کد خبر: ۳۲۰۷۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:یکی از دلایلی که مردم بیشتر به سمت استفاده از کالاهای خارجی گرایش پیدا کرده اند،تبلیغاتی بوده است که در سطح شهر انجام شده است.

به گزارش 598، تبلیغات فراوان در شهر؛علت گرایش مردم به استفاده از کالاهای خارجی موید حسینی صدر در گفت وگو با خبرنگار حوزه اقتصادی تهران پرس،در خصوص تبیین فلسفه و زیربنای این موضوع که چرا همواره مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به استفاده از تولیدات داخلی تاکید دارند اظهار داشت:بیش از 60 درصد کالاهایی که در داخل کشور توسط تولیدکنندگان داخلی عرضه می شود،کیفیت همسانی با مشابه خارجی خود دارد.

وی در ادامه افزود:یکی از دلایلی که مردم بیشتر به سمت استفاده از کالاهای خارجی گرایش پیدا کرده اند،تبلیغاتی بوده است که در سطح شهر و استان ها و بدون هیچ گونه محدودیتی برای این نوع کالاهای خارجی صورت گرفته است.بیشتر مردم معتقدند که کالاهای خارجی کیفیت مناسب تری دارند و به نسبت قیمتی که در حال عرضه است،طول عمر بیشتری دارند.در این باره لازم است که تولیدکنندگان داخلی شرایطی را مهیا کنند که کیفیت کالاهای ایرانی نسبت به مشابه خارجی تفاوت زیادی نداشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که حتی شاهد این هستیم که هموطنانی که به خارج از کشور سفر می کنند،بیشتر مایحتاج خودشان را از کشورهای خارجی تهیه می کنند که این موضوع نشان دهنده ضعف تولیدکنندگان داخلی در ساخت اجناس و کالاهای با کیفیت است.لازم است به گونه ای فرهنگ سازی شود زمانی که هموطنان به خارج از کشور و به خصوص شهرهای زیارتی سفر می کنند برای تهیه سوغاتی مورد نظر خودشان از داخل کشور تهیه کنند.

حسینی صدر در ادامه تصریح داشت:خریدهای دولتی نیز از دیگر مصداق های حمایت از تولید ساخت داخل است.زمانی که وارد مجموعه دولتی می شوید،شاهد این خواهید بود که بیشتر لوازم مصرفی این مجموعه ساخت کشورهای خارجی است.این را بایستی مدیران دولتی بدانند برای تهیه ملزومات اداری خود از تولیدات ساخت داخل بایستی استفاده شود.

وی گفت:طبق قانون در برنامه پنج ساله آمده است که خرید های دولتی لازم است ابتدا از تولیدات ساخت داخل باشد .البته برخی از مدیران دولتی نسبت به این موضوع اهتمام جدی نداشتند و حتی دیده شده است که میوه و هدایای اهدایی این سازمان ها تماما از خارج کشور تهیه می شود.

این نماینده مجلس در ادامه از نقش دولت و مجلس درباره حمایت از تولیدات داخلی نیز اظهار داشت:نقش مجلس در خصوص حمایت از تولیدات داخلی این گونه می تواند باشد که قوانینی وضع نماید که مانع از ورود کالاهای لوکس از خارج و آن دسته از کالاهایی که تولیدکننده داخلی توان تولید آن را در کشور دارد،شود.

حسینی صدر در ادامه گفت:نیت دولت و سازمان های تحت اختیار دولت این است که قانون اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری بوده است را مورد اجرا و عمل قرار دهند.اما متاسفانه در عمل چنین موضوعی صورت نگرفته است و لازم است که بررسی شود که علت عدم اجرای قانون اقتصاد مقاومتی توسط دولت چگونه  بوده است.

#ایرانی_ایرانی_بخر


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها