يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۰۳۶۷
زمان انتشار: ۲۲:۱۸     ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
نشست خبری رئیس‌جمهور در حالی برگزار شد که برخی از رسانه‌ها از جمله تسنیم، فارس، کیهان، وطن امروز و روزنامه جوان موفق نشدند سوال خود را از روحانی مطرح کنند اما درمقابل ایرنا و ایران که هردو متعلق به دولت‌اند نوبت سوال داشتند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، پنجمین نشست خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز ۲۳ خرداد در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

در این نشست خبری که خبرنگاران و رسانه‌های داخلی و خارجی حضور داشتند و بیش از دو ساعت نیز به طول انجامید حاشیه‌های جالبی را به همراه داشت که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

* در این نشست خبری برخلاف نشست‌های پیشین برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی دفتر معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریئس‌جمهور برای حضور بی‌دردسر خبرنگاران و عکاسان فراهم شده بود، اما ممانعت از ورود لپ‌تاب به محل برگزاری نشست خبری اعتراضان عکاسان خبری را که نمی‌توانستند عکس‌های خود را به صورت انلاین بر روی سایت بگذارند به همراه داشت.

* کارت‌های ورود خبرنگاران و عکاسان سه روز قبل از موعد برگزاری نشست خبری در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود.

* محمد نهاوندیان رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور، حسین فریدون دستار ارشد رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشارو فرهنگی رئیس‌جمهور، مقابل رئیس‌جمهور و در ردیف اول صندلی‌ها نشسته بودند.

*ظریف وزیر امور خارجه نیز در این نشست حضور داشت.

* نشست روحانی با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۱۶ آغاز شد. پشت سر رئیس جمهور عکس رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) نقش بسته بود.

* روحانی‌نژاد مجری پیشین صدا و سیما که پس از بازنشستگی به روابط عمومی ریاست جمهوری رفته است اجرای این برنامه را برعهده داشت. او تعداد خبرنگاران حاضر در سالن را ۲۵۰ نفر از رسانه‌های داخلی و خارجی عنوان کرد.

* روحانی صحبت‌‌های مقدماتی خود را با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان آغاز کرد و گفت: ماه رمضان ماه کنار گذاشتن کینه‌هاست. وی همچنین در بخش صحبت‌های آغازین خود گفت ۲۴ خرداد متعلق به هیچ حزب و جناحی نیست و متعلق به ملت ایران است.

* صحبت‌های آغازین روحانی حدود ۲۵ دقیقه به طول کشید.

* اولین خبرنگاری که موفق شد سوال خود را از رئیس جمهور طرح کند خبرنگار صدا و سیما بود. او سوال خود را اینگونه مطرح کرد: توافق خوب از نظر رئیس جمهور چگونه توافقی است.

* خبرنگار روزنامه ابتکار نیز دومین فردی بود که سوال خود را از رئیس جمهور طرح کرد.

* شبکه ملی چین، خبرگزاری مهر، خبرگزاری ایرنا، روزنامه ایران، سایت برنا، خبرنگار فاینشنال تایمز، لس‌آنجلس‌تایمز، ایلنا نیز از دیگر رسانه‌هایی بودند که امروز موفق شدند از رئیس جمهور سوال کنند.

* رسانه‌هایی چون خبرگزاری تسنیم، فارس، روزنامه جوان، وطن امروز، کیهان، نیز از جمله رسانه‌هایی بودند که علی‌رغم اعلام قبلی برای طرح سوال از طرف آنان نوبتی برای طرح پرسش از رئیس جمهور به این رسانه‌ها نرسید و این در حالی بود که اکثر رسانه‌های همسو با دولت موفق شدند سوال خود را مطرح کنند. روزنامه ایران و خبرگزاری ایرنا که هر دو از یک مجموعه و وابسته به دولت هستند موفق شدند سوال‌های خود را طرح کنند.

* رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار نیویورک‌تایمز که از وی پرسید آیا شما هم دلواپس هستید، گفت: من امیدوار هستم، دلواپس نیستم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها