کد خبر: ۳۲۰۸۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
مدير اطلاعات ملي آمريكا در نامه‌اي به مجلس سنا بر عدم تغيير رويكرد جامعه اطلاعاتي كشورش درباره ميزان تهديدهاي ايران و حزب‌الله تأكيد كرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «جيمز كلاپر»، مدير اطلاعات ملي آمريكا در نامه‌اي به مجلس سنا نوشته جامعه اطلاعاتي كشورش همچنان ايران و حزب‌الله را تهديدي مستقيم عليه منافع واشنگتن و كشورهاي متحد آن به شمار مي‌آورد.

به گزارش «واشنگتن‌فري‌بيكن»، او اين نامه را در پاسخ به نمايندگاني از مجلس سنا نوشته كه پيشتر انتقاد كرده بودند گزارش ارزيابي جامعه اطلاعاتي آمريكا از تهديدهاي ضد منافع واشنگتن در سال 2015  مي‌توانست اشاره‌هاي جزئي‌تري به ايران داشته باشد.

۷ نماينده جمهوري‌خواه مجلس سنا در ماه آوريل با تقديم نامه‌اي به آقاي كلاپر از او درباره اينكه چرا در گزارش ارزيابي سال ۲۰۱۵ «آژانس اطلاعات ملي آمريكا» اشاره‌اي به ميزان دقيق تهديدهاي ايران نشده بود، انتقاد كرده بودند.

كلاپر در جواب اين نامه نوشته است: «اشاره خاص به تهديدهاي تروريستي از جانب ايران و حزب‌الله - كه در هيچ‌يك از نسخه‌هاي پيش‌نويس اين ارزيابي نبود ـ مي‌توانست اقدامي مفيد باشد اما نبود آن به هيچ وجه به معناي تغيير ارزيابي جامعه اطلاعاتي نيست.»

او همچنين مي‌نويسد: «ارزيابي جامعه اطلاعاتي كماكان اين است كه ايران و حزب‌الله مستقيماً منافع آمريكا و متحدان ما را تهديد مي‌كنند و حزب‌الله همچنان يك تهديد تروريستي جهاني است. اين ديدگاه پايدار ما در خلال بيش از سه دهه بوده است.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها