يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۰۵۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
به علت بدهی شهرداری قم به اداره برق؛
در حالی كه اين روزها صحبت از فروش اوراق مشاركت برای ادامه فعاليت مترو قم می شود اداره برق قم با قطع برق، در حقيقت ترمز مترو را كشيد تا كارگاه مترو در خاموشی به سر ببرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، احداث مترو قم از جمله پروژه‌هاي مهم شهري است كه سازمان قطار شهري متولي آن بوده و كارگاه عمراني آن نيز فعال است.

قرار است در فاز اول مترو اين قطار زيرزميني از ميدان كشاورز تا مسجد مقدس جمكران ادامه مسير داشته باشد و در حقيقت مسير غرب به شرق قم را به هم متصل كند.

كارگاه عمراني اين پروژه در چند قسمت شهر فعال است كه از مسيرهاي مختلف در حال اتصال به يكديگر هستند تا بتوانند مسير عبوري مترو را آماده كنند.

از سوي ديگر مسئولان براي سرعت بخشيدن به عمليات اجرايي اين پروژه قرار است 330 ميليارد تومان اوراق مشاركت را به فروش برسانند تا تزريق اعتباري براي اين پروژه مهم شهري باشد.

يكي از اتفاقات مهم چند روز اخير در كارگاه عمراني اين پروژه قطعي برق بود، قطعي برقي كه به دليل عدم پرداخت بدهي موجب شده برق كارگاه عمراني قطع شود.

طبق شنيده‌ها بيش از 50 ميليون تومان بدهي شهرداري به اداره برق در اين خصوص است كه اين امر موجب شده برق كارگاه عمراني قطع شود.

*سازمان‌ها براي هم شاخ و شونه مي‌كشند

محسن عابديني‌پور عضو شوراي اسلامي شهر قم و ناظر شوراي شهر در سازمان قطار شهري در اين خصوص در گفتگو با خبرنگار قم نا اظهار داشت: سابقه اي در اين زمينه نداشتيم و اگر همكاران سازمان قطار شهري در اين زمينه تلاش مي‌كردند اين موضوع اينقدر حاد نمي‌شد.

وي گفت: دست است كه سازمان‌ها و ارگان‌ها براي طلب مطالبات خود تلاش مي‌كنند اما به همان ميزان هم تلاش متقابل دستگاه‌ها كمك مي‌كند به رفع مشكل تهاتري بدهي‌ها و اين امكان بود كه اتفاق رخ دهد.

http://qom.ir/dorsapax/userfiles/image/Markaz/IMG_8459.jpg
ناظر شوراي اسلامي شهر قم در سازمان قطار شهري ادامه داد: متاسفانه فاصله ميان دو دستگاه موجب اين موضوع شده كه دستگاه‌ها براي هم به قولي شاخ و شونه بكشند.

عابديني‌پور در پاسخ به اين سئوال كه گفته مي‌شود مبلغ بدهي 50 ميليون تومان بوده است گفت: به نظر مي‌رسد كه بيشتر از اين حرف‌ها باشد و مي‌شد مشكل با همدلي بيشتري برطرف شود.

با اين مشكل به وجود آمده حال بايد ديد كه سقائيان‌نژاد شهردار جديد قم چگونه مي‌تواند در همدلي ميان دستگاه‌ها و رفع مشكلات موجود تلاش كرده چرخ عمران شهر را به حركت در آورد.

پیرو درج خبر "اداره برق ترمز قطار شهری قم را کشید/متروی قم خاموش شد" شرکت توزیع نیروی برق استان قم با ارسال جوابیه ای به بعضی موارد مطرح شده پاسخ داد متن جوابیه به شرح زیر است:

 

 بسمه تعالي
 
 سردبيرمحترم پايگاه اطلاع رسانی خبر قم(قم نا)
موضوع: ارسال جوابيه

سلام عليكم
        احتراما، در رابطه با تيتر آن خبرگزاری محترم در  روز  شنبه مورخ 23/3/94 با عنوان "به علت بدهی شهر داری قم به اداره برق ؛اداره برق ترمز قطار شهری قم را کشید/متروی قم خاموش شد"  مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم تصریح کرد:
 شرکت توزیع نیروی برق استان قم علی رغم طلبکاری 430 میلیارد ريالی از بخش های مختلف از جمله دستگاههای اداری و اجرایی استان است و از این مبلغ بالغ بر 210 میلیارد ريال آن مربوط به دستگاههای اداری استان است ، تاکنون نسبت به قطع برق هیچ یک از دستگاهها ی اداری از جمله قطار شهری  قم اقدامی نداشته است . نسبت دادن این عمل به شرکت برق را بی انصافی عنوان کرد.
سهیل کیانی پور همچنین تصریح کرد: این شرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و هم زبانی در جهت  پیشبرد و توسعه پروژه های عمرانی استان همچون گذشته آماده خدمت رسانی است.
لذا خواهشمند است دستور فرمائيد بمنظور تنوير افكار عمومي نسبت به انعکاس جوابيه اين شركت اقدام لازم بعمل آورند.

با تشکر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها