أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۲۰۴۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
یک فعال اصلاح‌طلب درباره حمایت از لاریجانی به جای عارف گفت: اگر قرار باشد مجموعه اصلاح‌طلبان در ارتباط با مجلس تصمیم‌گیری کنند فرد نزدیک‌تر به خود یعنی آقای عارف را ترجیح می‌دهند و قطعاً جای هیچ شکی در این نیست.

به گزارش پایگاه 598، علی تاجرنیا فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره موازی‌کاری فعالیت نهاد عالی اصلاح‌طلبان و سه شورای راهبردی، مشورتی و هماهنگی اظهار داشت: در مجموعه اصلاح‌طلبان سه شورا وجود ندارد بلکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شامل 20 گروه است و فعالیت خود را انجام می‌دهد.

تاجرنیا با اشاره به اینکه شورای مشورتی آقای خاتمی شورای دیگری است و آقای خاتمی نیز شخصیت محوری جریان اصلاحات محسوب می‌شود، افزود: از آقای خاتمی در این زمینه انتظاراتی وجود دارد از این رو شورای مشورتی به آقای خاتمی مشورت می‌دهد تا بتواند آن مسائل را در جاهایی که امکان اختلاف وجود دارد سامان‌دهی کند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با تأکید بر اینکه این روند در جریانات اصلاح‌طلب و اصولگرا نیز در گذشته سابقه داشته است خاطرنشان کرد: شورای راهبردی، منتخب شورای مشورتی آقای خاتمی است که بیشتر در حوزه خاص انتخابات فعالیت می‌کند و مجموعه‌ای از دوستان شورای هماهنگی نیز در شورای راهبردی هم حضور دارند.

وی شورای راهبردی را متشکل از بخشی از اعضای شورای مشاوران آقای خاتمی و اعضای مطرح احزاب اصلاح‌طلب دانست و در باره خبر برگزاری اولین جلسه نهاد عالی اصلاح طلبان که از سوی ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران منتشر شده بود اظهار داشت: تشکیلاتی به نام نهاد عالی اصلاح‌طلبان وجود نداشته است و نداریم.

تاجرنیا تصریح کرد: جلسه اصلاح‌طلبان در دفتر آقای خاتمی که به عنوان نهاد عالی اصلاح‌طلبان مطرح شد در واقع یک نشست بین چهره‌های اصلاح‌طلب بوده و این مرسوم است.

این فعال اصلاح‌طلب درباره اینکه ارگان رسانه‌ای کارگزاران این جلسه را به مثابه تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان معرفی کرده است، گفت: آقای مرعشی مخصوصاً مصاحبه و این نکته را تکذیب کرد.

وی تشکیل شورای عالی نهاد اصلاح‌طلبان را تلقی اشتباه برخی رسانه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: شخصیت‌های اصلاح‌طلب مانند اصولگرایان نشستی برای تبادل نظر برگزار کرده‌اند و از این رو آنها جلسات مکرری نخواهند داشت که آن جلسات را تبدیل به یک تشکیلات کنند.

تاجرنیا درباره حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری و سرلیستی محمدرضا عارف در انتخابات و سخنان اخیر عطریانفر برای حمایت از ریاست لاریجانی، گفت: آقای عطریانفر نقطه‌نظر خود را مطرح کرده و هنوز در تشکیلات اصلاح‌طلبان هیچ بحثی درباره لیست نشده که صحبتی از سرلیستی شود.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: صحبت کردن از این مسائل قبل از این که این مباحث شکل بگیرد درست نیست و من تأکید می‌کنم که آقای دکتر عارف یک چهره شاخص اصلاح‌طلبی است و مشی و روش او نیز مناسب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد مجموعه اصلاح‌طلبان در ارتباط با مجلس تصمیم‌گیری کنند فرد نزدیک‌تر به خود یعنی قطعاً‌ آقای عارف را ترجیح می‌دهند و جای هیچ شکی در این نیست.

تاجرنیا تصریح کرد: در شرایط فعلی اصلاً بحث سرلیستی مطرح نیست و ما باید انتخابات را جلو برده و لیست انتخاباتی بدهیم و بعد از اینکه مجلس تشکیل شد درباره ریاست آن صحبت کنیم.

به گزارش فارس آنطور که هفته نامه صدا گزارش داده بود در اولین جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان، سیدمحمد خاتمی، عبدالله نوری، سید محمد موسوی خوئینی‌ها، محمدعلی نجفی، سید هادی خامنه‌ای، مصطفی معین، محمدرضا عارف، سید حسین مرعشی، محمدرضا خاتمی، محسن امین‌زاده، سید عبدالواحد موسوی لاری و اکبر ترکان به نمایندگی از مجمع روحانیون، مجمع نیروهای خط امام، شورای هماهنگی اصلاحات و حزب کارگزاران حضور داشتند.

بر پایه این خبر، هدف از تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان همدلی بین اصلاح‌طلبان و اعتدالیون عنوان شده و هدف آن نیز کسب پیروزی در انتخابات مجلس پیش روست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها