16
پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها